Hvor kan jeg finde en god dyrlæge?
Fra : Missemor

Dato : 23-01-04 22:52

Vi har haft Misser siden sept 2003. Den er ca. 1,5 år gammel, og bosatte
sig bare hos os. Den var MEGET tynd og bange, men fandt et trygt og
kærligt hjem hos os. Nu render den i hældende på mig og er blevet "mors
misser".

Fra den bosatte sig hos os har øjnene løbet. Det var konstant i starten,
og har aftaget lidt i det halve år vi har haft den nu.

Dyrlægen sagde at den nok ville vokse fra det, men vi synes ikke specielt
godt om den dyrlæge og synes ikke det kan passe at den ikke kan få noget
medicin eller behandling.

Det er jo synd at den hoster ind imellem og næsen er sometider stoppet af
sorte "bussemænd". Det er jo det hele der løber....

Derfor vil vi høre om der er nogen som har erfaring med en god dyrelæge
som tager dyrene seriøst!!

Vi bor i Frederikssund - så omegn ville være bedst.

Kan læse at andre også bliver spist af med dit og dat. Hvorfor er
dyrlæger (og hospitalvæsnet) sådan?!!

Med venlig hilsen

Missemor

Fra : Allan

Dato : 23-01-04 23:13

"Missemor" <none@none.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Vi bor i Frederikssund - så omegn ville være bedst.
>
> Kan læse at andre også bliver spist af med dit og dat. Hvorfor er

Ja jeg er glad for min lokale http://www.dyrlaegegaarden.com/index.html

Men det er jo kun Ca 5 Km fra hvor jeg bor.

Mvh Allan

Fra : Missemor

Dato : 23-01-04 23:25

> Ja jeg er glad for min lokale http://www.dyrlaegegaarden.com/index.html
>
> Men det er jo kun Ca 5 Km fra hvor jeg bor.
>
> Mvh Allan

Den er desværre for langt væk. Førhen sejlede der en færge fra kulhuse
over til Hundested, men den sejler ikke mere, så vi skal en kæmpe omvej
for at kommer til Hundested.

Det ville nok være synd at transportere katten SÅ langt.

Ser ellers hyggeligt ud *S*

Missemor

Fra : Allan

Dato : 23-01-04 23:37

> [...]
> for at kommer til Hundested.
>
> Det ville nok være synd at transportere katten SÅ langt.

Jeg har ellers kørt en kat fra Hørsholm til
dyrehospitalet i KBH en stormnat i 99.

Og det var jeg glad for senere.

Mvh
Allan

Fra : Missemor

Dato : 23-01-04 23:50

"Allan" <virker@ikke.news> wrote in

> "Missemor" <none@none.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har ellers kørt en kat fra Hørsholm til
> [...]

Ja, hvis det er akut og man kan redde liv, så bør man da gøre hvad som
helst!! *S*

MVH

Missemor

Fra : Kate

Dato : 23-01-04 23:59

Jeg ved min kollega sværger til en dyrlæge i St. Rørbæk. Kan
selvfølgeligt ikke huske hvad de hedder. Der er vidst 2 dyrlæger, den
ene er god til kæledyr og den anden er vidst mere kvægdyrlæge. Desværre
kan jeg ikke spørge min kollega før tidligst tirdag, måske først onsdag
om hvad dyrlægen hedder, men ellers må man vel kunne finde dem i
telefonbogen.

Ps kollegaen har hund, ikke kat, men det var måske alligevel værd at
tale med dem.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Missemor

Dato : 24-01-04 00:13

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in news:4011a736$0$30088
> [...]

> telefonbogen.
>
> Ps kollegaen har hund, ikke kat, men det var måske alligevel værd at

Jo, men det skal være en seriøs dyrlæge der ikke spiser folk af med alt
muligt og falske diagnoser.... så du må da godt lige spørge din kollega
om han/hun er yderst tilfreds *S*

Jeg kigger bare herind onsdag igen *S*

Missemor

Fra : Helle Larsen

Dato : 24-01-04 07:18

> [...]
>
> Vi bor i Frederikssund - så omegn ville være bedst.
>
> Kan læse at andre også bliver spist af med dit og dat. Hvorfor er

Øjnene kan man bade forsigtigt med helt afkølet kamille-te !!
Hvis katten HOSTER, KAN den have orm. Måske altså. Jeg skal jo ikke
spille ALT for klog Spørg dyrlæge.

Jeg har læst et sted, at Husum Dyreklinik er GOD. Kan desværre ikke
adresse eller telefonnummer. Find eventuelt telefonnummer på klinikken,
og så RING og spørg til råds. Eller ring til Husum Dyreklinik og spørg o
henvisning til GOD dyrlæge i dit område.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : maz

Dato : 24-01-04 10:00

"Missemor" <none@none.com> wrote in message ".
> Dyrlægen sagde at den nok ville vokse fra det, men vi synes ikke specielt
> godt om den dyrlæge og synes ikke det kan passe at den ikke kan få noget
> medicin eller behandling.
Vokse fra det???? Øh, undskyld.. men katten skal altså behandles! Den
"vokser" ikke fra en evt. influenza. Er den vaccineret og testet for
katteinfluenza?

> Det er jo synd at den hoster ind imellem og næsen er sometider stoppet af
> sorte "bussemænd". Det er jo det hele der løber....
Få katten tjekket for herpesvirus! Foretages med et øjenskrab...
Hosteri kan være orm. Har den fået ormekur? (Panacur/Droncit) Hvis ikke.. må
du fluks til dyrlægen og få ormekur for både bændelorm og spoleorm...

> Derfor vil vi høre om der er nogen som har erfaring med en god dyrelæge
> som tager dyrene seriøst!!
Kender desværre ikke nogen i det område..

Fra : Missemor

Dato : 24-01-04 12:08

"maz" <mackiavelli@allmail.dk> wrote in

> [...]
> ikke.. må du fluks til dyrlægen og få ormekur for både bændelorm og
> spoleorm...

> Kender desværre ikke nogen i det område..

Misser fik den store tur i september 2003. Ormekur, vaciner, øremærkning,
tandrensning, kastrering osv.

Men derfor kan den måske godt havde fået orm igen, da den jo kommer meget
ud. Men dyrlægen er ret meget imod at man giver dem regelmæssig ormekur,
da han påstår at den selv kan holde dem væk eller at imumforsvaret
ihvertfald kan holde det så meget nede at den kan leve med det.

Jeg tror nu at den hoster fordi at øjne og næse løber. Ligesom når
mennesker er forkølet så kan slimen sættes sig i halsen og irretere. Den
hoster måske kun 3 gange om ugen, så det er ikke slemt.

Jeg synes efterhånden at vores dyrlæge er skudt i hovedet!

Håber virkelig jeg finder en ordentlig denne gang!

Missemor

Fra : Helle Larsen

Dato : 24-01-04 17:40

> [...]
>
> Jeg synes efterhånden at vores dyrlæge er skudt i hovedet!
>
> Håber virkelig jeg finder en ordentlig denne gang!

Kan oplyse, at de FLESTE dyrlæger IKKE anbefaler ormekur regelmæssigt.
KUN, hvis man SER, at katten har orm. Så der er din dyrlæge måske nok
lidt på rette vej, vil jeg tro.

Om noget i næsen. Min søster har en kat, som længe havde vrøvl med
næsen, og betændelsestilstand, OG lidt vrøvl med øjnene. Det VISTE sig,
at den havde fået et lille stykke halmstrå op i næsen, og som den MEGET
dygtige dyrlæge langt om længe fiskede ud til sidst, hvorefter katten
laaaaaangt om længe ikke fejlede noget mere.

Dyrlæger er jo "også kun" mennesker, og kan ikke vide ALT.

Det var en dyrlæge på Vestsjælland, det er nok for langt væk for dig,
men det hedder Rude Dyreklinik ved Skælskør. Ellers skriv til mig
privat, så skal jeg finde telefonnummer på dem, hvis du synes.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-01-04 18:33

In article <40129fc5e0aa6@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Helle Larsen
<besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote:

> Kan oplyse, at de FLESTE dyrlæger IKKE anbefaler ormekur regelmæssigt.
> KUN, hvis man SER, at katten har orm. Så der er din dyrlæge måske nok
> lidt på rette vej, vil jeg tro.

Tjah - har lige for et par dage fået at vide på Københavns Dyrehospital
at ormekur - uden at der positivt er konstateret orm - "ikke bare er
uhensigtsmæssigt - det er ulovligt" . Så deet...

Men derfra til at katten "kan leve med det" - altså når ormene
vitterligt er der - synes jeg der er et stykke vej.

Fra : lena thiesen

Dato : 24-01-04 12:30

Hejsa :)
Jeg har kun hørt godt om dyrlægerne i Frederiksværk, altså dem her:
http://home.worldonline.dk/bakbloch/ og alt efter hvor i Frederikssund
så er der jo ikke alt for langt til Frederiksværk. Dyrehospitalet ligger
nede i byen, ved stationen. :)

Med venlig hilsen
lena thiesen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Missemor

Dato : 25-01-04 01:03

Ja, Ormekuren er svær at få - der lavet noget lovgivning der.

Men da misser får ernæringsmæssig god mad, og jeg derfor ikke finder
noget afføring i bakken, så er det jo svært at få orme piller, eftersom
jeg ikke har set nogen orm.....

??

Husum Dyrlægen lyder god - Frederiksværk vil jeg da også overveje *S*

Missemor