Kønsbestemmelse af papegøjecichlide
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-01-04 12:24

Hej

Er der nogen der kan kønsbestemme min papegøjecichlide?

http://www.feddersen.dk/index.asp?id=.9 (det er den orange fætter)

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jesper Laursen

Dato : 23-01-04 16:24

Den har sikkert ikke noget køn, da den er et misfoster !!!

Hilsen Jesper ( en RIGTIG akvarist som holder naturlige fisk )

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 23-01-04 17:32

Hørt!!!!

Vh
Mikkel - der ligeledes kun holder naturlige fisk!!

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-01-04 18:02

Karsten Feddersen wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der kan kønsbestemme min papegøjecichlide?
>
> http://www.feddersen.dk/index.asp?id=.9 (det er den orange fætter)

Hvorfor holder du sådan et misfoster?

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Frank Gregersen

Dato : 23-01-04 18:11

> Hvorfor holder du sådan et misfoster?
>
> --
> Mvh. / Best regards,
> Steen Suder <http://www.suder.dk/>
> ICQ UIN 4133803

Hallo venner hvorfor skal manden ikke have et ordentligt svar, med en
ordentlig tone?

Jeg bryder mig absolut heller ikke om papegøjefisk, men derfor kunne man vel
godt svare manden lidt pænt. Noget i retning af dette: Ingen af os kloge
hoveder kan desværre kønsbestemme din fisk, og det er egentligt også
underordnet hvilket køn den har, fordi fisken ikke kan formere sig!
MVH Frank Gregersen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-01-04 18:32

Frank Gregersen wrote:

> [...]
> hoveder kan desværre kønsbestemme din fisk, og det er egentligt også
> underordnet hvilket køn den har, fordi fisken ikke kan formere sig!

Årh, ved du hvad...

Det eneste negativt ladede i mit, iøvrigt oprigtige, spørgsmål var
brugen af ordet "misfoster". Det lader der dog til at være en etableret
de facto-koncensus om jf. hvordan denne fisk kommer til verden.

Derudover spurgte jeg mest af interesse.

Fra : Dennis Andersen

Dato : 23-01-04 19:15

Siden den ikke kan formere sig, så er det jo lidt mærkeligt at den ligger
æg, og plejer disse !! Men ok, kloge hoveder !!

Dennis

---

Fra : Carsten Jensen

Dato : 23-01-04 19:34

Derfor kan den godt være steril.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-01-04 20:24

Hej

Carsten Jensen wrote:
> Derfor kan den godt være steril.

Hvis man søger længe nok på Google, så finder man også folk der har fået
deres til at yngle. Om de gør det eller ej er jeg ligeglad med, men
adfærden skulle være interessant.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-01-04 20:22

Hej

Steen Suder, privat wrote:
> Hvorfor holder du sådan et misfoster?

Nu er den klart den mest aktive fisk jeg nogensinde har haft. Bunden i
mit akvarie er for eksempel aldrig ens. Den skal nok få flyttet rundt på
sagerne. Og alt der man hører med hensyn til "jamen, den kan ikke klare
sig mod andre...osv" er en skrøne. Min ved bestemt godt hvem der
bestemmer. Da deres yngleadfærd skulle være ganske interessant, så vil
jeg godt have en partner til den.

Men nu må du jo forklare hvad der gør den til et misfoster!

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 23-01-04 21:44

Måske fordi det er en hybrid...

Mikkel

Fra : Frank Gregersen

Dato : 23-01-04 23:00

Den er en hybrid og en "vand"skabning lige som den selvlysende zebra fisk,
samt diverse unaturligt farvede fisk(Farveindsprøjtninger)! At den har
yngleadfærd betyder ikke at den kan formere sig! Mænd der bliver
steriliseret kan osse stadig have sex, men de kan dælme ikke få børn!
MVH Frank Gregersen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-01-04 07:49

Hej

Mikkel Stepién Munk wrote:
> Måske fordi det er en hybrid...

Dårligt argument. Det er der så mange andre dyr der også er. Muldyr for
eksempel er et af de mest benyttede dyr. Ufattelig mange hunde er
gadekryds og alle de malawier som krydser sig med hinanden når de føres
sammen under unaturlige forhold skaber også hybrider.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-01-04 10:30

Karsten Feddersen skrev i et indlæg på usenet:
> Dårligt argument. Det er der så mange andre dyr der også er. Muldyr
> for eksempel er et af de mest benyttede dyr.

Jeps - men det er "naturlige" krydsninger.

Disse fisk er fisk, hvor man har sprøjtet kunstigt farvestof ind i
kroppen for at få særprægede farver frem.

Jan

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-01-04 16:36

Hej

Jan Vestergaard wrote:
> Jeps - men det er "naturlige" krydsninger.

Hvori ligger det naturlige når de er menneskeligt sammenført og tvunget
til samvær på en ½ kvadratmeter? Der kunne jo være en grund til at de
ikke var sammen i naturen

> Disse fisk er fisk, hvor man har sprøjtet kunstigt farvestof ind i
> kroppen for at få særprægede farver frem.

Kilde? Eller er din "viden" selvopfundet? Hvis du kan angive mig bare et
troværdigt link, så vil jeg med glæde acceptere at i kalder denne fisk
for en mutant eller et misfoster, men kom først med beviserne.

Så sent som i dag fortalte en ekspedient hos Avifauna at den er
gensplejset. Da jeg så sagde til ham, at det vist overhovedet ikke var
bevist sagde han, "nå, nej, det er rigtigt, men vi vil ikke have dyrkede
fisk i butikken". Fair nok, men de havde også kampfisk med kæmpe haler,
guldguramier og bloddiscus???????? Det kan vidst kun betegnes som første
klasses dobbeltmoral.

Men Ok. Jeg kiggede på deres Labidochromis Hongi og sagde at det var
utroligt hvilken forskel der var på farven på fisken afhængig om man så
den i et akvarie eller på et billede. I "natur" er de brune/grå i det,
men når de blitzes, så bliver de helt blå (se min hjemmeside). Nu har
jeg dem i alle aldre og en ekspedient påstod overfor mig at de først fik
den rigtig blå farve når de var fuldvokse og han lovede også at den
fremstod ligeså klart i "natur" som på billeder. Suk.....

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 24-01-04 16:51

Kig lidt på www.stopfisken.dk

Mikkel

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-01-04 17:00

Hej

Mikkel Stepién Munk wrote:
> Kig lidt på www.stopfisken.dk

LOL! Tænk at skabe en hjemmeside på baggrund af en debat som er skabt på
baggrund af en journalist som faktisk ikke vidste hvordan fisken bliver
lavet. Faktisk blev jeg kontaktet af journalisten i forbindelse med
skrivelse af artiklen.

Jeg sagde "seriøs og troværdig". Bemærk, at sidens forfatter ikke
henviser til nogen kilder, men blot laver sine egne konstateringer.
Journalisten skriver, hvis jeg erindrer ret, at han ikke selv kunne
skaffe nogen troværdige kilder.

Så kom igen med et bedre bud på en seriøs kilde.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 24-01-04 17:24

Hvorfor blev du kontaktet af journalisten?? - hvis man må spørge...

Mikkel

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-01-04 18:48

Hej

Mikkel Stepién Munk wrote:
> Hvorfor blev du kontaktet af journalisten?? - hvis man må spørge...

Det må du gerne . Journalisten søgte i forbindelse med artiklen
viden om papegøjecichliden. I denne søgen henvendte han sig både her i
gruppen og på et eller andet akva-forum. Jeg skrev til ham at jeg havde
en enkelt og hvis han ville vide mere, ville jeg da gerne svare på
spørgsmål. Så i forbindelse med det kom der blandt andet en udtalelse
fra mig om min holdning til fisken i artiklen.

Derfor er den henviste side, med hensyn til papegøjecichlidens opståen,
spild af plads på internettet. Der er _ingen_ af de fremlagte påstande
som er underbygget og det vil i øvrigt heller ikke være muligt at finde
denne dokumentation via Google (jeg har ledt). Langt de fleste der
fremkommer med disse påstande har hørt at sådan er det og det holder de
fast i uden at være kritisk overfor kilden.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Brian C

Dato : 24-01-04 19:24

Den gang fisken kom frem kan jeg huske man brugte ordet
gensplejset som bl.a. reklame (hmm...)

Men siden du er så skeptisk, så kunne jeg godt tænke mig at
høre hvordan du TROR fisken er blevet skabt, for du ved det
formodentlig helle ikke med sikkerhed... eller?

--
/Brian C.
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-01-04 19:43

Hej

Brian C wrote:
> Den gang fisken kom frem kan jeg huske man brugte ordet
> gensplejset som bl.a. reklame (hmm...)

Det kender jeg ikke noget til, men jeg vil blot have at vi havde hørt
mere om det fra "officiel" side. Jeg ved ikke hvornår den kom, men hvis
det har været indenfor de senest 5-8 år, så vil jeg have, at jeg burde
have hørt det.

> Men siden du er så skeptisk, så kunne jeg godt tænke mig at
> høre hvordan du TROR fisken er blevet skabt, for du ved det
> formodentlig helle ikke med sikkerhed... eller?

Jeg vil helst ikke tro på noget, jeg vil vide. Da jeg ikke ved hvordan,
så har jeg kun de informationer at holde mig til som du og jeg kan finde
på nettet. De fleste som behandler fisken rimelig seriøs betragter den
som en hybrid. Enkelte dokumenter faktisk hvordan de har fået den til at
yngle. Nogle andre seriøse sider skriver blot at oprindelse er ukendt og
at den ikke har noget latinsk navn, da den er menneskeskabt.

Hvis man spørger forhandlerne, så hedder svaret enten: "Det ved jeg
ikke, de kommer fra østen" eller "De er gensplejset".

Hvis jeg nogensinde finder ud af hvordan de er lavet, så skal jeg nok
meddele det. Et bud kunne være: Skabt som hybrid mellem to arter og
sidenhen blevet i stand til selv at yngle.

Det der med syrebad har jeg slet ikke set andre steder end på den der
omtalte side. Desuden så skifter min farve efter vandkvalitet. Den
strutter med orange farve hvis vandet er rent og skulle jeg springe et
vandskift eller to over, så begynder den at få brune pletter. Når vandet
er skiftet så bliver den orange igen. Den egenskab ville den ikke have,
hvis farven var lagt ovenpå fisken.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Lene Sørensen

Dato : 24-01-04 21:57

> [...]
> vandskift eller to over, så begynder den at få brune pletter. Når vandet
> er skiftet så bliver den orange igen. Den egenskab ville den ikke have,

Jeg vil tro at de der er orange højst sandsynlig er født orange, men dem der
er pink, lilla eller grønne, det tror jeg simpelthen ikke på kan forgå ved
hjælp af krydsninger eller lignende, jeg kunne meget godt tænke mig at se
afkom af disse farver og se om ungerne har samme unaturlig farver, for det
ser ekstremt unaturligt ud i forhold til så mange andre fisk, har aldrig før
set fisk med sådanne mærkelige farver. Og det er nok det de flest har imod
disse fisk, tanken om hvad de har været igennem af dyrplageri for at
tilfredsstille visse kunders behov. Med hensyn til bevis for hvordan disse
fisk er lavet, så kan der nok gå mange år før det komme frem da det helt
sikkert er en stor forretnings hemmelighed hvordan de er lavet. Det glæder
mig at visse akvariebutikker nægter at sælge den slags fisk.

Lene

http://www.saijoto.dk/dansk/Cichlider/Cichlider.htm

Fra : Jes

Dato : 24-01-04 23:04

Hm.. ville lige sige at det er en han, og at de yngler og får unger, og de
bliver ikke kunstigt farvet, de er sorte som unger og bliver orange som
voksne.

Fra : Jes

Dato : 24-01-04 23:16

ville lige sige at det er mig der har taget billedet til logoet på stop
fisken inden i overfalder mig, (derved har jeg vel gjort lidt bod på at jeg
har haft hybriden) men mente at man da bare kunne besvare hans spørgsmål...
!!!

Aller er jo mere eller mindre imod hybrider, tænk på jeres slørhaler,
guldfisk osv inden i overfalder den stakkels mand.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-01-04 23:26

Hej

Jes wrote:
> Hm.. ville lige sige at det er en han, og at de yngler og får unger, og de
> bliver ikke kunstigt farvet, de er sorte som unger og bliver orange som
> voksne.

TAK ! Det 29. indlæg svarer på spørgsmålet. Kunne du uddybe
forskellem mellem han og hun? Jeg har kigget på din hjemmeside, men et
rundt hovede er jo buet og et buet hoved kan jo være rundt, så jeg blev
ikke helt klog på beskrivelsen. Er det hunnerne der ser "duknakkede" ud?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Lene Sørensen

Dato : 25-01-04 00:20

> [...]
> bliver ikke kunstigt farvet, de er sorte som unger og bliver orange som

Jamen jeg er nu heller ikke så meget i tvivl om at de orange er naturlige
orange, hvad der interessere mig, er om de der er pink, lilla eller grønne,
får afkom med de samme underlige farver, det tror jeg nemlig ikke på, er der
nogen der kan henvis til folk der har fået unger med disse farver?

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 21:43

> [...]
der
> nogen der kan henvis til folk der har fået unger med disse farver?

Er ret overbevist om at disse farver IKKE er naturlige, da det oplyses på
http://www.ornamentalfish.com.tw/045p.htm at fisk i andre farver end orange
mister farven, og bliver orange, efter fire fem uger.

Fra : Lene Sørensen

Dato : 25-01-04 23:29

"HH" <hans-henrik at ravn dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
orange
> mister farven, og bliver orange, efter fire fem uger.

Ja og så er det jo man sidder og tænker på hvilke pinsler disse unaturlige
farvede fisk har været igennem for at tilfredsstille visse kunders behov

Det er altså ligesom at købe en buket blomster, de visner og mister farve og
skal skiftes ud. Tak for linket.

Lene

Fra : Jes

Dato : 26-01-04 09:50

Det passer ikke helt det de skriver på siden.... man fodre dem op med fodder
der indeholder det farve man nu vil have fisken i, lidt ligesom nogen gør
ved deres kyllinger til påske, eller ved kvælerslanger man kan få i lilla,
blå og orange, men det jeg ville sige at dem der bliver "farvet" bliver ikke
orange de får en syg grå farve da det jo er lettere at farev på hvidt en
orange, og det er ikke noget med syrebad at gøre, for så ville fiskene jo
dø... Kan ikke forstå at folk skriver sådan noget i uvidenhed, og at hvis de
bliver lukket ud i havet så dør de, JA det er en ferskvands fisk....

Jes.
P.s. Håber det hjalp på diskussionen.

p.p.s. hanen har et mindre hovede der stritter mere frem end hunnens, da det
er mere ovalt

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-01-04 10:48

Hej

Jes wrote:
> p.p.s. hanen har et mindre hovede der stritter mere frem end hunnens, da det
> er mere ovalt

Det er nok bare der er fattesvag. Kunne jeg lokke dig til at henvise til
et billede med en "typisk" hun?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Lene Sørensen

Dato : 26-01-04 11:06

> [...]
de
> bliver lukket ud i havet så dør de, JA det er en ferskvands fisk....

Det var da en lettelse at få at vide. Så må vi jo bare ikke håber at folk
hælder deres grå fisk i toilettet, fordi de pludselige er kedelige at se på.
Og gad vide hvor mange der tænker over at de bliver 20 - 30 cm, de skal
altså gå i et pænt stort akvarium. Tak for oplysningerne.

Lene

Fra : Mogens Andersen

Dato : 01-02-04 20:31

har fundet lidt om det at sprøjte farve ind i fiskende, hvis det
holder er det skæmende, men om det er noget der har hold i
virkligheden aner jeg selvsagt ikke..

http://www.practicalfishkeeping.co.uk/pfk/pages/show_article.php?
article_id

mvh

Mogens

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-01-04 19:09

Karsten Feddersen skrev:

> Der er _ingen_ af de fremlagte påstande som er underbygget og det
> vil i øvrigt heller ikke være muligt at finde denne dokumentation
> via Google (jeg har ledt).

Hvilken dokumentation kræver du så for at tro på det?
At en eller anden tager ud med et net og gennemtrawler verdens
vande for at finde papegøjefisken "in the wild" ?
Har du fundet sider på nettet som beviser det modsatte? Altså at
papegøjefisken faktisk eksisterer i naturen? Det må være rimelig
nemt at opspore en fangsrapport, hvis den gør. Hvad er dens
latinske navn?

Madsen.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-01-04 19:20

Hej

Thomas Madsen wrote:
> Hvilken dokumentation kræver du så for at tro på det?

Som for eksmempel www.glofish.com. En side fra geocities eller yahoo med
en række påstande er ikke nogen troværdig kilde.

> At en eller anden tager ud med et net og gennemtrawler verdens
> vande for at finde papegøjefisken "in the wild" ?

Nej for det findes ikke i naturen, men skal vi i den grøft, så prøv du
bare at gå ud og fang en rød sværddrager. Det er nemlig meget, meget få
af de fisk, de kære akvarieforhandlere har i deres glasbure, der
overhovedet findes vildt. Men det er måske noget andet? Det er måske
forædlingens kunst, der gør sig gældende?

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-01-04 20:30

Hej igen

Thomas Madsen wrote:
> Hvilken dokumentation kræver du så for at tro på det?

Jeg har fundet lidt fakta om fisken. De laves og sælges af Jy Lin
Trading og de kan findes på http://www.ornamentalfish.com.tw.

> Hvad er dens latinske navn?

Cichlasoma sp. ifølge Jy Lin.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Jes

Dato : 26-01-04 15:25

her er et link til nogle billeder
http://akvariesiden.dk/akvariet/vis_artikel.php3?id=59 det skulle være
muligt at se forskel

Fra : Jes

Dato : 26-01-04 15:26

og en til af hunnen http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=210995

damn god poster jeg er

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-01-04 15:43

Hej

Jes wrote:
> og en til af hunnen http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=210995

Argh :'( jeg _kan_ ikke se forskel mellem min og billedet. Jeg begynder
snart at tro at du/i tager gas på mig.

Nå, men nu har jeg vendt min med bunden i vejret og jævnfør
"cichlidereglerne" for artsbestemmelse så er han en han. Så håber jeg
blot, at dyrehandlen også gider at vende sine med bunden i vejret, så
jeg får den rette.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-01-04 19:22

Hej

Jes wrote:
> og en til af hunnen http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=210995

Tak til dig og andre. Selvom jeg ikke synes helt at kunne se forskel, så
lykkedes det mig at udpege en hun i en flok i første hug. Dyrehandelen
var også flink til at vende bunden i vejret.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-01-04 19:24

Karsten Feddersen skrev:

> Det er nemlig meget, meget få af de fisk, de kære
> akvarieforhandlere har i deres glasbure, der overhovedet findes
> vildt.

Arh, så galt kan jeg nu ikke forestille mig at det er endnu, men
lader vi stå til, så bærer det selvfølgelig den vej.

> Men det er måske noget andet? Det er måske forædlingens kunst, der
> gør sig gældende?

Jeg ved ikke, hvilken holdning andre her i gruppen har. Jeg har den
personlige holdning, at hvis fisken ikke findes i naturen, så er jeg
ikke interesseret i den og så er jeg sådan set ligeglad med om den
kaldes en diskos, guppy eller papegøjefisk. Der findes så utrolig
mange smukke fisk i naturen i forvejen, så hvorfor skal de absolut
"forædles" så de passer til vores behov ?

Madsen.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-01-04 19:56

Hej

Thomas Madsen wrote:
> Arh, så galt kan jeg nu ikke forestille mig at det er endnu, men
> lader vi stå til, så bærer det selvfølgelig den vej.

Jeg kommer ikke så ofte i akvariebutikker, da jeg har en stabil og sund
bestand af fisk. Jeg er godt klar over, at de små fiskepushere kun har
plads til det de sælger mest af og derfor har alle mulige unaturlige
fisk. Så jeg glædede mig rigtigt meget da jeg i dag skulle til Avifauna
og se deres udvalg. Derudover var vi forbi Ove's Zoohandel i Flensborg
og han er nogenlunde samme kaliber som Avifauna.

Hos Avifauna fik jeg det største chok. Det havde nok også noget med at
gøre, at jeg startede med at spørge om de havde Papegøjecichlider
hvorefter ekspedienten forklarede at de ikke handlede med unaturlige
fisk. Fair nok. Vi kigger os lige omkring. Scalerer i alle mulige
mønstre og farver, discus i "kunstige" farve, sorte sværddrager,
guldguramier, kugleplatyer, kampfisk med enorme finner, guppier med
enorme haler, en del albino maller osv. Jeg var ikke skræmt over at se
fiskene, for dem ser man alle steder, men det skræmte mig lidt at kende
deres holdning og så se udvalget af fisk. Det skræmte mig også at
butikken er velset blandt akvarister og for mange er det som folkene hos
Avifauna siger sandheden. Det skal så lige siges at jeg gerne kommer i
butikken igen. Produkterne fejlene da trods alt ikke noget.

Ove's i Flensborg holdt sig faktisk mere på stien. Der var stadig
unaturlige farvevarianter, men ikke i samme omfang.

> [...]
> ikke interesseret i den og så er jeg sådan set ligeglad med om den
> kaldes en diskos, guppy eller papegøjefisk.

Se, det var endelig en holdning der var til at forstå som bunder i en
interesse. Derfor kan jeg også sagten acceptere din holdning til fisken.
Jeg har blot lidt svært ved dem der på den ene side er modstander af
nogle bestemte fisk og på den anden side selv dyrker deres egen modstand.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-01-04 22:54

Karsten Feddersen skrev:

> Jeg kommer ikke så ofte i akvariebutikker, da jeg har en stabil og
> sund bestand af fisk.

Samme her. Det kan da også godt være at jeg ville blive negativ
overrasket, hvis jeg satte mine fødder i en akvariebutik i dag,
men sidste gang jeg besøgte en akvariebutik, var der ikke ret
mange "kunstige" fisk i akvarierne.
Jeg har dog en teori om, at det går den forkerte vej, for der
er jo folk som vitterlig er interesserede i at købe selvlysende
zebrafisk osv. og når der er det, så bliver det til stadighed
produceret flere og flere af den slags fisk.

> Jeg har blot lidt svært ved dem der på den ene side er modstander
> af nogle bestemte fisk og på den anden side selv dyrker deres egen
> modstand.

Det er jeg enig i. Det er ret hårfin balancegang. Jeg har svært
ved at se, at nogen kan have noget imod en papegøjefisk uden
samtidig at have noget imod f.eks. diskosfisk med besynderlige
farver og former. Det skulle da lige være selve produktions-
metoden som folk har noget imod, men den kender vi jo så ikke
med sikkerhed på nuværende tidspunkt.

Madsen.