Simpelt netværk - maskinerne kan ikke se h~
Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 23-01-04 22:10

Jeg har to maskiner - en stationær W2k og en bærbar WinXP. De er begge
tilsluttet en SpeedStream Router vha. netværkskabler, og de er begge på
internettet.

Når jeg skriver ipconfig på dem, svarer de begge, at har subnetmaske
255.255.255.0. Den ene har nr. 192.168.1.6 og den anden 192.168.1.7.
Routeren har 192.168.1.1 og er default gateway på begge maskiner.

Men de kan ikke se hinanden. Jeg har ikke adgang til den ene maskine fra den
anden, hverken gennem windows stifinder eller vha. ping. Jeg gentager: jeg
kan ikke pinge den ene maskine fra den anden og vice versa.

Jeg vil helst ikke skulle installere andre protokoller, end den TCP/IP, der
allerede kører på begge maskiner. Det burde vel også være muligt med
tcpip?!?

Håber på gode ideer.

Mvh Steen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-01-04 22:17

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> wrote in message
> [...]
der
> allerede kører på begge maskiner. Det burde vel også være muligt med

sluk for firewall på XP maskinen.. så skulle du kunne pinge... har du delt
mapper på begge computere?

Prøv at lave netværksdrev, åbn dos promt:

"net use Drev: \\IP\sharename" fx "net use k: \\192.168.1.7\download"

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 23-01-04 22:45

"Bjarke Hansen" wrote

> sluk for firewall på XP maskinen.. så skulle du kunne pinge... har du delt
> mapper på begge computere?

Selvfølgelig - firewallen! Hvor dum kan man være... Jeg slukkede ZoneAlarm
på w2k'eren, og så virkede det den ene vej; hvor sidder firewallen i XP?

Mvh Steen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-01-04 22:49

> [...]
> på w2k'eren, og så virkede det den ene vej; hvor sidder firewallen i XP?
egenskaber for netværksforbindelsen, advanceret og så firewall