er der en med karby sogns kirkebog ca. 185~
Fra : allan madsen

Dato : 25-01-04 11:12

der vil gøre mig den tjeneste at slå følgende op ang

Hanne Nielsen, som jeg forgæves har søgt i navr sogn, hjerm herred,
ringkøbing amt uden at finde noget. Men så kom ft-1860 karby sogn på
nettet og jeg fandt flg.

> [...]
> Maren Larsdatter, 40, Gift, , Hans kone, Hvidbjerg Sogn på Thyholm, Thisted amt
> Terkild Christian Nielsen, 6, Ugift, , Deres børn, Hvidbjerg sogn, Thisted amt
> Lars Nielsen, 4, Ugift, , Deres børn, Her i sognet
> Anne Nielsdatter, 2, , Deres børn, Her i sognet
>
> FT-1860
> Maren Larsdatter, 48, Enke, Kokkekone, , Hvidbjerg sogn., Thisted amt
> Lars Nielsen, 14, Ugift, Hendes børn, , Her i sognet
> Ane Nielsen, 12, Ugift, Hendes børn, , Her i sognet
> Hanne Nielsen, 10, Ugift, Hendes børn, , Her i sognet
> Niels Chr. Nielsen, 7, Ugift, Hendes børn, , Her i sognet

Hanne Nielsen er min oldemor, og jeg har fra kikebogen fra Grurup sogn,
hassing herred, thisted amt
> C 119-27 1/2 side 17 no 13
> Hanne Nielsen ankommer til Grurup sogn 17 august 1873, 23½ aar gammel
og hun bliver gift med min oldefar
> Kirkebog Bedsted Sogn 1858-1890
> Gifte 1873
> Ungkarl Ole Kristian Madsen af Horsfeld, 32 aar gl.
> Pigen Hanne Nielsen23½ aar gl. tjenestep. i Bedsted
> Forlovere:
> Proprietær Niels Jensen af Abildgaard
> Gmd. Mads Peetersen Kappel af Horsfeld
> Dato 28 Novbr.
> Jævnførelsesr. 35-104-5
> Tlilyst 2, 9 og 16 November

hendes fødsel, konfirmation og afgang fra karby sogn.

mvh og på forhånd mange tak allan ringsborg madsen

Fra : Bent Mortensen

Dato : 25-01-04 11:53

"allan madsen" <ringsborg@madsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hanne Nielsen, som jeg forgæves har søgt i navr sogn, hjerm herred,
> ringkøbing amt uden at finde noget. Men så kom ft-1860 karby sogn på

Hej Allan

Hun er også i FT 1855
Jeg kan Tirsdag aften se hvad jeg kan finde da jeg skal på Lokalarkivet
V/h Bent Mortensen
Husstand: Thisted, Morsø Sønder, Karby, 1855, 51, Karby by, Et hus

Løbenr i indtastning, Kildenavn, Alder, Køn, Civilstand, Stilling i
husstanden, Kildeerhverv, Husstands/familienr., Matr.nr./Adresse,
Kildestednavn, Kildefødested, Fødeår, Sogn, Kommentar, Nr. ægteskab

534, Niels Terkildsen, 46, , Gift, Tømmermand, huusfader, , 51, Et hus,
Karby by, Outrup sogn, Thisted amt, , , ,
535, Maren Larsdatter, 44, , Gift, Hans kone, , 51, Et hus, Karby by,
Hvidberg sogn, Thisted amt, , , ,
536, Terkild Kristian Nielsen, 11, , Ugift, Deres børn, , 51, Et hus, Karby
by, Hvidberg sogn, Thisted amt, , , ,
537, Lars Nielsen, 9, , Ugift, Deres børn, , 51, Et hus, Karby by, Her i
sognet, , , ,
538, Anne Nielsen, 7, , Ugift, Deres børn, , 51, Et hus, Karby by, Her i
sognet, , , ,
539, Hanne Nielsen, 5, , Ugift, Deres børn, , 51, Et hus, Karby by, Her i
sognet, , , ,
540, Niels Christian Nielsen, 2, , Ugift, Deres børn, , 51, Et hus, Karby
by, Her i sognet, , , ,

Fra : allan madsen

Dato : 25-01-04 12:16

mange tak for den ynhurtige respons, som du kan se nedenfor har jeg
allerede fået svar på hendes fødsel/dåb, så det eneste jeg nu eftersøger
er handes afgang fra karby til forhåbentlig grurup, hvis det er opført i
kirkebogen.

men mange tak for din hurtige respons
mvh allan madsen

Fra : allan madsen

Dato : 25-01-04 12:18

det er første gang jeg er her i forummet så jeg fik sendt min tak til
dig under næste indlæg, men du skal have mange tak

mvh allan madsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-01-04 11:56

Sun, 25 Jan 2004 11:11:33 +0100, skrev allan madsen:

> [...]
>
>Hanne Nielsen, som jeg forgæves har søgt i navr sogn, hjerm herred,
>ringkøbing amt uden at finde noget. Men så kom ft-1860 karby sogn på

Nu er det over en halv time siden du skrev og får altså først svar nu.
Beklager

Karby kirkebog 1838-1868 C 138-4, film 2/8, side 47, 1850 nr. 5
Født 7de April 1850
Hanne Nielsdatter
Døbt 9de April. Daaben publ. 9 Juni
Forældre: Niels Terkildsen [og] Hstr. Maren Larsdatter, Husfolk i
Karby.
Gudm. Grdmd. Niels Mehls Kone Johanne Christensdatter af Hvidbjerg
Fadd: Husmand Peder Terkildsen af Emb
Fadd: Gaardmand Poul Smed af Hvidbjerg
Fadd: Indsidder Jens Christensen af Karby
Jvnf. register side 199 nr. 5
Moderen indl. 19de Mai. Vaccineret 1852 af Nyrop.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : allan madsen

Dato : 25-01-04 12:13

mange mange tak, det kalder jeg en lynhurtig respons.

men jeg ville gerne, hvis det står i kirkebogen også have hendes afgang
fra karby til forhåbentlig grurup.

mvh og endnu engang mange tak
allan madsen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-01-04 13:00

Kurt Hansen svarede:

[cut]

- og Allan er vax ved tastaturet:

>mange mange tak, det kalder jeg en lynhurtig respons.
>
>men jeg ville gerne, hvis det står i kirkebogen også have hendes afgang
>fra karby til forhåbentlig grurup.

Hertil kan jeg kun sige: Jajada

Karby kirkebog 1863-1885 C138-7, film 2/5, side 52, 1873 nr. 15:
Hanne Nielsen, 23 Aar, Hj. hos Moderen
Grurup i Thy d. 7/4-73
Jvnf. register 85, 25

Fra : allan madsen

Dato : 25-01-04 13:11

mange mange tak, ja så tror jeg den god nok og det virkelig er min
oldemor jeg fat i.
iegen mange mange tak. mvh allan madsen

Fra : Bent Mortensen

Dato : 27-01-04 20:21

> [...]
>
> Hanne Nielsen, som jeg forgæves har søgt i navr sogn, hjerm herred,
> ringkøbing amt uden at finde noget. Men så kom ft-1860 karby sogn på

Hanne Nielsen
født i Karby 7 april 1850
Konfirmeret i Karby 3 april 1864
Kundskaber godt
Opførsel mg

v/h Bent Mortensen

Fra : allan madsen

Dato : 27-01-04 20:56

du skal have så mange tak bent

mvh allan

Fra : allan madsen

Dato : 28-01-04 10:14

Jeg kan da forresten selv tilbyde opslag i
grurup sogn 1814-1847 c119-23
grurup sogn 1848-1873 c119-24
grurup sogn 1866-1875 c119-27
hurup sogn 1868-1891 c122-5