Firebird og fonte
Fra : Palle Jensen

Dato : 25-01-04 19:40

Så er jeg her igen,

Hvordan kan det være at Firebird ikke bruger de skriftsstørrelser der
er definerede på de forskellige sider?

Det irriterer mig at font størrelser varierer så meget fra side til
side. Jeg kan se at man sætter den font størrelse man vil have i
options, men det er irriterende at indstille. På en side ser det OK
ud, og hopper man lige over på en anden side så er fonten enten mega
stor eller mega lille...

--
Palle Jensen

For kontakt via E-mail: Skift "invalid" ud med "dk"
For contact via E-mail: Change "invalid" to "dk"

Fra : Jacob Riis

Dato : 25-01-04 21:23

Palle Jensen wrote:
> [...]
> options, men det er irriterende at indstille. På en side ser det OK
> ud, og hopper man lige over på en anden side så er fonten enten mega

Det har jeg aldrig lagt mærke til. Kan du nævne nogle sider der ikke bruger
den rigtige fontstørrelse i Mozilla Firebird?

--
Jacob

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-01-04 21:33

Jacob Riis wrote in

> Det har jeg aldrig lagt mærke til. Kan du nævne nogle sider der
> ikke bruger den rigtige fontstørrelse i Mozilla Firebird?

Sorry... Min XNews har været i koma. Har ikke fulgt tråden.

Jeg har lavet en side der illustrerer det...

http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/firebird_explorer.htm

Jeg oplever så at hvis jeg går ind i Firebird og instiller fonten så
den har samme størrelse som Explorer så ligner det ged på andre
sider..

Fra : Jacob Riis

Dato : 28-01-04 22:16

> [...]
>
> Jeg oplever så at hvis jeg går ind i Firebird og instiller fonten så
> den har samme størrelse som Explorer så ligner det ged på andre

Jeg lavede en søgning på: font size inde på mozillazine forummet. Jeg
tror jeg at muligvis fandt svaret på dit spørgsmål her
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=45293 Det er noget med at
Firebird og IE fortolker siderne forskelligt.

--
Jacob

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-01-04 23:37

Jacob Riis wrote in

> [...]
> her http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=45293 Det er
> noget med at Firebird og IE fortolker siderne forskelligt.

Cool... Rart at vide at man ikke er den eneste der har bemærket
noget.. Tak.

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-01-04 23:54

Palle Jensen wrote in

> Cool... Rart at vide at man ikke er den eneste der har bemærket
> noget.. Tak.

Og dog.. Det i foraet nævnte problem handler jo om relative font
sizes..

Min observation er jo vedr. et simpelt "font size=" tag.

Men måske jeg skulle smide et indlæg i det fora..