lever?
Fra : jobe

Dato : 23-01-04 17:20

hej jeg har hørt det er godt at give sine katte lever. men skal de have det
råt eller skal det tilberedes i så fald hvordan?
håber i kan hjælpe.
hilsen bettina

Fra : Denise

Dato : 23-01-04 17:42

"jobe" <j.moeller@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> råt eller skal det tilberedes i så fald hvordan?

Hej
Det må man godt, du kan give det råt eller stegt. Jeg tror bedst de kan lide
det råt, men det er ikke alle katte der kan lide det.
Og så skal du ikke give det mere end 1 gang om ugen, da de ellers kan få for
meget A-vitamin, som ikke er vandopløselig og derfor lagres i kroppen - ret
mig venligst I andre, hvis jeg husker forkert :-.))

--
Hilsen Denise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-01-04 17:47

"jobe" <j.moeller@oncable.dk> writes:

> hej jeg har hørt det er godt at give sine katte lever. men skal de have det
> råt eller skal det tilberedes i så fald hvordan?
> håber i kan hjælpe.

Hej Bettina

Ja det er godt med lever til katte - MEN de må ikke få ret meget
hverken af gangen eller i alt, fordi der er noget med at de kan få en
overdosis A-vitaminer, hvis de får for meget...

De gange jeg har givet mine/min katte/kat lever/hjerter eller noget i
den stil, har det været meget lidt og altid råt.

Noget andet med lever er at leveren er et filter for blodet så hvis
dyret på et tidspunkt i sit liv har fået en eller anden form for
medicin eller lignende vil der være reststoffer i leveren.

Du kan dog også give den en ½ teskefuld torskelevertran 2 x ugentligt

Hvis du vil give den fisk skal det dog koges først og for en ordens
skyld. Når jeg giver råt kød, har det altid været frosset ned bare for
en sikkerhedsnåls skyld

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : jobe

Dato : 23-01-04 17:59

mange tak for jeres svar jeg vil prøve mig frem med lidt rå levet til de små
kælebasser.

Fra : lena thiesen

Dato : 23-01-04 18:36

Du skal lige være obs. på at misserne godt kan få hård mave af at spise
rå lever! Det er en anden god grund til ikke at give dem for meget :D

> jobe skrev:
> mange tak for jeres svar jeg vil prøve mig frem med lidt rå levet til de små
> kælebasser.

Med venlig hilsen
lena thiesen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : jobe

Dato : 24-01-04 18:40

hej jeg valgte i går at give misserne stegt lever. hold da op det er ikke
sidste gang det er næsten synd de ikk må få det så tit. men det er i hvert
fald ikke sidste gan mine misser får lever.

hilsen bettina