Kan spørgeskema + regneark lægges på nette~
Fra : Michael Sørensen

Dato : 25-01-04 16:33

Hej Gruppe,

jeg har nogle regnearksløsninger, som jeg tilbyder folk. Det eneste jeg
kræver, er udfyldelse af et spørgeskema, med postnr. by, hvor de har fundet
"mit program" til statistisk brug.

Udvekslingen plejer at foregå pr. mail, hvilket er besværligt for både
brugere og mig selv.

Kan det lade sig gøre at integrere på min hjemmeside forstået således, at
regnearkene kan lægges på nettet og downloades derfra samtidig med, at man
kun kan få adgang til downloadning, hvis man udfylder spørgeskemaet på
nettet, så jeg automatisk får oplysningerne.

Jeg bruger Microsoft Frontpage 2000 til at lave hjemmesiderne og mit
internet abonnement er Telia Stofanet

Med venlig hilsen / på forhånd tak

Michael Sørensen
8700 Horsens

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-01-04 17:51

Sagtens. Lav din form og på bekræftelsessiden indsætter du så et link
til at downloade de zippede Excel filer.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 25-01-04 18:29

Hej Jens og tak for svaret.

> Sagtens. Lav din form og på bekræftelsessiden indsætter du så et link
> til at downloade de zippede Excel filer.

Jeg er ikke ekspert i udvikling og design af hjemmesider (er mere til Excel
), men har dog uden de store problemer formået at lave en simplere
hjemmeside i Frontpage, der fungerer godt.

Men mit niveau på dette felt kræver desværre en lille uddybning af
ovenstående svar.

Især vil jeg være glad, hvis du kunne "opdele" det lidt mellem, hvordan du
uploader regnearkene på nettet, og hvordan du laver "spørgeskemaet".

Fra : Falcon

Dato : 25-01-04 20:34

> Især vil jeg være glad, hvis du kunne "opdele" det lidt mellem, hvordan du
> uploader regnearkene på nettet, og hvordan du laver "spørgeskemaet".

Oploading:
Brug et FTP-program (en slags stifinder, hvor du på den ene side kan se din
harddsk og på den anden side kan se dit Web-sted)
Se: http://www.pro-service.dk/ under support.

> at
> man

Frontpages kan validerer input i tekstfelter:
Højreklik på en form, vælg Form field properties / Vælg Validate / Vælg
datatype samt spefikationerne du vil have i feltet

Eks. Du vil have der skal være postnummer i et felt.
Datatype : Number
Numeric format: None
Data value : Greater then or equal Value: 1000
And must be : Less than or equal Value 9999
Med denne validering sikre du at postnummeret ikke er mindre end 1000 og ikke
er højre end 9999.

Når alle felterne er korrekt udfyldte sendes brugeren til en side hvor
downloadingen foregår fra.

Download
Se: http://www.it-nordjylland.dk/help/download.asp

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Sørensen

Dato : 28-01-04 02:29

> [...]
ikke
> er højre end 9999.
>
> Når alle felterne er korrekt udfyldte sendes brugeren til en side hvor

Der dukker en meddelelsesboks frem, når jeg prøver at uploade min side, at
ovenstående ikke vil virke, da serveren ikke har installeret
serverudvidelse.

Kan det ikke kringles anderledes?