Filmens 100 års jubilæum
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-01-04 00:56

Jeg har en plakat med et motiv der består af næsten alle kendte
(engelsk/amerikanske) skuespillere og plakaten/billedet er lavet i anledning
af filmens 100 års jubilæum.

I midten foran sidder Fellini, Marilyn Monroe og James Dean står i centrum,
ved siden af Chaplin, Bogart og alle de andre.

Jeg kunne godt tænke mig at få afklaret nøjagtigt hvem der er med på
plakaten (og hvor i billedet de står) så hvis nogen genkender billedet ud
fra beskrivelsen her og kan hjælpe mig med en løsning på mit spørgsmål, vil
jeg blive meget glad.

Jeg har ledt efter billedet i IMD og diverse posters butikker, men har ikke
lige fundet det på nettet - det er dog et købt billede og det var i flere
størrelser.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Devast8or

Dato : 23-01-04 02:06

Michael Lund Sørensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har ledt efter billedet i IMD og diverse posters butikker, men
> har ikke lige fundet det på nettet - det er dog et købt billede og

Du kan evt. tage et billede af plakaten og smide i dk.binaer eller på en
hjemmeside (forudsat du har mulighed for det :)

Devast8or

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-01-04 14:43

Devast8or skrev :

> Du kan evt. tage et billede af plakaten og smide i dk.binaer eller på en
> hjemmeside (forudsat du har mulighed for det :)
>
> Devast8or

Der kommer et utal af refleksioner i billedet, så det bliver ikke pænt at
affotografere det, desværre og med sine ca 1 x 1½ m er det for stort til
flatbedscanneren.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-01-04 14:59

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> wrote in message
> [...]
centrum,
> ved siden af Chaplin, Bogart og alle de andre.
-sakse-
> Med venlig hilsen
>
> Michael Lund Sørensen

Hej Michael.

Det skulle vel ikke være denne her?

http://www.furnituretiger.dk/Filmstjerneplakat/Filmstjerneplakat.htm

Venlig hilsen

Aragorn_DK

Fra : Tenzel Kim

Dato : 24-01-04 15:28

Aragorn Elessar wrote:
> http://www.furnituretiger.dk/Filmstjerneplakat/Filmstjerneplakat.htm

Måske skulle du lige huske at uploade billedet og ikke bare referere til
D-drevet på din computer

Tenz.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-01-04 15:31

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message

> Måske skulle du lige huske at uploade billedet og ikke bare referere til
> D-drevet på din computer
>
> Tenz.

Det har du sgu nok ret i, er i gang med at verfe billedet op i

Har du det ellers godt? Sket noget nyt og spændende siden vi var i Nyhavn?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-01-04 15:52

Aragorn Elessar skrev :

> -sakse-

> Hej Michael.
>
> Det skulle vel ikke være denne her?
>
> http://www.furnituretiger.dk/Filmstjerneplakat/Filmstjerneplakat.htm

Der var ikke lige gevinst på linket, men den du har lagt i dk.binaer er
rigtig (pånær de blå persienners reflektion)

Mange tak!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 25-01-04 09:40

Michael Lund Sørensen skrev i en meddelelse...
> [...]
>
> Jeg har ledt efter billedet i IMD og diverse posters butikker, men
> har ikke lige fundet det på nettet - det er dog et købt billede og

Kunne ham længst til højre ikke være Robert De Niro?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-01-04 09:53

Torben Greve Otzen skrev :
> [...]

http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/filmstjerneplakatmedtekst.jpg
(Tak til Torben)

> Kunne ham længst til højre ikke være Robert De Niro?

Måske - jeg er ikke sikker.
Men hvad med damerne ?
Bag John Wayne, er det Betty Davis (eyes)?
Lige foran Fellini og Humpf er det Ingrid Bergman ?

Håber nogen kan hjælpe med de sidste navne!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-01-04 10:32

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> wrote in message
> Torben Greve Otzen skrev :
-sakse-
> Håber nogen kan hjælpe med de sidste navne!
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Michael Lund Sørensen

Hej igen.

Jeg kan prøve at tage nogle nærbilleder i aften når dagslyset er væk, og
persiennerne ikke giver genskin i billedet. Så kan vi sikkert hitte ud af
det.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-01-04 19:03

"Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.invalid> wrote in message
-snip-

Så er nærbillederne smidt i news:dk.binaer.
Desværre kunne jeg ikke komme til at stille ordentligt skarpt på den ene
dame vi mangler navn på - det er maren mulenme' svært at stille fokus
manuelt på en lille dum LCD-skærm!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-01-04 19:24

Aragorn Elessar skrev :
> [...]
> Desværre kunne jeg ikke komme til at stille ordentligt skarpt på den ene
> dame vi mangler navn på - det er maren mulenme' svært at stille fokus

Det er da gode billeder!
Vi mangler også Valentino's dame.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-01-04 19:38

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> wrote in message
-sakse-
> Det er da gode billeder!
> Vi mangler også Valentino's dame.
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Michael Lund Sørensen

Hum-hum..*rode på imdb.com*...enten er det Vilma Bánky eller også er det
Agnes Ayres.
Jeg tror det er Vilma Banky, men jeg er dælenme' ikke sikker.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-01-04 23:29

"Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.invalid> skrev:

>Hum-hum..*rode på imdb.com*...enten er det Vilma Bánky eller også er det
>Agnes Ayres.
>Jeg tror det er Vilma Banky, men jeg er dælenme' ikke sikker.

Hvad med Theda Bara?
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Jan Andersen

Dato : 25-01-04 10:50

On Sun, 25 Jan 2004 09:53:18 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<laeses-ikke@gromit.dk> wrote:

> [...]

Jeg synes det ligner Bela Lugosi.

>Men hvad med damerne ?
>Bag John Wayne, er det Betty Davis (eyes)?

Jeg tror det er Jane Fonda. Det er ihverfald ikke B.D.

>Lige foran Fellini og Humpf er det Ingrid Bergman ?

Ret sikker på det er Jean Harlow.

Der står forøvrigt også en imellem Elvis & Chaplin, som også ligner
Jane Fonda.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-01-04 22:27

Jan Andersen <FOSjklaml@FOSmail.dk> skrev:

>Ret sikker på det er Jean Harlow.

Det ER Jean Harlow

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 25-01-04 22:18

Torben Greve Otzen skrev i en meddelelse...

> Kunne ham længst til højre ikke være Robert De Niro?

Ok, det er nok ikke Robert De Niro efter at have set nærbillederne, men jeg
tog problemerne på forskud og har smidt dem her:
url:http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/filmstjerneplakatmedtekst.jpg
url:http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/01.jpg
url:http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/02.jpg
url:http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/03.jpg

--
Hilsen Torben Greve Otzen

OE-QuoteFix
Tired of Outlook Express's messy quoting?
http://flash.to/oblivion

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-01-04 22:39

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev:

>http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/03.jpg

Nummer 03.jpg er Fassbinder
Se her:
http://www.macguffin.at/imag/MMimg/fassbinder.gif

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-01-04 22:42

>url:http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/03.jpg

Og jeg er ret sikker på, at pigen på 03.jpg er Brigitte Bardot

Fra : Jan Andersen

Dato : 25-01-04 22:49

On Sun, 25 Jan 2004 22:17:59 +0100, "Torben Greve Otzen"
<TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> wrote:

>url:http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/03.jpg

Det kunne være B. Bardot.

Fra : Jan Andersen

Dato : 25-01-04 23:02

On Sun, 25 Jan 2004 22:17:59 +0100, "Torben Greve Otzen"
<TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> wrote:

>url:http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/01.jpg

Efter linket med Casaro, så er jeg ved at tro at manden i sort er
Casaro Renato himself !
Det ligner ihvertfald meget.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-01-04 23:27

Jan Andersen <FOSjklaml@FOSmail.dk> skrev:

>Efter linket med Casaro, så er jeg ved at tro at manden i sort er
>Casaro Renato himself !
>Det ligner ihvertfald meget.

Den tanke strejfede også mig, men så se lige her:

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-01-04 23:28

> [...]

>Casaro Renato himself !
>Det ligner ihvertfald meget.

Den tanke strejfede også mig, men så se lige her:
http://www.sommerschuh.com/Presse/Renato-Casaro/renato-casaro.html

Næsen er forkert, og i øvrigt har jeg set den anden før i
filmsammenhæng. Jeg kan bare ikke placere ham... endnu. Jeg tror, det
kommer.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-01-04 21:26

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> wrote in message
>-sakse-
> Med venlig hilsen
>
> Michael Lund Sørensen

Her:
http://kunst-fuer-alle.de/cgi-win/kfa.exe?lid=1&search=i7065

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 25-01-04 22:51

"Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.invalid> wrote in message
> [...]

Forresten, så prøv at tage et kig på hvad Renato Casaro ellers har lavet,
manden er ret dygtig:
http://www.casaro-renato-art.com/

Jeg blev da lidt lun på hans Casablanca-plakat.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Sten Faurschou

Dato : 27-01-04 13:36

Nu hvor de sidste navne er funder, er der ikke en der vil være så venlig, at
lægge det færdige billede op med alle navnene på?

mvh,
Sten

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 27-01-04 13:37

"Sten Faurschou" <stfa@webspeed.dk> skrev:

>Nu hvor de sidste navne er funder, er der ikke en der vil være så venlig, at
>lægge det færdige billede op med alle navnene på?

Er de sidste navne fundet? Jeg mener da stadig, vi mangler de to mænd
til højre og Valentinos dame.

Fra : Sten Faurschou

Dato : 27-01-04 14:31

Okay, der var jeg måske en anelse for hurtig. Kunne godt tænke mig, at
anskaffe dette fantastiske billede selv, og helst det store 138 x 99. Men
det lader til at være udsolgt.

Nå, men "Kunst-fuer-alle.de" får vel fremstillet flere på et tidspunkt.

Lade os håbe, at de sidste navne kommer på plads, og at det færdige resultat
vil blive gjort tilgængeligt.

Desværre, har jeg ikke nogen kvalificerede bud på, hvem de sidste 3 personer
er.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-01-04 13:29

Sten Faurschou skrev :
> Okay, der var jeg måske en anelse for hurtig. Kunne godt tænke mig, at
> anskaffe dette fantastiske billede selv, og helst det store 138 x 99. Men
> det lader til at være udsolgt.

http://www.marketware-tech.com/100yearsoffilm.html

Eller denne

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=100+years+of+film

Jeg så det til 55 Euro uden ramme.

Mit kostede 2.000 kr, men butikken satte det ned til 1.000 kr og annoncerede
med halv pris pga ophør, så jeg gav 500 incl aluminiumsramme med glas.
Et godt køb!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Sten Faurschou

Dato : 28-01-04 15:09

Tak Michael, men de to link gav desværre ikke noget possitivt resultat. Jeg
har Googlet rundt, men det er udsolgt alle steder. Billedet må åbenbart
være meget eftertragtet. Forhåbentlig bliver det vel genoptrykt på et
tidspunkt.

mvh.
Sten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-01-04 15:46

Sten Faurschou skrev :
> [...]
> har Googlet rundt, men det er udsolgt alle steder. Billedet må åbenbart
> være meget eftertragtet. Forhåbentlig bliver det vel genoptrykt på et

Det kan være at du må vente til "200 years of Film" kommer

Prøv at ringe til Poster-land.dk på strøget, Kbh - de plejer at vide sådan
noget, Tlf. 33 14 94 78

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Sten Faurschou

Dato : 28-01-04 17:59

Fik en interessant mail fra "Kunst fuer Alle". Her er hvad de skrev:

" We are sorry but at present time we are not able to offer you "100 Years
of
Film" because of legal reasons. In the USA is a case about some of Casaro's
pictures showing prominet people. Until this case has come to an end, these
pictures can't be sold. So we have to wait!"

Dette betyder åbenbart, at der hverken vil solgt eller fremstillet flere, af
dette lækre billede indtil de juridske omstændigheder er blevet afklaret.

Fra : Sten Faurschou

Dato : 01-02-04 17:46

Hurra!!! Det lykkedes mig sørme, at finde det sidste eksemplar af denne
fede plakat... den store selvfølgelig. Pris: 468 kroner.

I øvrigt vil der ikke blive produceret flere, idet Renato Casaro ikke har
fået tilladelse af rettighedshaverne til, at male samt sælge denne plakat.

Det er højst sandsynelig George Lucas, der har fået sat en stopper for
dette, idet han sagsøger alle for et godt ord, som "låner" hans karakterer
uden hans samtykke og heftige vederlag.

mvh.
Sten

Fra : Devast8or

Dato : 01-02-04 18:06

Sten Faurschou wrote:
> Hurra!!! Det lykkedes mig sørme, at finde det sidste eksemplar af
> denne fede plakat... den store selvfølgelig. Pris: 468 kroner.

Jeg ved godt du sagde det var den sidste, men hvor fandt du den henne?

Devast8or

Fra : Devast8or

Dato : 28-01-04 17:19

Sten Faurschou wrote:
> [...]
> resultat. Jeg har Googlet rundt, men det er udsolgt alle steder.
> Billedet må åbenbart være meget eftertragtet. Forhåbentlig bliver

Hvis du finder et sted hvor det kan købes må du meget gerne sige til. Det er
ret fedt billede :)

Devast8or