fejl på msi mb hjælp søges
Fra : Brian Olesen

Dato : 25-01-04 20:00

Hejsa
et msi 645e max2 laver følgende.
Udsender 8 fejlbeeps når man forsøger at starte op. Hvad er det?

Mvh. Brian

--

-- Man kan også oversmøre musik med læbestift og kvæle den med pudder.
Igor Stravinsky

Fra : SonnyBoy

Dato : 25-01-04 20:08

On Sun, 25 Jan 2004 19:59:38 +0100, "Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk>
wrote:

>et msi 645e max2 laver følgende.
>Udsender 8 fejlbeeps når man forsøger at starte op. Hvad er det?

Jeg plejer først at checke keyboardet når maskinen laver det nummer,
prøv f.eks med et andet tastatur.

Ellers vil jeg henvise til Phoenix / Awards sider om POST og beep
koder på:

http://www.phoenix.com/en/customer+services/white+papers-specs/phoenixbios+and+awardbios+documents/

<mlr>

Fra : Afterburner

Dato : 25-01-04 20:12

Hej

Tjek også om dine ram sidder korrekt/virker !

Mvh
jens

Fra : Brian Olesen

Dato : 25-01-04 21:03

Hejsa Begge
Tak for tips, Jeg troede i min naivitet, at nogen kendte den 8 bip er ret
mange. kode her i ng.

Brian

Fra : Leony

Dato : 26-01-04 13:29

In news:40141234$0$29337$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Brian Olesen <tester@tdcadsl.dk> typed:

> et msi 645e max2 laver følgende.
> Udsender 8 fejlbeeps når man forsøger at starte op. Hvad er det?

Hvis det er en AMI-bios, så tjek at grafikkortet sidder rigtigt i
soklen.
Hvis det sidder rigtigt i soklen og den bipper, så prøv med et andet
grafikkort.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/