Hvis din kat kun vil have vådfoder...
Fra : Missemor

Dato : 23-01-04 22:46

Hej.

Da den hjemløse misser flyttede ind til os i september, fandt vi hurtigt
ud af at den absolut ikke ville have tørfoder. Vi har prøvet mange
forskellige mærker - både billige, dyre, små stykker og større
olierede....

Vi har blandet det med whiskas, makrel osv, knust det - ja alt, den gik
pænt udenom hele tiden.

Da vi ifølge dyrlægen ikke måtte give misser "dårlig" dåsemad (kan danne
urinvejssten hos kastreret katte), måtte jeg finde på noget andet.

Jeg købte Specific FCW som er vådfoder med lavt mineralindhold
(forebygger urinvejssten).

Da jeg så hvor små pakkerne var til prisen (16 x 150g ca. 136 kr) -
tænkte jeg "Hvor dyrt", men som dyrlægen rigtig nok sagde, så er der så
meget næring i at misser bliver mæt af næsten ingenting.

Desuden finder vi heller ikke afføring i kattebakken mere (måske gør den
det udenfor - er udekat).

Så da den bliver hurtigt mæt er det ikke så dyrt i længden.

Desuden er den af sig selv begyndt at spise lidt tørfoder nu. Skålen står
altid ved siden af vådfoder tallerkenen *S*

Bare et lille råd til folk som ikke kan få deres kat til at spise
tørfoder, når man nu skal holde sig til urinvejsforebyggende mad.

Missemor

Fra : Helle Larsen

Dato : 24-01-04 17:42

> [...]
>
> Bare et lille råd til folk som ikke kan få deres kat til at spise
> tørfoder, når man nu skal holde sig til urinvejsforebyggende mad.

Og det er jo synd at lade missen sulte, til den bliver sulten nok til at
spise tørfoder !!! (glad ironi)

Man kan også "bløde" tørfoder lidt op til at starte med. Eventuelt.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Missemor

Dato : 25-01-04 00:47

Helle Larsen <besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote in

> [...]
> at spise tørfoder !!! (glad ironi)
>
> Man kan også "bløde" tørfoder lidt op til at starte med. Eventuelt.

Ja - det var selvfølgelig også en mulighed. Den har vi slet ikke prøvet
*S*

Missemor