Min hund slikker.
Fra : jfo

Dato : 25-01-04 12:17

Jeg har verdens sødeste Golden Retriever på 2 år.
Han er så flink og elsker at blive klappet og kløet.

For at gengælde klap og kløen slikker han giveren på hænder, hals ...ja,
selv i ansigtet
hvis han får lov.

Spørgsmålet er nu om man kan tillade sig at venne den af med at slikke, for
det er jo lidt ulækkert at blive plaskvåd af hans savl, men vi vil jo nødig
skuffe kræet.

Hvad siger I andre?

-JFO

Fra : Pwh

Dato : 25-01-04 14:33

jfo wrote:
> [...]
>
> Spørgsmålet er nu om man kan tillade sig at venne den af med at
> slikke, for det er jo lidt ulækkert at blive plaskvåd af hans savl,

Det kan du roligt vænne ham af med i mine øjne, det er ikke bare ulækkert,
det er også ret uhygiejnisk. Tænk bare på hvordan han vasker sine kønsdele og røv.
En ting er hvad du accepterer at han gør ved dig, men du kan ikke byde andre
mennesker at blive smurt ind i bakterier fra en hundemund.

/Jens (der højest accepterer en slik bag øret fra Tyson)

Fra : marie

Dato : 25-01-04 16:39

Hej

Har selv en dejlig golden t?ve p? 13 ?r, hun var 4 ?r da jeg fik
hende, og hun elskede at slikke i hovedet og overalt. Det var ikke
sv?rt at v?nne hende af med det, jeg trak mig v?k og afbr?d kontakten
n?r hun slikkede i hovedet. De sidste mange ?r har hun slet ikke gjort
det, kun h?nderne hvis hun ser sit snit til det.
At slikke i hovedet er en form for underkastelse og gl?de. Hvalpen g?r
det ved de voksne, men vores unge hanhunde g?r det ogs? hvis den ene
har v?ret ude og kommer hjem. Men du er jo alts? ikke en hund, og hvis
du blidt siger fra, tror jeg ikke hunden misforst?r det.
Held og lykke med din hund.

Marie

Fra : Leyna

Dato : 27-01-04 11:18

On Sun, 25 Jan 2004 12:17:24 +0100, "jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote:

>Spørgsmålet er nu om man kan tillade sig at venne den af med at slikke, for
>det er jo lidt ulækkert at blive plaskvåd af hans savl, men vi vil jo nødig
>skuffe kræet.

Det kan du sagtens. Den ene af mine er også en "slikker", men han
bliver hverken skuffet eller fornærmet, hvis hans slikkeri bliver
afvist. Han giver dog gerne mig den helt store "vasketur" ret ofte,
men overfor fremmede er han noget mere forbeholden. Dog er han glad
for det lille barnebarn, som lige er i højde med ham selv. Det barn
får meget ofte en ordentlig "smasker".*G* (Hvilket barnet iøvrigt ikke
ser ud til at have det mindste imod)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 27-01-04 17:59

Leyna wrote:

> Dog er han glad
> for det lille barnebarn, som lige er i højde med ham selv. Det barn
> får meget ofte en ordentlig "smasker".*G* (Hvilket barnet iøvrigt ikke
> ser ud til at have det mindste imod)

Det bliver det jo ikke mere hygiejnisk af.

/Jens