Hvilken wireless router?
Fra : Thomas Rybak

Dato : 23-01-04 17:19

Jeg har købt en NorthQ wireless router pakke i Metro (tilbud), men af
uforklarlige grunde bliver jeg hele tiden koblet af internettet. Det hele er
sat op som det skal og tech. support ved heller ikke hvad det er.

Anyway, jeg vil levere den tilbage og købe en anden WiFi router med
indbygget switch. Jeg har kigget på både D-link og Linksys som har nogle
modeller som er forberedt til 54Mbit/s overførsel.

Hvad kan I anbefale?

Jeg skal også bruge nogle usb WiFi tilslutninger, altså ligesom en USB
harddisk nøgle, bare med trådløst netværk - altså samme størrelse og
udformning. Hvad kan her anbefales?

Mvh Thomas

Fra : Troels Nielsen

Dato : 24-01-04 14:53

Hej Thomas,

Jeg har for nylig anskaffet mig en Linksys WRT54G kombineret router og
switch. Jeg har ikke den store erfarring med opsætning af netværk, men det
gik faktisk overraskende let og smertefrit at få den sat op til og fungere
med både WEP kryptering og MAC specifikation af brugerne på den trådløse
del. Indtil nu (ca. 3 uger) har den kørt uden down perioder, så stabiliteten
ser ikke ud til at fejle noget. Derfor vil jeg bestemt anbefale dig at tage
den med i dine overvejelser.

/Troels