Har en 1½ år han - skal også have en hun..~
Fra : Missemor

Dato : 23-01-04 22:58

Vi har en kastreret legesyg hankat på 1½ år, som er meget morsyg og
kælen. Vi har så lige sagt ja til at overtage en ca. 1½ år hunkat, og vi
er meget spændt på om de kan sammen. (Hunkatten er indekat og skal have
nyt hjem fordi der er én som ikke kan tåle katte).

Jeg vil personligt så gerne se at de ligger sammen i en klump og vasker
hinanden, men om de bliver SÅ gode venner ved jeg ikke.

Ang. hvilke køn der kan sammen og ikke sammen, synes jeg det er hip som
hap, når jeg læser her i nyhedsgruppen....

Nogen råd hvordan man sammenfører 2 katte?

Missemor

Fra : maz

Dato : 24-01-04 09:55

"Missemor" <none@none.com> wrote in message >
> Nogen råd hvordan man sammenfører 2 katte?

Der er masser. Start med at læse denne artikel, som ligger på
dk-fritid-dyr-kat:

Har du flere spørgsmål, kan du bare spørge....

Maria

Fra : Jakob Thuesen

Dato : 24-01-04 10:21

Om man skal følge den artikel er jeg nu ikke så sikker på.

Vi har en snart 4 gammel kastreret hankat (norsk) og i mandags fik vi en ny
kastreret hankat - Zulu på 8 måneder fra vildkat.dk.

Vi, min kæreste og jeg, startede med at sætte os i hver sin ende af stuen
med hver sin kat og lod dem så derpå gå på opdagelse under opsyn, da vi ikke
ville have at de skulle ryge i totterne på hinanden.

Sylvester, vores gamle kat, blev meget sur og muggen over en anden kat i
hjemmet - det var både på os og katten - men Zulu indtog hjemmet som om han
aldrig havde boet andre steder.

Nu er vi så 5 dage henne med 2 katte og Zulu har underkastet sig Sylvester.
De leger nu forsigtigt sammen, og vi er sikre på, at om en uges tid er de
bedste venner.

Vi undersøgte hvad vi skulle være opmærksom på, og mange folk havde prøvet
det på denne måde, men folk har også "fulgt" den "vejledning" på hjemmesiden

Kattene skal knurre og hvæse af hinanden - dette er vigtigt. Men sørg for at
de ikke ryger i totterne på hinanden. De kan godt ske de lige skal daffe til
hinanden for at få en rangorden, men det må ikke udvikle sig til en regulær
slåskamp.

Lad dem evt. lige lugte til hinanden først - på den måde opnær de lidt
kendskab til hinanden.

Men vigtigst af alt - tålmodighed. De kan godt være flere måneder om at
blive gode venner, og det er ikke sikkert de bliver bedste venner, men alt
taler dog for det. Men selv om de ikke bliver bedste venner, så vil de
sagtens kunne bo sammen uden problemer.

Mvh

Jakob

Fra : Denise

Dato : 24-01-04 11:43

"Jakob Thuesen" <faril@DELETEfaril.dk> skrev i en meddelelse
> Om man skal følge den artikel er jeg nu ikke så sikker på.

Hej
Alle katte er jo forskellige, og det er også forskelligt hvordan de reagerer
hvis man sætter voksne katte sammen, katte af forskellige køn, killing
sammen med voksen o.s.v. Det er sjældent man behøver følge artiklen hvis man
f.eks. sætter 2 killinger sammen, det plejer at gå godt ret hurtigt. Ellers
kan man _aldrig_ vide hvordan det går, før man prøver. Men hvis man vil
"play it safe" så er artiklen en god rettesnor, og i min mening en større
chance for at kattene bliver så glade for hinanden, at de som søskende kan
ligge sammen og vaske hinanden. For hvis det går galt kan man ende op med
bare at få nogle katte som tolererer hinanden og derved ikke får så meget
glæde af hinanden. Så min mening er, tag den tid og det besvær det er at gå
langsomt frem, med forskellige værelser i starten osv, det behøver måske
ikke tage mere end en lille uge. Nogle gange går det godt når man forsøger
som I gjorde, og det afhænger så helt af hvordan kattene er, og så det er
bare dejligt når det lykkes Men derfra og sige, alle bare skal gøre
sådan, er der altså langt, og det er i min mening en dårlig ide. Vi har her
i gruppen hørt mange historier, hvor det er gået galt, og kattene ikke er
blevet venner.

--
Hilsen Denise