Må katte få brød?
Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 26-01-04 01:51

Hej.

Min kat er helt vild i varmen når jeg spiser boller. Den vil så gerne smage!
I dag prøvede jeg at give den en lille haps, og den åd den med velbehag (i
dette øjeblik kom der lige en kattepote listende op på computerbordet
rækkende ud efter min gulerodsbolle). Men må katte egentlig få lyst brød?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 07:03

"Camilla W. Pedersen" <camillawp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette øjeblik kom der lige en kattepote listende op på computerbordet
> rækkende ud efter min gulerodsbolle). Men må katte egentlig få lyst brød?

Yep, det må de gerne. I begrænsede mængder, selvfølgelig.

Min kat kan også godt lide brød. Især brød der smager lidt sødligt. Dyret
har en ret sød tand. *G* (Karamlesnører, pandekager _med_ sukker på, røde
vingummier og smørkarameller er i høj kurs

Han har endnu aldrig været det mindste dårlig af alt det, han smager på. Og
spiser, hvis det falder i herrens smag.

Tina

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-01-04 14:14

In article <4014ad94$0$1631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Tina wrote:

> Min kat kan også godt lide brød. Især brød der smager lidt sødligt.

Hi, den kender jeg godt Donna har noget med wienerbrød - især de
dér franske snegle, der knaser lidt

Fra : Pernille Scharff

Dato : 26-01-04 14:53

> [...]
> dette øjeblik kom der lige en kattepote listende op på computerbordet
> rækkende ud efter min gulerodsbolle). Men må katte egentlig få lyst brød?

*fnis* jeg kommer sådan til at tænke på en helt bestemt lun sommeraften....
Vi sad på mine svigerforældres terrasse og grillede, og til forretten
(salat) var der nogle hjemmebagte muffins med bl.a. bacontern og majsmel i.
De var ret gode, faktisk så gode, at svigermors kat Møffe var helt syg for
at få fat i de muffins - også de stykker, der ikke var bacontern i. Jeg tror
nok, han nåede at spise tæt på en kvart muffin.... Behøver jeg at sige, at
de muffins prompte blev omdøbt til Møffins??

Choko har også noget med brød...helst nybagt. Hvis hun kan komme til brødet,
mens det står til afkøling (typisk under et viskestykke), kommer der små
gnavemærker i kanten. Da hun flyttede ind, havde vi vores brød liggende
fremme i en plasticpose på spisebordet. Efter at vi 3. morgen i træk havde
fundet brødet på gulvet, i en flænset pose, og med gnavemærker i brødet, fik
vi ret hurtigt indført en solid plastboks til brødopbevaring! Man kan heller
ikke have en pose boller liggende fremme i mere end 2 minutter før hun har
været henne og forsøge sig...

Jeg tror ikke brød har den store ernæringsmæssige værdi for katte, for de
kan ikke rigtig omsætte alle de kulhydrater, men jeg tror heller ikke de
tager skade af brød i mindre mængder. Så lad du bare katten smage
indimellem...så længe det ikke er dens primære ernæring!

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Kate

Dato : 26-01-04 22:07

"Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> wrote in

> Man kan heller
> ikke have en pose boller liggende fremme i mere end 2 minutter før
> hun har været henne og forsøge sig...

Nøjagtigt min oplevelse med Mows. Jeg har aldrig overvejet hvor brød
skulle placeres i køkkenet, før Mowgli flyttede ind. Han flænser også
poserne og gnaver i _alle_ bollerne. Hvis jeg lægger en krydderbole på
brødristeren og lige forlader køkkenet i et kort øjeblik, så er mindst
en bolle forsøgt bortført.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.