Stønner katte efter løb ??
Fra : Helle Larsen

Dato : 25-01-04 13:55

Er det almindeligt kendt, at katte, når de har været ude at løbe, at de
så "stønner " med åben mund og tungen "ud af munden", altså efter
"store" anstrengelser ?? Lige som en hund, der har været ude at løbe
??

Jeg har ikke tidligere nogensinde set, at en kat gør sådan. NU har jeg.
Set det.

Circeline gør det. Men hun LIGNER også sommetider en hund. En rævehund

Hvad siger I andre ??

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Hansen

Dato : 25-01-04 14:38

Ja, katten kan sagtens trække vejret med åben mund efter hård anstrengelse,
eller hvis det er meget varmt. Har selv oplevet det, hvis jeg har leget lidt
for længe med en kat, så den bliver træt, varm og forpustet!

Lene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-01-04 14:59

In article <4013c6c9$0$27380$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Lene
Hansen <le_ne@paradis.dk> wrote:

> Ja, katten kan sagtens trække vejret med åben mund efter hård anstrengelse,
> eller hvis det er meget varmt. Har selv oplevet det, hvis jeg har leget lidt
> for længe med en kat, så den bliver træt, varm og forpustet!

Yep - en kat kan ikke svede som os (kun på trædepuderne), så den
slipper af med overskudsvarmen gennem munden - ved at "gispe"