Navn på mis som hedder Kosmos
Fra : Allan

Dato : 24-01-04 00:39

Hej Alle
Min kat Boris får her om et par dage en ny lille killing han skal opdrage.

Så jeg vil lige hører om et godt navn til ham.
Ja ikke Boris men Navnet KOSMOS .

Det kan han vel ikke hedde. eller hvad ?

Så hvad skal jeg kalde ham ?

Jeg glæder mig som et lille barn. Men jeg er rigtig ked af hvad jeg har
mistet.

Ham jeg mistede hed Luffe. Og var en super kat. Hvis jeg kyssede ham i
panden
eller i nakken
Så kviterede han med et kys på min kind.

Det eneste problem der var med ham var at, Hvis jeg ikke vågnede om morgende
Ja så blev jeg vækket. Med et bid i næsen.

Men Kosmos kan man hedde det ?

Ja jeg må vel lære det

Men det er hårdt at sige farvel og ok til en ny.

Boris var Luffes kat. Så Kosmos bliver Boris kat.

En masse vrøvl men det skal jo gå ud over nogen
Og så er i jo nærmest.

Mvh Allan

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-01-04 02:36

"Allan" <virker@ikke.news> skrev i en meddelelse news:4011b0c6$0$30086$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hej Alle
> Min kat Boris får her om et par dage en ny lille killing >han skal opdrage.

Hej Allan

Stort tillykke til dig og Boris med jeres nye familiemedlem!

> Så jeg vil lige hører om et godt navn til ham.
> Ja ikke Boris men Navnet KOSMOS .
>
> Det kan han vel ikke hedde. eller hvad ?

Det kan han vel i princippet godt
- men jeg ville nu nok kalde ham noget andet!
Du kan jo frit vælge, hvilket navn du synes passer til ham,
måske dukker det bare op, når han er der!

> Jeg glæder mig som et lille barn. Men jeg er rigtig ked af hvad jeg har
> mistet.

Ja, det er svært at miste - men godt du nu får en lille ny,
der kan sætte liv i kludene hos dig og Boris!

> En masse vrøvl men det skal jo gå ud over nogen
> Og så er i jo nærmest.

Det er bestemt ikke noget vrøvl, du skriver - bare fyr løs!

Og så må du endelig fortælle om den lille, når du får han hjem
- det er altid hyggelig læsning med småt og stort om de kære dyr!

mange hilsner fra Eva

missetøserne sender en hilsen til Boris og dig!

Fra : Helle Larsen

Dato : 24-01-04 07:28

> [...]
>
> Men det er hårdt at sige farvel og ok til en ny.
>
> Boris var Luffes kat. Så Kosmos bliver Boris kat.
>
> En masse vrøvl men det skal jo gå ud over nogen

Navn vil jeg ikke udtale mig om. Udover - hvad met et til russisk navn
eventuelt ??Henvise dig til digtet om Regnbuebroen, det vil jeg. Det
trækker tårer, OG det trøster vedrørende din Luffe.
Jeg har selv fået det henvist fra en anden katte-elsker her på siderne.
Skal nok finde nærmere adresse til dig lidt senere. Prøv eventuelt at
skrive regnbuebroen i adressefeltet. Jeg ved ikke lige i dette øjeblik,
om det dur.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 24-01-04 15:32

> [...]
> Skal nok finde nærmere adresse til dig lidt senere. Prøv eventuelt at
> skrive regnbuebroen i adressefeltet. Jeg ved ikke lige i dette øjeblik,

http://www.petloss.com/rbdanish.htm
http://hei.homepage.dk/kattens.html

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk

Fra : Helle Larsen

Dato : 24-01-04 17:25

Tak Dikte. Og www.siamis.com/historier/regnbuebroen

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-01-04 18:37

In article <40129c5b661b9@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Helle Larsen
<besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote:

> Tak Dikte. Og www.siamis.com/historier/regnbuebroen

Hej Helle

Næsten rigtigt - tak for reklamen

Men den her virker bedre:

http://siamis.com/Historier/rainbowbridge.html

Fra : Freedom

Dato : 24-01-04 08:17

> [...]
>
> Så jeg vil lige hører om et godt navn til ham.
> Ja ikke Boris men Navnet KOSMOS .
>
> Det kan han vel ikke hedde. eller hvad ?

klip....

> Men Kosmos kan man hedde det ?

klip....

> Mvh Allan

JA DA, hvorfor ikke;) Jeg har hørt navne som var mere uudtalelige eller
direkte tåbelige, husk på Bubbers hund NUMSE;)))

Kan du lide navnet så kald ham da bare Kosmos, kan du ikke lide det...ja så
find på noget der passer til fyren når han kommer;)

Held og Lykke
Iben

Fra : Axelgaard

Dato : 24-01-04 11:15

> [...]
>
> Så jeg vil lige hører om et godt navn til ham.
> Ja ikke Boris men Navnet KOSMOS .
>
> Det kan han vel ikke hedde. eller hvad ?

Jo, eller bare Kosmo... evt. Cosmo

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-01-04 11:36

> Ja ikke Boris men Navnet KOSMOS .
>
> Det kan han vel ikke hedde. eller hvad ?

Jo da!
Jeg har Fjolset (fool for love), Double-O-Seven, Ymer (selvom han nu mest
ligner appelsin youhurt), Jar Jar Binks (fra Starwars filmen), Rubella Dia
(en blomst, men Rubella betyder røde hunde), Rabis (hundegalskab, hedder
Sarabi) og Hot Chili.....
Der er flere her i gruppen der har en "Citronmånefigur" ... så Kosmos er
da et fint navn
Tillykke med din nye ven

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 24-01-04 22:13

Hej Nina,

> Der er flere her i gruppen der har en "Citronmånefigur" ... så Kosmos er
> da et fint navn

NIX! Der er kun en Citronmånefigur, og hun bor hos mig men lystrer
nu mere til Gara, Polgara eller Skrubbe (eller Skrubbedulledelledyr når
hun er drægtig....)

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 25-01-04 08:53

> NIX! Der er kun en Citronmånefigur, og hun bor hos mig men lystrer
> nu mere til Gara, Polgara eller Skrubbe (eller Skrubbedulledelledyr når
> hun er drægtig....)

Hva? jeg troede der var en før jeres Citronmånemis der også hed sådan? Hmm
det er nok bare mig der husker forkert

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk
* Killinger til salg

Fra : Stine Hilskov

Dato : 24-01-04 13:02

Hej Allan.

"> Min kat Boris får her om et par dage en ny lille killing han skal
opdrage.

Tillykke med den lille ny.

> Så jeg vil lige hører om et godt navn til ham.
> Ja ikke Boris men Navnet KOSMOS .
>
> Det kan han vel ikke hedde. eller hvad ?
>
> Så hvad skal jeg kalde ham ?

Jeg har læst i en bog om katteadfærd, at katte har lettest ved at høre navne
med 2 stavelser, og derfor også lettest ved at lære at, det er lige præcis
deres navn, der bliver sagt.

Om det er rigtigt, ved jeg ikke. Men jeg prøver da selv at give navne med 2
stavelser, og mine katte har hurtigt lært deres navn. Så Kosmos er i den
henseende et fint navn.

Jeg skal lige sige at jeg har haft en Figaro og han kende godt sit navn.

Hilsen Stine

Fra : Allan

Dato : 24-01-04 23:32

"Allan" <virker@ikke.news> skrev i en meddelelse

Tusind tak for alle jeres svar.

Jeg kommer nok til at vente til han kommer hjem for at se om
navnet passer.

For selvom det er et par år siden jeg sidst havde en killing
i huset, kan jeg godt huske noget med at deres navn bliver
nævnt temmeligt ofte i starten.

Mest i sætninger med nej eller pas nu på.

Mvh Allan

Fra : Doris

Dato : 25-01-04 00:10

Hej Allan.
Min store røde hankat hedder Røde Svend og det tåbelige navn lystrer han :)
hvad med Elvis ;)
V.H. Doris.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 25-01-04 08:56

> Hej Allan.
> Min store røde hankat hedder Røde Svend og det tåbelige navn lystrer han
:)
> hvad med Elvis ;)
> V.H. Doris.

Min absolut første kat var en tilløber. Vi sad og skulle finde på et navn,
mens fjernsynet kørte. Der var et interwiev med en, hvis navn fyldte hele
skærmen. Karl Børge Viggo Andersen ... så det blev vores misser i stor
morskab døbt også.
... også et tåbeligt navn *G*

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk
* killinger til salg

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-01-04 00:16

Allan skrev
<kan jeg godt huske noget med at deres navn bliver
nævnt temmeligt ofte i starten.

Mest i sætninger med nej eller pas nu på. >

Yeps.........jeg har en kat der tror hun hedder "stop så"
og hun er endda udover killingestadiet

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 10:07

"Marianne Hellemose" <hellemose.som2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nævnt temmeligt ofte i starten.
>
> Mest i sætninger med nej eller pas nu på. >
>
> Yeps.........jeg har en kat der tror hun hedder "stop så"

LOL

Vores tidligere tilløber kat hed Stampe, fordi han altid stod og stampede i
skødet af os - også efter, at han blev voksen.
Nogen gange har de deres egne små særheder, som gør det meget nemt, at finde
det rette navn....

Mvh. www.tjekmig.dk