Trækker vejret temmeligt "hørligt" ??
Fra : Helle Larsen

Dato : 25-01-04 13:45

Hej Alle,

jeg har en udendørsmis, som kommer og besøger Circeline og mig, og
sommeti-der ligger den og sover i en stol her hos os. Og når den sover
tungt, trækker den vejret temmeligt "hørligt". Er det almindelig vel-lyd
og let snorken, eller tror I, at der kan være noget i vejen med dens
lunger og/eller andet ??

Det er naboens kat, som ikke gider at være derhjemme, for der er nogle
misser der, at den ikke kan lide. Naboen har haft passet den ordentligt,
og også med vac-cinationer gennem tiden (siger naboen altså).

Hvordan lyder Jeres katte, når de sover tungt ??

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Hansen

Dato : 25-01-04 14:37

Jeg har haft en del katte gennem tiden, og de fleste høre jeg altså ikke når
de sover. Men enkelte, specielt gamle katte, kan snorke en lille smule. Jeg
har en kat med noget kronisk bihulebetændelse og den kan jeg høre konstant
når den sover.
Men min erfaring er at man altså ikke høre katten når den sover. Men hunde,
især igen gamle hunde, snorker!!

Lene

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 14:49

"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Men min erfaring er at man altså ikke høre katten når >den sover.

Tja, min knap 2-årige missedreng snorker når han ligger rigtig dejligt og
sover dybt.
Han er blevet undersøgt på alle leder og kanter. Intet unormalt. Han snorker
bare

Så jo, også yngre katte kan snorke når de sover. Ligesom yngre hunde også
kan snorke højt.

Tina

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-01-04 14:56

"Helle Larsen" <besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> skrev i en meddelelse

> ... Hvordan lyder Jeres katte, når de sover tungt ??

Svedsken snorker lidt til tider. Dyb søvn... meget fin og damet snorken *S*
Jeg har også haft katte, som har småmiavet i søvne, samtidig med de har
ligget og spjættet lidt. Jeg antager, at de drømmer... men hvem aner, hvad
der foregår inde i et lille kattehovede?

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 15:14

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> ligget og spjættet lidt. Jeg antager, at de drømmer... men hvem aner, hvad
> der foregår inde i et lille kattehovede?

Alle dyr har drømmesøvn. Det gælder både pattedyr, fugle, reptiler, mv.
Min kat snakker også i søvne. Småmijaver, og ligger og basker med en pote,
som om han fanger en flue Ser så sødt ud, når han gør det.

Tina

Fra : Helle Madsen

Dato : 25-01-04 17:07

> Hej Alle,

> Hvordan lyder Jeres katte, når de sover tungt ??

Min hankat snorker når hans over tungt. Tro ham og kæresten har en
konkurrence om at snorke højest

Helle Madsen

Fra : Doris

Dato : 25-01-04 18:18

Det kan være den har astma, vores Røde Svend har det og det lyder meget
højlydt, når han sover.
V.H. Doris.

Fra : Helle Madsen

Dato : 25-01-04 18:28

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan være den har astma, vores Røde Svend har det og det lyder meget
> højlydt, når han sover.
> V.H. Doris.

Han fejler intet ifølge dyrlægen. Det er kun når han sover. han hiver aldrig
efter vejret eller hoster når det støver, så dyrlægen mener bare det er
charmen ved ham.

MVH Helle Madsen

Fra : Doris

Dato : 25-01-04 21:57

Så gør det jo ikke noget, bare du så får din søvn :)

Fra : Helle Madsen

Dato : 26-01-04 12:28

Det er jo det, men det kræver vist at jeg sender både kæreste og kat ud af
soveværelset.