FP problemer med Tiscali
Fra : KS

Dato : 24-01-04 08:48

Hej med jer !

Er der ikke nogen af jer, der har haft problemer med opdatering af jeres
hjemmeside vha FP hos Tiscali ?

Hvad gjorde I for at få det løst ?

KS

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 24-01-04 09:21

Jeg har også problemer og har aldrig fået dem løst, så jeg vil også gerne
have hjælp!

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 24-01-04 13:10

Læs mit svar i denne tråd - og gør som der foreslås:

skift udbyder- hurtigst muligt -de har nu arbejdet med FP ext.i flere år, og
de har stadig ikke fået det til at fungere - de er hamrende uprofessionelle
på det område - nogle af medarbejderne er også stærkt imod MS og FP, så de
har jo ikke just en særlig interesse i at det fungerer - i hvert fald er det
ikke lykkedes dem endnu - de anvender i øvrigt Apache-servere, der nok
besværliggør det hele en hel del.
--
ahw

Fra : Jonas

Dato : 24-01-04 09:42

"> Hvad gjorde I for at få det løst ?

Skiftede til proff. udbyder.

Mhv.
Jonas

Fra : KS

Dato : 24-01-04 09:52

Hvem ?

KS

Fra : Roland Vogt

Dato : 24-01-04 11:48

det er tit, at udbyderne ikke understøtter frontpage´s standard-bæ

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 24-01-04 13:10

Det er udbydernes problem - hvis de vil have kunder, bliver de nødt til at
understøtte det i et eller andet omfang, da det er meget efterspurgt.

--
ahw

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 24-01-04 13:06

Jeg havde et webhotel hos Tiscali - og det fungerede aldrig nogensinde. Jeg
skiftede til www.jirty.dk, hvor man både kan få php, asp, databasemuligheder
m.v. fp-extensions med ret til selv at administrere det meste, mail,
hjemmeside m.v. for kun 50 kr. mere om året end Tiscali.

De arbejder på W2k-servere og de får fp til at fungere uden synderlige
problemer - og hvis du ønsker asp eller php, så får du det med uden at
skulle betale omkring de 6000 kr. årligt som Tiscali forlanger for samme
ydelse (jeg betaler omkring 800 kr. årlig, (opkræves kvartalvis med godt 200
kr. kvartalet) - de er venlige, hurtige og professionelle og du kan få
forskellige løsninger alt efter dit behov.

Men vær opmærksom på følgende:

1. du skal ´naturligvis have en udbyder, der leverer din adsl-forbindelse
(eller hvilken forbindelse du nu har - jeg har f.eks. TDC)
2. du skal sikre dig at du afmelder dig hos Tiscali med et rekommanderet
brev, da de har synderligt rod i deres regnskaber
3. du skal endvidere sikre dig at du overholder alle de forskrifter for
opsigelse, du kan læse om på Tiscalis hjemmeside og sørge for at få
dokumentation/kvitteringer for alt, hvad du foretager digl.
4. stol ikke på Tiscalis oplysninger over en dørtærskel - det vil sige: hvis
de telefonisk fortæller dig, at nu er din opsigelse i orden, så stol IKKE på
dem - og husk, at selvom du beder om at få en skriftlig bekræftelse på at
tingene er i orden, så vid at det får du aldrig, men du kan godt vente at
du - uden videre risikerer følgende problemer:

a. de sender din regning til Jylland eller lignende obscure steder - og du
modtager den ikek
b. som følge af a., sender de straks en rykker til din normale adresse og
fortæller at da du ikke har fortalt at du er flyttet, så bedes ´du overholde
de regler der gælder for flytning, da de ellers betragter det som
misligeholdelse af kontrakten (uanset om du vitterlig har meddelt dem
flytning via deres hjemmeside eller ej.
c. at du 14 dage efter at du har modtaget b. alligevel får en
inkassoskrivelse fra Intrum Justitia, hvor du pålægges at betale beløbet ca.
3 gange - og alligevel skal du vide, at enhver henvendelse til Tiscali
herefter blot vil betyde at du bliver henvist til Intrum Justitia, fordi de
nu ikke har noget at gøre med din sag mere.
d. et par måneder efter kan du så igen komme i den situation, at du -trods
din henvendelse til I.J.,hvor du har dokumenteret at du allerede HAR betalt
hvad du skylder forlængst - endnu en gang opkræves det samme beløb, nu med
renters renter, gebyrer m.v., hvorefter de truer dig med endnu en anmeldelse
til inkasso.
e. vid at du kan forsøge at ringe til dem - gør det, hvis du alligevel har
et par dages ferie til gode - det er næsten umuligt at komme igennem til
dem.

Når du har iagttaget alle disse forhold, så vid, at du - efter alt
tilsyneladende er gået i orden - alligevel risikerer at få en ekstra
regning.

Ekstra Bladets reklame med at "så sender vi dem blot en regning til" -
passer fint på Tiscali - en gang et godt selskab, der hed Image
Scandinavia - blev værre med World Online og er nu blevet katastrofalt med
Tiscali. De fyrede en stor del af medarbejderstaben for at spare penge - og
kunderne flygter derfra.

Jeg er ikke den eneste, der er løbet ind i den slags problemer -og tro mig:
deres problemer er velkendte og jeg har været hos dem
llige siden de hed Image Scandinavia - med Tiscali blev det simpelthen for
meget.

--
ahw

Fra : joke

Dato : 24-01-04 17:54

"Arne H.Wilstrup" <karl@meget.dk> skrev i en meddelelse
news:40125fa1$0$95035> dem - og husk, at selvom du beder om at få en
skriftlig bekræftelse på at
> tingene er i orden, så vid at det får du aldrig,

Arne lige en overraskelse hvis man tager toget eller bilen fra det mørke
Jylland stiller op mand til Tiscalimedarbejder kan de faktisk udskrive en
opsigelse, jeg har bøvlet med et domæne over ½ år, da jeg alligevel i firma
øjemed havde et ærinde hos Tiscalis nabo, benyttede jeg lejlighed og det
lykkedes faktisk at få et brev om opsigelsen med hjem samt blive lovet at
jeg ville få de formeget betalte penge tilbage.

De kom også i løbet af en uge, tror nu ikke jeg er positiv over for Tiscali
næh nej, har længe droppet dem helt.

Godt nok løste de da mit problem da jeg kom personligt men det burde ikke
være nødvendigt at tage fra jylland til Nordhavn ST for at ordne en
opsigelse.

Så jeg kan kun sige "En gang Tiscali og Aldrig mere Tiscali (hvis man ellers
er heldig at slippe fra dem)"

Under opsigelsen glemte de dog lige at slette mig fra deres mailliste, så
har tit modtaget emails om ændringer fra dem.

Da jeg så ringer for at frabede mig denne unødige post, sagde at det var jo
blot at slette dem. Fint sagde som om man ikke fik spam nok i forvejen, så
blev jeg stillet om til en der gad og slette mig.

Så tror nu jeg er sluppet af med den sidste rest af Tiscali, får kvalme bare
ved navnet.

Hilsen

Johnny

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 24-01-04 19:48

"joke" <joke@joke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lykkedes faktisk at få et brev om opsigelsen med hjem samt blive lovet at
> jeg ville få de formeget betalte penge tilbage.

jeg har også måttet mød personligt op hos Tiscali, men det ændrede desværre
ikke på ret meget- de "forfulgte" mig igen - det har taget mig et år at
slippe ud af deres kløer. :(

> De kom også i løbet af en uge, tror nu ikke jeg er positiv over for
Tiscali
> næh nej, har længe droppet dem helt.

også jeg.

> [...]
>
> Under opsigelsen glemte de dog lige at slette mig fra deres mailliste, så
> har tit modtaget emails om ændringer fra dem.

akkurat som jeg anførte - de har synderligt rod i deres kundedatabaser og
regnskaber.

> [...]
> blot at slette dem. Fint sagde som om man ikke fik spam nok i forvejen, så
> blev jeg stillet om til en der gad og slette mig.

utroligt at de skal stille om hele tiden i stedet for blot at gøre det.

> Så tror nu jeg er sluppet af med den sidste rest af Tiscali, får kvalme
bare
> ved navnet.

tja, jeg hører da gerne hvis det ikke sker - forhåbentlig får du ret.

--
ahw