Misser med løbende øjne og hoste bliver nu~
Fra : Missemor

Dato : 26-01-04 13:32

Tak for jeres svar på mine spørgsmål.

Jeg er lige kommet hjem fra Husum Dyreklinik, som blev anbefalet her i
gruppen, og det var hele turen værd!

Vi fik en ordentlig behandling, vejledning og hun svarede udførligt på
alt hvad vi spurgte om.

Katten har fået antibiotika piller mod ømfindigt tandkød (det er helt
rødt), mod løbende næse og øjne, og fik renset øre, og en sprøjte i
nakken mod øremidder.

Hun tog desuden en blodprøve for at se om den havde katte-aids. Vi fik
svar 10 minutter senere og det havde den heldigvis IKKE.

Vil hermed klart anbefale Husum Dyreklinik videre!!

Frederikssund Dyreklinik - NEJ!!

Han sagde at han havde renset ørerne - de var stadig sorte da vi kom
hjem.

Han havde renset tænder på katten, men nævnte intet om ømt tandkød.
Hvordan skulle han også kunne "måle" det, når katten var bedøvet efter
kastrationen. Det burde han måske have tjekket FØR han bedøvede den!

Vi har ikke kunne få den til at spise tørfodder, og nu har vi så
forklaringen.

Frederikssund Dyrlægen sagde at katten ville vokse fra det - vedr. de
løbende øjne og næse. Hvorfor gav han os ikke det antibiotika som vi fik
på Husum klinikken??!!

Nå, men vi har fundet en dyrlæge der dur i Husum, og glæder os til at se
vores misser i bedring.

PS! Husum klinikken siger vi bare kan rense ørerne med frontline - det
tager øremidderne, hvis de kommer igen.

½ frontline i hvert øre på et stykke vat, og så ned og grave skidtet ud.
Hvis katten har meget ørevoks, er der også sansynlighed for at der er
øremidder, da de lever af ørevoks og andet snavs der kommer derned.

Tak for hjælpen allesammen.

Missemor

Fra : Helle Larsen

Dato : 26-01-04 14:09

> [...]
> Hvis katten har meget ørevoks, er der også sansynlighed for at der er
> øremidder, da de lever af ørevoks og andet snavs der kommer derned.

Addddddddddddddd, hvor det GLÆDER mig.

Frontline, er det de små "plastictrekanter" med flydende loppemiddel til
katte, at du mener, at man kan rense deres ører med ???

DU skal vel ikke rense noget nu ?? Når Husum dyrlægen har gjort det.
Vel ??

Var det DYRT hos dyrlægen ??

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Missemor

Dato : 26-01-04 21:32

Helle Larsen <besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote in

> [...]
> til katte, at du mener, at man kan rense deres ører med ???
>
> DU skal vel ikke rense noget nu ?? Når Husum dyrlægen har gjort det.

Hej Helle (og I andre)

Ja, det frontline, som man putter i nakken mod lopper og flåter. Da de er
i samme slægt (parasitter) - dur frontline også til øremider.

En ½ frontline til hvert øre på en tot vat, og så renser man ud nede i
øret. Hun sagde det var VIGTIGT at man ikke brugte en vatpind, da det er
svært at vurdere, hvor langt ned i øret man kan gå. Så alm. vattotter!

Nej, jeg skal ikke rense dem nu. Misser hænger lidt med ørerne, så
øremiderne prøver nok at flygte efter dyrlægens behandling - det
irreterer katten en smule, men det bliver jo snart bedre.

Den fik også en sprøjte et eller andet (kanyle) i nakken mod øremiderne.

Så det er kun, hvis der kommer meget ørevoks/sorte klatter igen, at hun
anbefalede at jeg rensede i ørerne (på en tot vat) med frontline.

Det kostede ca. 945,- kr. men hvad betyder det, hvis man vil se sin
Misser rask

Vi fik antibiotika piller med hjem, 1 x frontline, han blev testet for
katteaids (tager 10 minutter via blodprøve), hun rensede ørerne (og der
var MEGET skidt), hun mærkede efter på maven for evt. brok, og tog
temparatuen i endetarmen.

Misser var SÅ dygtig. Han jamrede sig ikke på noget tidspunkt, og han
stod pænt og stille hele tiden. Da ingen holdt om ham, krøb han dog hen i
tryghed til sin Missemor *G* Jeg har rost ham så meget.

Det kalder jeg en ordentlig behandling af dyr!

Missemor

Fra : jobe

Dato : 27-01-04 14:50

hej jeg er lige nødt til at høre hvor køber man frontline henne.
og hvor mange penge skal jeg ca have med når jeg skal ud og købe det?
jeg er meget glad for at høre at du nu endelig har fundet en dygtig dyrlæge.
hilsen bettina

Fra : Missemor

Dato : 28-01-04 20:12

"jobe" <j.moeller@oncable.dk> wrote in

> [...]
> og hvor mange penge skal jeg ca have med når jeg skal ud og købe det?
> jeg er meget glad for at høre at du nu endelig har fundet en dygtig

Frontline kan købes på apoteket og i nogle supermarkeder, som sælger
medicin. Kan også købes online hos dyrlægevagten. Fås i en æske med 3
eller 6 stk.

http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=183/sprog=1/item=yes/

Missemor

Fra : Kate

Dato : 27-01-04 22:57

Missemor <none@none.com> wrote in

> Det kalder jeg en ordentlig behandling af dyr!

Jamen, det kan da være jeg skal overveje dem seriøst når jeg flytter.
Det kan godt blive lidt langt til Måløv selvom jeg dog beholder min
bil.

Dejligt at høre at dufikbehandling Misser og at han tog det så pænt.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-01-04 23:07

In article <4016dea3$0$30073$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate
<km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> Jamen, det kan da være jeg skal overveje dem seriøst når jeg flytter.
> Det kan godt blive lidt langt til Måløv selvom jeg dog beholder min
> bil.

Nøj, har du fundet noget større? Fortæl...

Fra : Kate

Dato : 27-01-04 23:43

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in

> Nøj, har du fundet noget større? Fortæl...

Njaeee, meget større er den nu ikke, kun ca 5-8 kvm, men forhåbentligt
bedre. Den er lidt bedre indrettet end den jeg har nu og forhåbentligt
et huset bedre vedligeholdt end dette. Jeg har fået en lejlighed i
Rødovre pr. 1 April og nøøj, hvor jeg glæder mig. Og så er jeg meget
spændt på hvad kattene synes om at flytte og få altan, den må jeg
nemlig gerne hegne ind

Fra : Denise

Dato : 28-01-04 10:02

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message
> Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in

> Njaeee, meget større er den nu ikke, kun ca 5-8 kvm, men forhåbentligt
> bedre.

Hej Kate
Jamen, tillykke med lejligheden, så kommer I da noget tættere på staden.
Men I må da knibe jer godt sammen på de 5-8 kvm ikke ? Kunne altså ikke dy
mig

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-04 13:16

In article <40177a9d$0$94994$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Denise
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

> Men I må da knibe jer godt sammen på de 5-8 kvm ikke ? Kunne altså ikke dy
> mig

Denise, altså.. *fnis*

Også til lykke herfra. Skal vi så til house warming? Hehe...

Fra : Kate

Dato : 28-01-04 22:56

> Også til lykke herfra. Skal vi så til house warming? Hehe...

Tak, jo, det ku' da sikkert arrangeres når jeg er kommet i orden. I har
jo kun set halvdelen af kattebestanden eftersom der er sket et par
indskiftninger siden i var her for at byde Lante velkommen til storbyen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-04 23:21

In article <40183009$0$30085$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate
<km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> Tak, jo, det ku' da sikkert arrangeres når jeg er kommet i orden.

Det lyder spændende! Så må vi jo se om vi kan være på de 5-8 m2... *gg*
Er det med altanen?

Fra : Ann K

Dato : 29-01-04 00:53

Nøjj Kate... så bliver vi jo naboer
Dejligt!
Mvh Ann - der glæder sig til housewarming... og som spekulerer på, hvordan
vi dog skal kunne være på så lidt plads

Fra : Kate

Dato : 29-01-04 23:32

"Ann K" <tsarsBingo@Bongo.os.dk> wrote in news:bv9hpt$g28$1@sunsite.dk:

> Nøjj Kate... så bliver vi jo naboer
> Dejligt!

Ja, du ved man siger "hvor godtfolk er, kommer godtfolk til", ikke?
Og Marianne kommer til at bo nærmest i min baghave....og ja, der er
skam et grønt område til og man kan åbenbart grille om sommeren...Jeg
kan nærmest ikke vente, men der er hele to måneder til endnu.

Fra : Kate

Dato : 29-01-04 23:33

> Det lyder spændende! Så må vi jo se om vi kan være på de 5-8 m2...
> *gg* Er det med altanen?

Ej, jeg må da håbe det er uden, ellers bliver det trods alt _for_
trangt

Fra : Kate

Dato : 28-01-04 22:55

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in

> Hej Kate
> Jamen, tillykke med lejligheden, så kommer I da noget tættere på
> staden. Men I må da knibe jer godt sammen på de 5-8 kvm ikke ?
> Kunne altså ikke dy mig

Fnis. Nærvær, du ved, nærvær

Fra : Denise

Dato : 29-01-04 08:48