Alfred Dupont f. ca. 1663 i Rørvig
Fra : Søren

Dato : 23-01-04 10:56

Hvornår var Alfred Dupont født ? Hvem var hans forældre ? Var de franske
indvandrere ?

M.v.h. Søren

Fra : Søren

Dato : 23-01-04 15:50

"Søren" <luz.biblica@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvornår var Alfred Dupont født ? Hvem var hans forældre ? Var de franske
> indvandrere ?
>
> M.v.h. Søren

Han er naturligvis født i ca. 1863 og ikke i 1663, som jeg skrev.

M.v.h. Søren

Fra : Ole Dupont

Dato : 23-01-04 19:43

"Søren" <luz.biblica@hotmail.com> wrote in message news:<401134ad$0$25836$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> "Søren" <luz.biblica@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Han er naturligvis født i ca. 1863 og ikke i 1663, som jeg skrev.
>
> M.v.h. Søren

Du er simpelthen nødt til at give flere oplysninger, hvis du vil gøre
dig håb om at få hjælp. Det er ikke umiddelbart muligt at finde nogen
Alfred Dupont med det fødselsår, og problemet er ofte, at man dengang
havde for vane at navngive sin første søn efter sig selv, altså en
masse Alfred´er.

Men jeg kan næsten love dig for, at han stammer fra Huguenotterne, som
flygtede fra katolikkerne i Frankrig, først til Tyskland og senere til
Fredericia området. Prøv at gå ind på www.fredericiahuguenotter.dk der
er meget interessant at læse.

God jagt!

Ole Dupont (<Nicola Dupont, La Rochelle Frankrig 1604).

Fra : Søren

Dato : 23-01-04 22:16

"Ole Dupont" <dupont@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er meget interessant at læse.
>
> God jagt!
>
> Ole Dupont (<Nicola Dupont, La Rochelle Frankrig 1604).

Tak for oplysningerne. Ud over at han senere blev bagermester i København
ved jeg ikke ret meget om ham. Han skulle være min oldefar på min farmors
side.

M.v.h. Søren