Asus P4800E-Deluxe med underligt lydproble~
Fra : KB

Dato : 25-01-04 15:23

Hej

Mit bundkort Asus P4800E-Deluxe er netop blevet installeret i et Antec
Sonata kabinet som har front audio. Jeg får sat audioledningen fra
kabinettet til Asus bundkortet og det syntes at virke fint, lige indtil jeg
opdager at jeg høre lyden i mit headset omvendt. Altså lyden til højre øre
går i venstre headset osv.

Da jeg arbejder lidt med det opdager jeg nogle besynderlige ting:
Hvis jeg sætter mine integrerede skærmøjtalere til i front audio med et alm.
audiokabel, er der kun lyd på det sorte stik, dvs. jeg kan kun få lyd på én
højtaler ad gangen når jeg sætter det til et af skærmens to audio stik
(left/right).

Nåh, tænkte jeg, så af med front audioen. Så jeg pillede stikket af
bundkortet og prøvede mig, men så kommer der ingen lyd overhovedet???!
Hverken til skærmhøjtalerne eller mit headset. Dét problem var der i hvart
fald ikke med mit gamle kabinet, som ikke havde front audio. Altså det må
være opstået efter mit kabinetskifte.

Jeg har forsøgt at rode med indstillinger og kabler, men jeg syntes ikke der
er noget der ændrer noget. Hverken "flueben" eller andre kabler. Det virker
meget mærkeligt. Det er Windows XP pro (ENG) jeg har.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Kenneth Boye
Odense