Hej nyhedsgruppe!
Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-01-04 15:41

Hjælp, vores dejlige Cairnterrier 1½ år gammel er bare så syg.
Ligger nu og vil bare ikke røre sig mere, det er blevet mindre og mindre den
sidste uge ...
Har være ved dyrlæge; som tog røntgen og fandt ud af, at det var hoften i
venstre side, der var lidt slidt. Maven var også gået totalt i stå, hunden
kastede op og kastede op. Dette har vi imidlertid fået styr på og hunden
spiser også lidt nu samt drikker vand.
Dyrlægen har ordineret smertestillende samt Prechisolon; men nu har hunden
fået dette i 3 dage - han er sikkert smertefri men harn bliver bestemt IKKE
mere livlig at denne medicin. Han ligger bare ligeså stille og sygner hen...
Er der nogen her der kan komme med lidt hjælp hvad vi kan/bør gøre ...

Mvh
Torben

Fra : Lene Hansen

Dato : 25-01-04 16:03

Du skal se at kommet til dyrlæge med den igen, så hurtigt som muligt.
Skift evt. til en anden dyrlæge hvis du ikke følger du får nok hjælp der.

Lene

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-01-04 01:05

"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal se at kommet til dyrlæge med den igen, så hurtigt som muligt.
> Skift evt. til en anden dyrlæge hvis du ikke følger du får nok hjælp der.
>
> Lene

Hej Alle

Var det ikke lige det Radio Dyrlægen snakkede med en om, var det ikke i
sidste udsendelse. Hvis det er det samme, så find en virkelig kompetent
dyrlæge, ellers ser fremtiden ikke godt ud for din hund. Når de giver
Binyrebarkhormon, uden en god forklaring, er det altid en god ide, at finde
en anden dyrlæge.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 17:25

"Thomas Hansen" <thison2u@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kastede op og kastede op. Dette har vi imidlertid fået styr på og hunden

Den lille stakkel

> [...]
hen...
> Er der nogen her der kan komme med lidt hjælp hvad vi kan/bør gøre ...

Hvor længe skal hunden fortsætte med behandlingen ?
Medicin kan godt have bivirkninger som forårsager f.eks. sløvhed. Jeg kan
desværre ikke finde Prechisolon på netdyredoktor.
Jeg vil kontakte dyrlægen igen ( evt. en anden dyrlæge, som Lene også
foreslår ) og høre hvad der kan gøres og hvad medicinen evt. har af
bivirkninger, hvis i ikke allerede har fået det oplyst.

I skal så også gøre op med jer selv om jeres hund fortsat, kan få et værdigt
liv, med den slidte hofte ( jeg er ikke selv så meget inde i hofter, men
nogen herinde har vidst gode resultater med guldakupunktur ) eller om det er
bedst for ham, at få fred, men snak nu lige med en dyrlæge først....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : UG

Dato : 25-01-04 19:05

Jeg kan
> desværre ikke finde Prechisolon på netdyredoktor.

Det må være Prednisolon, som virker godt mod mange ting, deriblandt mod
gigt.
God bedring og held og lykke med den lille hund.
Jeg ville også opsøge en anden dyrlæge, hvis den var min.
Hilsen
Ulla
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 19:15

"UG" <NoSpamfamgerlach@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan
>
> Det må være Prednisolon, som virker godt mod mange ting, deriblandt mod
> gigt.

Hmm, det kan jeg heller ikke finde. Der er faktisk ikke ret mange under P, i
medicinleksikonet.
Kender du så de evt. bivirkninger på Prednisolon ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 25-01-04 19:59

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, det kan jeg heller ikke finde. Der er faktisk ikke ret mange under P,
> medicinleksikonet.
> Kender du så de evt. bivirkninger på Prednisolon ?
>
> Mvh. www.tjekmig.dk

Hej
Prednisolon (eller Predinisol, tror jeg det hedder) er et
binyrebark-produkt. Det har en del bivirkninger.
Hilsen Vibeke

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-01-04 20:17

On Sun, 25 Jan 2004 15:40:57 +0100, "Thomas Hansen" <thison2u@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>Er der nogen her der kan komme med lidt hjælp hvad vi kan/bør gøre ...

vital animin som er spormineraler skulle du årøve det kan gøre
mirakler ved HD og andre ledsmerter jeg har selv set det !