[DVD] Underlig overflade på en DVD
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-01-04 12:55

Sorry for den ligeså underlige overskrift, men jeg vidste ikke lige hvordan
jeg ellers skulle skrive det.

Jeg snuppede min The Terminator ned fra hylden igår, for lige at se den
igen, og da jeg tog disc'ene ud af coveret, kiggede jeg lige en gang på dem,
og opdagede at overfladerne så ud som om der var spildt en klistret væske
over dem, som efterfølgende var størknet, og havde efterladt disc'ene med en
underlig upoleret overflade. Og nej - jeg har ikke tidligere spildt hverken
sodavand eller noget på disc'ene

Jeg var nødt til at gøre begge disce ren vha. en klud med varm vand, for
ellers ville afspilleren slet ikke afspille dem - den hakkede og stoppede -
men da jeg havde gjort dem rene, så virkede de perfekt igen.

Det første jeg tænkte var, at det var en eller anden form for laser-rot -
li'som på laserdisc - men laserrot på laserdisc, mener jeg ikke at man kunne
se, på selve discene dengang - det var et usynlig fænomen, var det ikke?

Disc'en det drejer sig om, er The Terminator Region 2 (UK Reg 2) 2 Disc
Special Edition, som er købt hos Blackstar i sin tid.

Jeg er selvfølgelig bare glad for, at jeg fik fjernet det underlige halløj
fra disc'ene, og at de virker perfekt igen, men jeg undrer mig stadig over
hvad det egentligt var som befandt sig på dem? Nogen som har været ude for
det samme?

Thomas

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-01-04 12:59

Thomas Mouritsen wrote:

> Jeg er selvfølgelig bare glad for, at jeg fik fjernet det underlige halløj
> fra disc'ene, og at de virker perfekt igen, men jeg undrer mig stadig over
> hvad det egentligt var som befandt sig på dem?

Mimetic poly-alloy.

/David

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-01-04 13:07

> Mimetic poly-alloy.

He he - men det er jo en replik fra T2 og ikke fra den første film

Liquid metal, right? Eller mente du noget helt andet, som jeg ikke er vågen
nok til at forstå endnu?

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-01-04 13:16

Thomas Mouritsen wrote:

> He he - men det er jo en replik fra T2 og ikke fra den første film
>
> Liquid metal, right? Eller mente du noget helt andet, som jeg ikke er vågen
> nok til at forstå endnu?

Bare en joke :)

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-01-04 13:20

LOL

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 14:06

On Sun, 25 Jan 2004 12:54:39 +0100, "Thomas Mouritsen"
<noway@none.invalid> wrote:

> [...]
>underlig upoleret overflade. Og nej - jeg har ikke tidligere spildt hverken

Jeg har desværre ikke længere kilden jeg har det fra, men der er tale
om en fejlproduktion. Noget med at man har brugt forkert og/eller for
meget lim i produktionen. Og det trænger altså langsomt igennem, og
det ser faktisk ud som om der er fugt på skiverne. Man kan godt tørre
det af, men det kommer igen.

Havde samme problem med min udgave af Terminator. Som også var en
engelsk version. Fra et engelsk filmforum ved jeg, at der har været
mulighed for, at få dem byttet. Jeg valgte dog at købe den danske
udgave istedet. Den kunne jeg få for lige omkring kr. 100,-.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-01-04 14:17

<Claus Nielsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> mulighed for, at få dem byttet. Jeg valgte dog at købe den danske
> udgave istedet. Den kunne jeg få for lige omkring kr. 100,-.

Tusind tak for svaret.

Hvor fandt du den danske udgave af Terminator til ca. 100,- ?

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-01-04 14:21

Thomas Mouritsen wrote:

> Hvor fandt du den danske udgave af Terminator til ca. 100,- ?

http://www.axelmusic.com/productDetails/cr5050070005127

http://dvdpriser.dk/dvdfilm/dvdfilm-top10.asp?ID=143690

/David

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 25-01-04 17:12

Claus Nielsen wrote:
> [...]

Aargh. Tog lige et kig på mine skiver af samme udgave. Det er jo nok et par
år siden sidst. De har samme fejl. Øv!

> [...]
> mulighed for, at få dem byttet. Jeg valgte dog at købe den danske
> udgave istedet. Den kunne jeg få for lige omkring kr. 100,-.

Hvor længe siden er det at man ku' få dem byttet? Jeg ville jo gerne beholde
UK-versionen som er betydeligt flottere en DK.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Brian Nielsen

Dato : 25-01-04 18:48

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message
> Hvor længe siden er det at man ku' få dem byttet? Jeg ville jo gerne
beholde
> UK-versionen som er betydeligt flottere en DK.

UK versionen er da 100% identisk med DK versionen, måske med undtagelse af
indpakningen.

/Brian

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 25-01-04 21:35

Brian Nielsen wrote:
> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message
>>

> UK versionen er da 100% identisk med DK versionen, måske med
> undtagelse af indpakningen.

Det er indpakningen jeg tænker på. Den engelske er sår'n en (upraktisk)
pap-folde-ud-ting, som er sjovere end en almindelig amary-case.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 25-01-04 18:32

Claus Nielsen wrote:

> [...]
> mulighed for, at få dem byttet. Jeg valgte dog at købe den danske
> udgave istedet. Den kunne jeg få for lige omkring kr. 100,-.

Jeg tjekkede uk.media.dvd og google og fandt dette
http://makeashorterlink.com/?O25B42E27.

Terminator DVD rot freephone: 0800 3898384
send discs only to:
FREEPOST
DVD RETURN
Further enquiries: 0800 0566550

Vil prøve at ringe i morgen.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 25-01-04 19:12

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Jeg tjekkede uk.media.dvd og google og fandt dette
> http://makeashorterlink.com/?O25B42E27.
>
> Terminator DVD rot freephone: 0800 3898384
> [...]

Lidt mere info:

http://www.dvdtimes.org.uk/content.php?contentid=1490
http://www.dvdtimes.org.uk/content.php?contentid=1506
http://www.dvdtimes.org.uk/content.php?contentid=1501

Mvh.

Ole
--
DVD-Basen - Best DVD website 2003 (Minneapolis Star Tribune)
http://www.dvd-basen.dk/

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-01-04 21:16

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> Lidt mere info:
>
> http://www.dvdtimes.org.uk/content.php?contentid=1490

Fra artiklen :

"Customers outside of the UK must contact their local Twentieth Century Fox
office who will organise replacements"

Findes der overhovedet en lokal Fox afdeling i Danmark, som man kan
kontakte, og sende sin Terminator disc's til?

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-01-04 21:26

"Thomas Mouritsen" <noway@none.invalid> skrev i en meddelelse

> Findes der overhovedet en lokal Fox afdeling i Danmark, som man kan
> kontakte, og sende sin Terminator disc's til?

Fandt det her :

http://www.sf-film.dk/sf/kontakt.asp

http://www.foxfilm.dk/fox/

http://www.filmcompagniet.dk/presse/login.asp

Tror jeg vil sende en mail til marketingchefen for Fox - det kan vel ikke
skade?

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 25-01-04 21:39

Thomas Mouritsen wrote:

> [...]
>
> Findes der overhovedet en lokal Fox afdeling i Danmark, som man kan
> kontakte, og sende sin Terminator disc's til?

Det gør der vist ikke. Ifølge denne side
http://www.fox.co.uk/international.html er der afdelinger i Norge og
Sverige. Når der ikke er en afdeling i DK skal man vel kontakte den engelske
afdeling ang. UK-versionen, mon ikke?

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 25-01-04 23:22

> [...]

> http://www.fox.co.uk/international.html er der afdelinger i Norge og
> Sverige. Når der ikke er en afdeling i DK skal man vel kontakte den

Det her må da betyde, at der er en Fox afdeling i Danmark :

http://www.foxfilm.dk/fox/

Jeg har sendt en mail til Marketingchefen for Fox i Danmark - adressen står
her :

http://www.sf-film.dk/sf/kontakt.asp

Sku' man sende en mail til de andre kontaktpersoner på ovenstående side,
tror I?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-01-04 00:00

Hej!

Thomas Mouritsen wrote:

> [...]
> underlig upoleret overflade. Og nej - jeg har ikke tidligere spildt hverken

Sjovt, mine T1 SE (engelsk R2) skiver havde også en underlig mat overflade da
jeg enten modtog dem eller havde haft dem i et stykke tid (kan ikke huske det
præcist). Det blev fjernet med lidt isopropylalkohol og skiverne har været ok
siden da.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"