"Shaken, not stirred"
Fra : Devast8or

Dato : 23-01-04 03:25

Vi kender alle sammen Bonds Vodka Martini, men hvem ellers i film- og
tv-historien har en speciel "signaturdrink"?

I The Big Lebowski hælder The Dude en hel del White Russian ned, og Cpt.
Nixon i Band Of Brothers får udryddet en hel del Vat 69. Det er lige de
eneste jeg kan komme i tanker om, men jeg mener da at der er flere. Hvem har
jeg glemt? Og hvad drak de?

Devast8or

Fra : J.O.H

Dato : 23-01-04 06:31

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> eneste jeg kan komme i tanker om, men jeg mener da at der er flere. Hvem
har
> jeg glemt? Og hvad drak de?

Jean-Luc Picard (Star Trek): "Tea. Earl Grey. Hot.." >wruuuuuumm<

Fra : Michael Skov

Dato : 23-01-04 07:48

"J.O.H" <johaarup@@hotmail.com> skriver:
>Jean-Luc Picard (Star Trek): "Tea. Earl Grey. Hot.." >wruuuuuumm<

Der er vist også noget med " 2 kolde fra kassen" i huset på cristianshavn.
og så var der børneprogrammet på SKY TV .Dj scat kat. han drak altid "milk
from a dirty glas"

MU!

Fra : ib

Dato : 23-01-04 09:32

> Der er vist også noget med " 2 kolde fra kassen" i huset på cristianshavn.

jeg husker den sætning mere fra Wikke/Rasmussen, tror det var i Tonny Toupé
eller Sonny Soufflé chock show - den hvor "slagteren fra Coldbjørnsensgade"
også er med, og brødrerne Bisp (hvilket ikke er der samme som Søren Krarup &
Jesper Langballe!)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-01-04 09:45

"ib" <abc@efg.hik> writes:

> [...]
> også er med, og brødrerne Bisp (hvilket ikke er der samme som Søren Krarup &

Olsen var fast inventar i enten Tonny Toupé eler Fredag i
Farver. Sonny Soufflé Chock Show var det med Tannhäuser og - netop -
Brødrene Bisp.

Det forekommer mig, at Olsen, som detektiven hed, muligvis også
dukkede op i Søren Kierkegaard Roadshow.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-01-04 09:37

"Michael Skov" <mu@net.dialog.dk> writes:

> Der er vist også noget med " 2 kolde fra kassen" i huset på cristianshavn.

Umm.. Altså Flyttemand Olsen hælder bajere ned i et væk, men "to kolde
fra kassen" er nu storbyens lakoniske stedbarn, snuseren, de kaldte
Klap-I-Olsen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : vadmand

Dato : 23-01-04 10:08

"Michael Skov" <mu@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Der er vist også noget med " 2 kolde fra kassen" i huset på cristianshavn.

Nej, det er en Wikke-Rasmussen-specialitet.

> og så var der børneprogrammet på SKY TV .Dj scat kat. han drak altid "milk
> from a dirty glas"

Den har de fra en gammel Bop Hope- film.

I øvrigt drikker Fantomet altid mælk,

Per V.

Fra : Peter Græbe

Dato : 23-01-04 10:12

vadmandfjerndette skrev:

> I øvrigt drikker Fantomet altid mælk,

Det gør Archie Goodwin også (i tv-serien 'A Nero Wolfe Mystery').

--
Mvh. Peter Græbe

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-01-04 15:43

vadmand wrote:
[...]
> I øvrigt drikker Fantomet altid mælk,

Det gør Batman også.

--
Peter Knutsen

Fra : vadmand

Dato : 24-01-04 16:27

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> vadmand wrote:
> [...]
>
> Det gør Batman også.

Hvorimod Superman kan drikke ufortyndet svovlsyre uden at fortrække en mine.

Per V.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-01-04 06:56

vadmand wrote:
> Hvorimod Superman kan drikke ufortyndet svovlsyre uden at fortrække en mine.

Tråden handler ikke om hvad filmpersoner *kan* drikke, men hvad de
*plejer* at drikke.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 23-01-04 08:24

Devast8or wrote:
> Vi kender alle sammen Bonds Vodka Martini, men hvem ellers i film- og
> tv-historien har en speciel "signaturdrink"?

Ja, men har Bond rent faktisk nogen sinde sagt det? Jeg er lidt i tvivl...

> [...]
> eneste jeg kan komme i tanker om, men jeg mener da at der er flere. Hvem har

Lecter har så absolut en yndlingsvin i "Hannibal". Jeg ved dog ikke om
det er kommet med i filmen, da jeg ikke har set den. Ellers kan jeg
ikke komme på nogen.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Græbe

Dato : 23-01-04 08:44

Peter Knutsen skrev:

> Lecter har så absolut en yndlingsvin i "Hannibal". Jeg ved dog ikke om
> det er kommet med i filmen, da jeg ikke har set den.

Omvendt her. Har ikke læst bogen.
Men husker fra filmen en Chianti (og en god ven til middag).

--
Mvh. Peter Græbe

Fra : Peter Græbe

Dato : 23-01-04 08:50

Peter Græbe skrev:

> Omvendt her. Har ikke læst bogen.
> Men husker fra filmen en Chianti (og en god ven til middag).

Ahem. Det var 'The Silence of the Lambs', jeg havde i tankerne.

--
Mvh. Peter Græbe

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-01-04 00:49

Peter Græbe wrote:

> Ahem. Det var 'The Silence of the Lambs', jeg havde i tankerne.

Jeg tror ikke, det skal opfattes som en signatur drik. Snarere en hån mod
den han spiser lige den dag.

Mark

Fra : Beeblebrox

Dato : 23-01-04 10:19

Peter Græbe wrote:

> Omvendt her. Har ikke læst bogen.
> Men husker fra filmen en Chianti (og en god ven til middag).

Endda en 'Nice Chianti'

Vh,
Claus

Fra : Thomas

Dato : 23-01-04 09:45

> Ja, men har Bond rent faktisk nogen sinde sagt det? Jeg er lidt i tvivl...
>
> Peter Knutsen

Sådan ca. i hver eneste film tror jeg...
"Vodka Martini. Shaken, not stirred"... Jeg er ikke den store bond ekspert,
men jeg kan da huske den replik er med i stort set alle dem jeg har set.

..Thomas

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-01-04 00:48

Peter Knutsen wrote:

> Ja, men har Bond rent faktisk nogen sinde sagt det? Jeg er lidt i
> tvivl...

På film? Mange gange. Ifølge drinkskyndige er Bond underlig eller exentrisk
på det punkt, da man *aldrig* ryster en Martini.

Mark

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 24-01-04 14:44

Mark Thomas Gazel wrote:

> På film? Mange gange. Ifølge drinkskyndige er Bond underlig eller exentrisk
> på det punkt, da man *aldrig* ryster en Martini.

Vores allesammens yndlings amerikanske præsident Jed Bartlet har svaret
på. Når man ryster en Vodka Martini med is, vil isen blive slået i
stykker, og drinken bliver derfor knap så stærk. Og man bliver nok nød
til at være nogen lunde ædru som hemmelig agent.
--
Jeg fatter ikke dem, der brokker sig over at man
kan høre rumskibene flyve rundt ude i rummet i Star Wars.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-01-04 15:45

Magnus Dreyer wrote:

> [...]
> stykker, og drinken bliver derfor knap så stærk. Og man bliver nok nød
> til at være nogen lunde ædru som hemmelig agent.

Det lyder snarere som noget, Ian Fleming kunne have tænkt på, end en
manuskriptforfatter til en Bond-film.

--
Peter Knutsen

Fra : Beeblebrox

Dato : 23-01-04 10:24

Devast8or wrote:

> Vi kender alle sammen Bonds Vodka Martini, men hvem ellers i film- og
> tv-historien har en speciel "signaturdrink"?

Egentlig ikke en drink, men i Twin Peaks har FBI Special Agent Cooper
sin kaffe: 'Damned god coffee... and hot'.

Heller ikke en drink men Léon i - ja, Léon - drikker sine daglige fire
liter mælk.

Vh,
Claus

Fra : Peter Knutsen

Dato : 24-01-04 15:46

Beeblebrox wrote:
> Egentlig ikke en drink, men i Twin Peaks har FBI Special Agent Cooper
> sin kaffe: 'Damned god coffee... and hot'.

Det er ikke altid, hans kaffe smager godt.

[...]

--
Peter Knutsen

Fra : Taba

Dato : 23-01-04 10:26

> Vi kender alle sammen Bonds Vodka Martini, men hvem ellers i film- og
> tv-historien har en speciel "signaturdrink"?

Jeg har undret mig, hvordan "shaker" man den uden at "stirre" den?

/Taba. der ikke drikker så meget vodka-martini som I nok kan høre

Fra : John Sahl

Dato : 23-01-04 10:36

Taba wrote:
> Jeg har undret mig, hvordan "shaker" man den uden at "stirre" den?

Det han siger er at den skal rystes, ikke røres.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-01-04 10:52

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> writes:

> Det han siger er at den skal rystes, ikke røres.

Og bartendere i hele verden ryster på hovedet hver gang. Hvorfor dog
ødelægge en god Vodka Martini på den måde?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-04 14:05

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse

<snip>

> Og bartendere i hele verden ryster på hovedet hver gang. Hvorfor dog
> ødelægge en god Vodka Martini på den måde?

<snip>

Fordi den så bliver meget koldere (men ikke så flot krystalklar som en
"stirred") Derfor!

Venlig hilsen, Martin Skovbo

--
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Hobnobs

Fra : Taba

Dato : 23-01-04 11:56

> Det han siger er at den skal rystes, ikke røres.

Okay, så normen er at man kan mixe drinken på 2 måder: Ryste og røre? Og
vores kære Bond vil have den rystet og ikke kun rørt? (Lidt ligesom
saftevand ;p)

/Taba

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 23-01-04 19:12

Taba wrote:

> Og vores kære Bond vil have den rystet og ikke kun rørt?

Fnis. Det er især gældende for de ældre, mere frisindede Bond-film.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Thomas

Dato : 24-01-04 08:23

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Fnis. Det er især gældende for de ældre, mere frisindede Bond-film.
>

> --
> Jesper Brogaard, Denmark, Europe
> (Please do not reply by email)

LOL!!!

Fra : ML-78

Dato : 24-01-04 08:20

Taba skrev:

> Okay, så normen er at man kan mixe drinken på 2 måder: Ryste og røre?
Og
> vores kære Bond vil have den rystet og ikke kun rørt? (Lidt ligesom
> saftevand ;p)

Han vil have den rystet og *ikke* rørt.

ML-78

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 09:10

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev

<snip>

> Han vil have den rystet og *ikke* rørt.

<snip>

Han vil have den rystet *i stedet for* rørt.

Fra : ML-78

Dato : 25-01-04 17:34

Martin Skovbo skrev:

> Han vil have den rystet *i stedet for* rørt.

Forskellen er den samme.

ML-78

Fra : Koeffe

Dato : 23-01-04 11:17

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Vi kender alle sammen Bonds Vodka Martini, men hvem ellers i film- og
> tv-historien har en speciel "signaturdrink"?

Kenned fra Banjos likørstue - Coca Cola skåååål *BØØØØVS*

Fra : Morten DH

Dato : 23-01-04 17:02

> [...]
> Nixon i Band Of Brothers får udryddet en hel del Vat 69. Det er lige de
> eneste jeg kan komme i tanker om, men jeg mener da at der er flere. Hvem

Christian Slater er i True Romance ikke tilfreds med sin kaffe før skeen kan
stå selv (fordi der skal så meget sukker i)

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-04 17:46

> Hvem har jeg glemt? Og hvad drak de?
>
> Devast8or

I bogen har Patrick Bateman en hang til "J&B" - men jeg har aldrig se
filmen, mon ikke det er det samme?

http://www.aadega.com.br/imagens/diversos/J&B%20Rare%208%20anos%20.jpg

Vh Simon

Fra : Devast8or

Dato : 23-01-04 18:21

Simon Tved Bakken wrote:

> I bogen har Patrick Bateman en hang til "J&B" - men jeg har aldrig se
> filmen, mon ikke det er det samme?
>
> http://www.aadega.com.br/imagens/diversos/J&B%20Rare%208%20anos%20.jpg
>

> Vh Simon

Det er ihvertfald den eneste J&B jeg kender - men navnet Patrick Bateman
kender jeg ikke. Hvilken film er det fra?

Devast8or

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 23-01-04 18:28

> Det er ihvertfald den eneste J&B jeg kender - men navnet Patrick Bateman
> kender jeg ikke. Hvilken film er det fra?

American Psycho, skulle jeg tro.

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : Devast8or

Dato : 23-01-04 20:54

Thomas Frandzen wrote:
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> American Psycho, skulle jeg tro.

Ah, ok. Den har jeg ikke set så der er ikke noget at sige til at jeg ikke
kunne genkende navnet. Er værd at spilde tid på? (er der egentlig ikke to
versioner af den?)

Devast8or

Fra : t

Dato : 23-01-04 10:16

> Ah, ok. Den har jeg ikke set så der er ikke noget at sige til at jeg ikke
> kunne genkende navnet. Er værd at spilde tid på? (er der egentlig ikke to
> versioner af den?)

Læs bogen, drop filmen i dette tilfælde.

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-01-04 16:18

Skipper Skræk og Pinocchio. De drikker jo Cocio....

/jim

Fra : Jesper

Dato : 23-01-04 22:08

> [...]

> eneste jeg kan komme i tanker om, men jeg mener da at der er flere. Hvem har

Polle Fiction: "Lagkage" (30 stk pils åbnet med én multioplukker
samtidigt).
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 24-01-04 11:17

Devast8or wrote:

> Vi kender alle sammen Bonds Vodka Martini, men hvem ellers i film- og
> tv-historien har en speciel "signaturdrink"?

Al Pacino i "En duft af kvinde" vil kun have John Daniels.

Kaptajn Haddock drikker Loch Lomond.

Bryan Brown drikker en tømmermandsdrink kaldet "Red Eye" i Cocktail.

Homer Simpson har sine Duff.

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Peter Holm

Dato : 24-01-04 11:21

Devast8or wrote:
> [...]
> lige de eneste jeg kan komme i tanker om, men jeg mener da at der er
> flere. Hvem har jeg glemt? Og hvad drak de?

Mon ikke det var hele 6 rå æg Rocky slog ud i et glas og drak inden sin
morgenløbetur i Rocky 1.

Peter

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-01-04 11:53

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev:

>Mon ikke det var hele 6 rå æg Rocky slog ud i et glas og drak inden sin
>morgenløbetur i Rocky 1.

Det var der vist noget om. Og det minder mig om Evil Uncle Ernie (hed
han vist) fra Tommy, som drak porter med rå æg i.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : vadmand

Dato : 25-01-04 15:08

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Det var der vist noget om. Og det minder mig om Evil Uncle Ernie (hed
> han vist) fra Tommy, som drak porter med rå æg i.

Wicked uncle Ernie.

Per V.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-01-04 20:11

Peter Holm wrote:
> Mon ikke det var hele 6 rå æg Rocky slog ud i et glas og drak inden sin
> morgenløbetur i Rocky 1.

Det var rå æg, men om der var så mange som seks, det kan jeg ikke huske.

--
Peter Knutsen

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-04 20:58

> [...]
> Nixon i Band Of Brothers får udryddet en hel del Vat 69. Det er lige de
> eneste jeg kan komme i tanker om, men jeg mener da at der er flere. Hvem

Udstiller Bond med sin bemærkning om at vermouth-vodka-is blandingen skal
være RYSTET OG IKKE OMRØRT

et snobberi a la folkene der troede den nøgne kejser havde tøj på

Den smagsmæssige fordel ved at få smeltet isen hurtigt, så drinken bliver
helt kold, er jo minimal.

Kan et blindfolded smagspanel konstatere forskel?

Fra : Devast8or

Dato : 24-01-04 22:10

Bo Warming wrote:
> [...]
> bliver helt kold, er jo minimal.
>
> Kan et blindfolded smagspanel konstatere forskel?

Ja, det skal jeg ikke kunne sige, men der er vist ingen tvivl om at dne gode
hr. Bond har en anderledes smag end de fleste. Ifølge hvad jeg har læst drak
man stort set ikke vodka martini før Bond-filmene - da var det altid dry
martini (som laves med gin istedet for vodka).

Devast8or

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 25-01-04 00:00

On Fri, 23 Jan 2004 03:25:22 +0100, Devast8or
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> Hvem har jeg glemt? Og hvad drak de?

MASH: De to læger drikker altid. De drikker så vidt jeg husker
martinier. Det er mest tydeligt i serien.

--
Michael Wojciechowski

With every light is born a shadow.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 26-01-04 14:04

Michael Wojciechowski wrote:

> MASH: De to læger drikker altid. De drikker så vidt jeg husker
> martinier. Det er mest tydeligt i serien.

Martini er vist så meget sagt. De drikker vist hvad de kan komme i
nærheden af, eller hvad de elv kan lave. :)

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 26-01-04 16:27

Således skrev Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk> i dk.kultur.film Mon,
26 Jan 2004 14:04:22 +0100:

>Martini er vist så meget sagt. De drikker vist hvad de kan komme i
>nærheden af, eller hvad de elv kan lave. :)

"I think I've found the perfect martini...You pour six jiggers of gin
into a glass and then you drink it while staring at a picture of
Lorenzo Schwartz, the inventor of vermouth" -- Hawkeye Pierce

Knud
--
A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4
hours...

Fra : Bo Warming

Dato : 27-01-04 23:18

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message
> Således skrev Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk> i dk.kultur.film Mon,
> 26 Jan 2004 14:04:22 +0100:

Der hjemmebrændes ikke i militærlejre - men fattige koreanere var altid
leveringsdygtige.

> "I think I've found the perfect martini...You pour six jiggers of gin
> into a glass and then you drink it while staring at a picture of
> Lorenzo Schwartz, the inventor of vermouth" -- Hawkeye Pierce

Den vanlige rat pack platte-joke er at vermouth islættet til gin eller vodka
skal bestå i at man lader solens stråler skinne gennem vermouthflasken på
høj-alkohol væsken

Ingen har opfundet vermouth mere end nogen har opfundet at komme salt på æg.

Stenalderfolk fandt at bitterheden ved absinth urten artemissia=malurt og
wormwood=vermouth og andet bittert var en anelse hallucinogent og det blev
et feteret krydderi i vin - det overdøver gær og fusels grimme smag.så du
kan drikke dig fuld i billig vin uden at kaste op FØR tømmermændene kommer

Po-sletten og Noily Prat slægten ved Marseilles slog sig på at markedsføre
indusrielt fremstillet vermouth-hedvin og Dean Martin . Frank Sinatra typer
opreklamerede et Torino-firma som mafiaen ville støtte, firmaet Martini

Fra : Devast8or

Dato : 28-01-04 14:55

Bo Warming wrote:
> "Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> wrote in message

> Der hjemmebrændes ikke i militærlejre - men fattige koreanere var
> altid leveringsdygtige.

Du ser ikke nok MASH.

Devast8or

Fra : MK

Dato : 28-01-04 14:55

> Du ser ikke nok MASH.
>
> Devast8or

Helt enig. Der står et mini destilleri mellem deres senge i "sumpen".

MK

Fra : Bo Warming

Dato : 31-01-04 07:30

"MK" <kuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in message
> "Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Helt enig. Der står et mini destilleri mellem deres senge i "sumpen".

Ja og da jeg var i fængsel fablede folk om at orangejuice kan gære og
destilleres på radiatoren

Men hjemmebrænderi kræver omfangsrigt anlæg (og stort kølevand-forbrug) der
opdages af fangevogteren ved inspektion, så der er nok aldrig lavet en dråbe
brændevin i en militærlejr , et fængsel eller på en sovesal - kun i
snakkesaliges fantasi og så selvfælgelig i urealistiske TV-serier

Forbuden frugt smager bedst, og hvis man kunne lave pulimut hvor
indespærret, ville det nok altis smage godt. Sult er det bedte krydderi.

Fra : MK

Dato : 31-01-04 16:34

> [...]
> er nok aldrig lavet en dråbe brændevin i en militærlejr , et fængsel
> eller på en sovesal - kun i snakkesaliges fantasi og så selvfælgelig

Det der bliver spurgt om er ikke virkelighed, men serier og film kendetegns
drikke. Så hvad du lavede i fængslet er totalt uinteressant!

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 00:23

> [...]

> Vi kender alle sammen Bonds Vodka Martini, men hvem ellers i film- og
> tv-historien har en speciel "signaturdrink"?

Ford Fairlane: Sambucca milkshake
Zorg og Betty (Betty Blue): Tequila Rapido (= slammer)
Dracula: Blod

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-01-04 00:27

Martin Skovbo wrote:

> Dracula: Blod

LOL!!! Den bedste indtil videre!

/David

Fra : Zodiax

Dato : 25-01-04 01:17

Devast8or wrote

> [...]
> Nixon i Band Of Brothers får udryddet en hel del Vat 69. Det er lige de
> eneste jeg kan komme i tanker om, men jeg mener da at der er flere. Hvem

I den danske film Hærværk drikker bl.a. Poul Bundgaards rolle uhyrlige
mængder drinks med oliven i....jeg kan ikke lige huske hvad det er, men han
bliver voldsomt bedugget af det i længden

--
Zodiax

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-04 09:38

"Zodiax" <zodiax@jesspar*REMOVE*.dk> wrote in message
> Devast8or wrote

White Russian kræver MÆLK som ikke kan holde sig uendeligt. Den fede smag og
spøjse uklarhed kan jo opnås med Dumbles karamellikør (som Aldi nu har et
godt plagiat af) eller Bailey whiskylikør SOM KAN HOLDE SIG UDENFOR KØLESKAB

Vodka og likør er hovedbestanddele af den arisk-racistiske russer - og det
er pjat at foretrække Kahlua for anden likør. Skal jeg spare, og ikke har
dyr likør i huset, så blander jeg vand og stødt melis i en plastikskål og
sætter i mikrobølgeovnen og hælder på likørflaske og kalder
vodka+sukkervand+is cocktailen for en White Dansker og lader mine gæster
selv vælge om ekstra-smag skal være en dråbe Campari eller AngusturaBitter
eller Dr Nielsen bitter eller Fernet Branca - symbolsk vises at danskere har
godt af fremmed islæt men det behøver kun være en % og den enkelte bør have
selvbestemmelse mht valg af fremmed..

> [...]
han
> bliver voldsomt bedugget af det i længden

Oliven signalerer vist altid Dry Martini, og det er interessant at britiske
James Bond har mindsket omsætningen af britisk og indisk Gin til fordel for
russisk og polsk Vodka.Enebær er også noget parfumeret stads - klogt at slå
et slag for Vodka Martinien - som bør have fransk Noilly Prat som
vermouth-komponent. Eller Irmas fine mørke vermouth Ramazotti

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 10:31

> [...]

> Vi kender alle sammen Bonds Vodka Martini, men hvem ellers i film- og
> tv-historien har en speciel "signaturdrink"?

Hov dér! Kom lige i tanker om to til, da jeg rodede filmsamlingen igennmem:

Bill The Butcher (Gangs of New York): "A glass of fire" - godt nok kun én
gang om året.
Mason Verger (Hannibal): Matini cocktails lavet på små børns tårer.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 10:36

> Mason Verger (Hannibal): Matini cocktails lavet på små børns tårer.

....eller er det kun i bogen? Det er lang tid siden jeg så filmen sidst og nu
er den lånt ud

Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-01-04 20:13

Martin Skovbo wrote:
> ...eller er det kun i bogen? Det er lang tid siden jeg så filmen sidst og nu
> er den lånt ud

Det er i hvert fald med i bogen. Har ikke set filmen.

I bogen drikker Hannibal et meget dyrt og sjældent vinmærke, fra en
bestemt årgang, der hedder noge med Chateau Y'Quem. Jeg er desværre
for doven til at hente bogen og skimme igennem til jeg finder den
korrekte stavemåde.

I filmene drikker Bond i øvrigt også Dom Perignon.

--
Peter Knutsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 21:01

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev

<snip>

> I filmene drikker Bond i øvrigt også Dom Perignon.

<snip>

Hov! Det udløser en ny tankegnist:

Eddie og Patsy fra "Absolutely Fabulous" : "Stoli and Bolli" (Stolichnaya
vodka og Bollinger champagne - hver for sig og sammen)

Det tegner til at blive en god lang tråd

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 25-01-04 16:37

> Mason Verger (Hannibal): Matini cocktails lavet på små børns tårer.

Ok, det var nok den sygeste indtil videre....

Fra : IDEAN

Dato : 02-03-04 09:48

Michael Jackson drak en del Pepsi på et tidspunkt....mon han også er
gået over til Martini lavet på små børns tårer?!?

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakenold Schwarzeneg~

Dato : 26-01-04 22:16

Peter Griffin fra den vidunderlige serie Family Guy (er jeg den eneste
herinde der ser den?) drikker stort set altid Pawtucket Patriot!

Jake

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-01-04 22:36

Jakenold Schwarzenegger wrote:
> Peter Griffin fra den vidunderlige serie Family Guy (er jeg den eneste
> herinde der ser den?) drikker stort set altid Pawtucket Patriot!

Hvor kan man se den henne?

/David

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-01-04 22:48

On Mon, 26 Jan 2004 22:36:18 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Hvor kan man se den henne?

Første sæson og lidt af anden sæson (vistnok det, der er på den første
Family Guy-DVD) blev vist på Zulu i sin tid.

Skal man tage den slags med, så kan man jo også nævne Duff (Simpsons),
Slurm (Futurama) og vilkårlig sodavand af papbæger med sugerør
(Invader Zim).
--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: jeres (og ikke Jeres)

Fra : Michael Skov

Dato : 27-01-04 06:44

Lige en til
I filmen The NET Drikker Sandre bulloc Kun Gibson (en Dry martini med et
syltet perleløg i stedet for en martini)

MU!

Fra : Peter Græbe

Dato : 27-01-04 07:09

Michael Skov skrev:

> syltet perleløg i stedet for en martini)

"... i stedet for en oliven" mener du vel?

--
Mvh. Peter Græbe

Fra : Michael Skov

Dato : 27-01-04 16:04

graebe@webspeed.dk skriver:

>"... i stedet for en oliven" mener du vel?

UPS
*sætter sig i hjørnet og skammer sig*

MU! :-/