Routher - Cybercity.
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 23-01-04 12:45

Hvordan gør jeg når jeg gerne vil koble en routher på mit cybercity net,
deres stik padser jo ikke ind i andet end deres egen zyxel routher.

/Kenneth

Fra : Morten Davidsen

Dato : 23-01-04 12:53

Hej Kenneth,

Du skal benytte Cybercity's Zyxel router.
Hvis du vil benytte din egen skal du sætte denne bagved Zyxel-routeren med
det røde kabel. Din router skal sættes op til at køre DHCP på WAN-siden.
Hvis du skal have nogle porte forwarded, kan du på Zyxel routeren forwarde
alle porte >
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/port_forwarding/
Din egen router vil nok få IP'en 10.0.0.2 > så det indtaster du i det første
felt.

Du skulle nu kunne benytte din router som normalt.

Må jeg lige høre årsagen til at du vil benytte din egen router??

/MD

Fra : Jesper

Dato : 23-01-04 15:59

En årsag kunne f.eks. være, at Cybercitys router kun har 1 udgang, og
brugeren har måske flere maskiner der skal kobles på nettet. Jeg får samme
opsætning, og efter en samtale med support ved Cybercity burde der ikke være
nogen problemer i opsætningen overhovedet.

MVH

Jesper

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-04 16:13

On Fri, 23 Jan 2004 15:58:37 +0100, "Jesper"
<jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> wrote:

> En årsag kunne f.eks. være, at Cybercitys router kun har 1
> udgang

Ja, og så sætter man bare en lille 400 kroners switch bagefter.
Det er unødig kompleksitet at sætte en ekstra router på.

> Jeg får samme opsætning, og efter en samtale med support ved
> Cybercity burde der ikke være nogen problemer i opsætningen
> overhovedet.

Det er jeg ikke helt enig i. Alene det, at du skal køre 2xNAT kan
give rod i, hvilke ting der virker, hvad der er forwardet hvor
etc.

-A

Fra : Morten Davidsen

Dato : 23-01-04 17:04

> Ja, og så sætter man bare en lille 400 kroners switch bagefter.
> Det er unødig kompleksitet at sætte en ekstra router på.
Ja .. men hvis manden nu har en router i forvejen kan han jo sagtens benytte
denne.

> Det er jeg ikke helt enig i. Alene det, at du skal køre 2xNAT kan
> give rod i, hvilke ting der virker, hvad der er forwardet hvor
> etc.
Hvorfor?? ....
Hvis du så hvad jeg startede med at skrive .. finder man ud af hvilken
"WAN-ip" hans router får at Zyxel routeren .. det bliver nok 10.0.0.2 .. og
så forwarder han alt fra hans Zyxel til denne IP ... så styres det hele fra
hans nye router .. hvor ligger forvirringen i det???

/MD

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-04 20:35

On Fri, 23 Jan 2004 17:04:13 +0100, "Morten Davidsen"
<email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

> [...]
> så forwarder han alt fra hans Zyxel til denne IP ... så styres det hele fra
> hans nye router .. hvor ligger forvirringen i det???

Det er blot unødigt komplekst. Og der vil være ting, der ikke
virker, og hvor man så skal til at rode med at finde ud af, om
det er den ene router eller den anden, der gør noget forkert
og/eller ikke er konfigureret korrekt.

Hvorfor lave sådan et setup med en ekstra router, når man kan
gøre det simplere og billigere med en switch?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper

Dato : 26-01-04 12:58

Jamen for f..... da !! Åben den første router på alt -- og jeg gentager
langsomt --- A L T !!! det er da muligt det er komplexitet, men ville du gå
ud og bruge penge på noget du allerede har i forvejen ?? Det er da dybt
godnat for mig at sælge en router der er 3 mdr. gammel, for så at købe mig
en switch til det jeg nok lige kan få for min router. Du går da heller ikke
ud og køber noget for at sælge det 3 mdr. efter til noget den gamle enhed
kunne -- vel ??

Jesper

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 26-01-04 15:16

"Jesper" <jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen for f..... da !! Åben den første router på alt -- og jeg gentager

Tal ordentligt

> [...]

> godnat for mig at sælge en router der er 3 mdr. gammel, for så at købe mig
> en switch til det jeg nok lige kan få for min router. Du går da heller

Hvis det er det der er opgaven, og han har en router med indbygget switch,
så er det da tåbeligt at bruge routeren hvis det er switchen han har brug
for - så ville jeg da nøjes med at bruge switchen. (Også selv om den er
bygget sammen med en router.)

> ud og køber noget for at sælge det 3 mdr. efter til noget den gamle enhed
> kunne -- vel ??

Jo, hvis jeg har købt forkert første gang

/Brian

Fra : Jesper

Dato : 26-01-04 15:27

Jeg har ikke købt forkert. Da jeg købte den router jeg har nu, var det den
der løste mit behov, og derfor den der blev købt. Havde jeg haft behovet for
kun at købe en switch, havde jeg købt sådan en, og havde jeg ikke haft behov
for at købe noget, havde jeg heller ikke købt noget. Og ja -- Jeg mener jeg
taler ordentligt til folk, men når der bliver kørt på det samme hver gang,
så kunne det jo være at der var en grund til den givne opstilling.

> [...]
> så er det da tåbeligt at bruge routeren hvis det er switchen han har brug
> for - så ville jeg da nøjes med at bruge switchen. (Også selv om den er

Se det er jo _DER_ hele pointen ligger !! Hvorfor købe noget du har i
forvejen ?? Det er det hele denne tråd handler om !!

MVH

Jesper

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 26-01-04 21:50

> Se det er jo _DER_ hele pointen ligger !! Hvorfor købe noget du har i
> forvejen ?? Det er det hele denne tråd handler om !!

Du vrøvler, det han har brug for er en switch, han har en router og en
switch (sammenbygget) - du anbefaler ham at bruge routeren.

/Brian

Fra : Jesper

Dato : 26-01-04 23:19

Jeg har nu aldrig sagt han skulle bruge selve routeren !! Jeg siger han kan
bruge den -- ja, men det er vel ikke ensbetydende med at det lige nøjagtig
er _DEN_ funktion i den han skal bruge. Jeg tror faktisk vi snakker lidt
forbi hinanden, for jeg er helt på det rene med at routerfunktionen er
unødvendig her, men at bruge switch-funktionen kan jo også lade sig gøre, og
det er derfor jeg mener det er tåbeligt at gå ud og købe en switch, når han
allerede har den stående inde i routeren.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 27-01-04 17:57

"Jesper" <jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nu aldrig sagt han skulle bruge selve routeren !! Jeg siger han
kan

Du vrøvler igen, prøv at læse tilbage i tråden, du skriver at han skal åbne
_alt_ i Cybercitys router, det indikere da voldsomt at du vil bruge routeren
og ikke kun switchen. Hvis ikke så er du da helt galt på den.

> bruge den -- ja, men det er vel ikke ensbetydende med at det lige nøjagtig
> er _DEN_ funktion i den han skal bruge. Jeg tror faktisk vi snakker lidt
> forbi hinanden, for jeg er helt på det rene med at routerfunktionen er

Det tror jeg ikke.

> [...]
han
> allerede har den stående inde i routeren.

Hvis du forbedrede din citatteknik, villle det være lettere for dig selv at
følge med i dine indlæg.

<citat>
Jamen for f..... da !! Åben den første router på alt -- og jeg gentager
langsomt --- A L T !!! det er da muligt det er komplexitet, men ville du gå
</citat>

Du skriver:
<citat>
[...]

Som svar på:
> [...]
> Hvis du skal have nogle porte forwarded, kan du på Zyxel routeren forwarde

Mener du stadig ikke du anbefaler at bruge routeren?

Grow up
/Brian

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-01-04 00:02

On Mon, 26 Jan 2004 15:27:10 +0100, "Jesper"
<jesper@UPSjacobsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Se det er jo _DER_ hele pointen ligger !! Hvorfor købe noget du
> har i forvejen ?? Det er det hele denne tråd handler om !!

Jeg tror, du kan have glæde af at læse tilbage i tråden igen.

Jeg forsøger at komme med konstruktiv hjælp til OP. At du har en
anden holdning, betyder ikke at jeg er en idiot, men blot at vi
ikke er enige.

Dette underbygges af yderligere af, at dit erfarings-niveau
(ifølge dig selv) er en telefonsamtale med en supporter.

Din generelle tone med bandeord, råben, understregning og
overdreven brug af udråbstegn sammenholdt med din fuldstændig
håbløse citatteknik gør, at jeg nu er blevet træt, så...

<<plonk.wav>>

Velkommen i filteret.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper

Dato : 27-01-04 01:07

De må de meget undskylde -- den herre. Jeg skal moderere mit modersmål over
for fremmede individer som Dem. Min egen erfaring med netværk er ganske
vidst ikke stor, men jeg har dog stadig så meget logisk sans, at jeg ikke
køber noget som jeg har i forvejen, og det er vel egentlig det at hele
spørgsmålet går ud på ? Eller er det mig der tager fejl ??

Med ærbødighed

Jesper

P.S. undskylder at jeg kom til at sende den foregående besked som mail, men
jeg trykkede forkert på besvarelsen, og så det først lige efter jeg havde
trykket "send".

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 24-01-04 14:21

Hvorfor kan jeg ikke finde DHCP Nogen stedet??

Zyxel`en er sat til at køre server, er det korrekt?

/Kenneth

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-04 13:45

On Fri, 23 Jan 2004 12:44:53 +0100, "Kenneth Koustrup"
<kenneth.k@SLETmail.dk> wrote:

> Hvordan gør jeg når jeg gerne vil koble en routher på mit cybercity
> net, deres stik padser jo ikke ind i andet end deres egen zyxel routher.

Enten skal skal du bruge den router de leverer, eller også skal
du sætte en anden ADSL-til-Ethernet router på. Du kan ikke bruge
en 400-kroners Ethernet-til-Ethernet router fra Aldi.

-A

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 24-01-04 11:28

Fordi jeg har købt en SMC trådløs net, og der er åbenbart indbygget routher
i, men kan ikke få det til at virke ordenligt!

Derfor... Prøver lige jeres tips i morgen (Søndag).

På forhånd tak.

/Kenneth

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-01-04 15:53

On Sat, 24 Jan 2004 11:27:43 +0100, "Kenneth Koustrup"
<kenneth.k@SLETmail.dk> wrote:

> Fordi jeg har købt en SMC trådløs net, og der er åbenbart
> indbygget routher i, men kan ikke få det til at virke ordenligt!

Kan man ikke slå router-funktionaliteten fra i den box, og så
blot bruge den som access point? Det vil give den funktionalitet
du efterlyser.

Kan du ikke alternativt bytte udstyret til noget uden router?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 25-01-04 11:49

Umildbart kan jeg ikke se at man kan slå den fra.

Hvordan op sætter man IE til at bruge det trådløse?

/Kenneth

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-01-04 23:52

On Sun, 25 Jan 2004 11:49:07 +0100, "Kenneth Koustrup"
<kenneth.k@SLETmail.dk> wrote:

> Umildbart kan jeg ikke se at man kan slå den fra.

Så var alternativerne 1) at bytte det og 2) at forsøge at leve
med 2xNAT.

> Hvordan op sætter man IE til at bruge det trådløse?

IE bruger pc'en LAN-forbindelse (hvis den bliver bedt pænt om
det), og er sådan set ligeglad, om det er trådløst eller kablet.

Og læs så http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Paw P Larsen

Dato : 26-01-04 02:20

Kenneth Koustrup wrote:

> Umildbart kan jeg ikke se at man kan slå den fra.
Du kan nøjes med kun at tilslutte den på indersiden.
Det virker fint på min gamle Zyxel-router at den ikke
har nogen WAN-forbindelse men kun LAN og WLAN.

--
Paw P Larsen | pl @ wer.dk | http://www.plawer.dk/
Først fik jeg Tiscali. Nu vil jeg have Internet!

Scribbles about Cisco 677 security http://plawer.dk/scribbles/

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-01-04 14:00

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@SLETmail.dk> writes:

> Hvordan gør jeg når jeg gerne vil koble en routher på mit cybercity net,
> deres stik padser jo ikke ind i andet end deres egen zyxel routher.

Prøv at kigge her: www.adsltips.dk/andreroutere.php

Og jo stikkeet passer ind i mange andre routerer.

Martin
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 24-01-04 14:24

Nu har jeg endelig fået hul igennem, med kabel.

Men hvordan med det trådløse, hvordan sætter jeg windows xp op til at køre
det?

Som sagt Cybercity, Windows XP, Zyxel routher og derefter SMC wireless (med
indbygget routher).

/Kenneth

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 26-01-04 15:17

> Nu har jeg endelig fået hul igennem, med kabel.
>
> Men hvordan med det trådløse, hvordan sætter jeg windows xp op til at køre
> det?

Installér et netkort til wlan

Hvad er det der ikke virker?
Hvilke fejlmeddelser får du?