Wireless-G Access Point WAP54G
Fra : Kim S

Dato : 23-01-04 14:50

Hej I gruppen
Er der nogen af jer der ved hvor man kan købe løse antennestik til montering

Wireless-G Access Point WAP54G og Wireless-G PCI Adapter.
Eller har prøvet at adskille de medfølgende antenner.
Jeg vil gerne flytte antennerne.
MVH Kim S

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 15:13

"Kim S" <ks-nospam@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Wireless-G Access Point WAP54G og Wireless-G PCI Adapter.
> Eller har prøvet at adskille de medfølgende antenner.

Du tænker på externe antenner ? Jeg har sådanne en wap54g og har monteret en
extern antenne. ingen problemer der bare husk og købe det rigtige stik :)

ellers besøg www.proconsult.dk de har en kanon service på wireless
produkterne ! de er lidt dyre en andre man service er helt i top..
købte selv derfra :)

Fra : Kim S

Dato : 24-01-04 18:12

Hej igen
Tak for svaret!
Du kan vel ikke huske hvad stikket hedder el. hvilken type det er?
Har du også sat ekstern antenne på netkortet?
MVH Kim S

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 23:54

> Hej igen
> Tak for svaret!
> Du kan vel ikke huske hvad stikket hedder el. hvilken type det er?
> Har du også sat ekstern antenne på netkortet?

på wap54g er det RP-TNC (stor fanden) og på netkortet (wmp54g) er det RP-SMC
(lille og nem og føre igennem væge)
Ja jeg har også haft ekstern antenne på netkortet men er gået væk fra den
løsning da der skulle flere PC'r på og har nu en WET54G bridge på samt en
8ports hub..

Fra : Kim S

Dato : 25-01-04 17:29

Takke mange gange for svaret!

Fra : Kim S

Dato : 25-01-04 18:40

Hej Igen
Må jeg være så fri at spørge, hvilken antenne brugte du?
Hvor langt var der, i mellem antennerne?

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 18:51

> Hej Igen
> Må jeg være så fri at spørge, hvilken antenne brugte du?
> Hvor langt var der, i mellem antennerne?

Der er ca. 100m mellem antennerne nu..
og jeg bruger følgende..

http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwant/netmc2411wrpsma04.htm
og
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-w/netwant/netmc2411wrptnc04.htm

Fra : Kim S

Dato : 25-01-04 21:32

Det virker meget serieøst!
Jeg har næsten fundet alle delene, og går snart igang med opsætning.
Men hvordan forhindre du at andre går ind på dit netværk?
MVH Kim S

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-04 19:10

> Det virker meget serieøst!
> Jeg har næsten fundet alle delene, og går snart igang med opsætning.
> Men hvordan forhindre du at andre går ind på dit netværk?

Du da helt grøn på det her område hva :)

Man bruger en "nøgle" som de andre trådløse enheder skal bruge for at kunne
komme på.
man kan også lave det sådanne at kun de MAC adresser som står i en's liste
kan få adgang..

Fra : Kim S

Dato : 26-01-04 19:48

Hej og tak!

> Du da helt grøn på det her område hva :)
Jo, du har fulstændig ret!

> [...]
> komme på.
> man kan også lave det sådanne at kun de MAC adresser som står i en's liste

Så ved jeg også det!
MVH Kim S