"kjaer" <novillykn@spamgreennet.invalid> skrev i en meddelelse
news:qkQQb.8530$K75.6420@news.get2net.dk...
> Det er mange år siden jeg gik i skole, men jeg spekulerer på hvilke triks
> nutidens lærer bruger for at få de begavede elever til at holde kæft.
>
Det var dog en absurd tanke!
Den begavede skal da have plads og udfordringer til at bidrage til
fællesskabet og udvikle sig i eget tempo.
Bemærk dog, at der er forskel på begavede og rapkæftede fjolser, der handler
før de tænker.
De skal derimod have skrap lud. Metoderne er forskellige.
Jeg plejer at bringe dem ud af balance og derefter vise dem, at jeg KUNNE
have pustet, så de faldt. Teknikken har jeg lært gennem studier af Desmond
Morris menneskebillede.
Det viser dem, hvem der er den overlegne, men samtidig også, at de blev
"skånet".
Kropssprog er bedre end mange ord overfor det rapkæftede, destruktive fjols.
Umiddelbart derefter skal man så vise "fjolset", at det giver mere, at bruge
timen til det, den er beregnet til.
hilsen "den overgemte overlærer"
Niels Aage Schmidt
|