Hvem var "Løvesmeden
Fra : Ole Dupont

Dato : 22-01-04 23:07

Har nogen kendskab til, hvem "Løvesmeden" var?

Jeg husker ham fra 1950´erne, men han må være død omkring 1960-70.

Han var smed, men fik vistnok tilnavnet p.g.a. nogle løvehoveder på 2
søjler ved hans hus. Han boede på Stationsvej lige overfor stationen i
Løkken.

Han er en mulig ane, og jeg mener, at han hed Kristiansen/Christiansen
til efternavn. Han havde i hvert fald en søn, som tog navnet Ekmann
Hørsel og blev fiskeeksportør, først i Løkken i lille målestok,
dernæst meget stor i Hirtshals. Han fik bl.a. en søn (Ole).

Søgninger på Ekmann Hørsel giver intet resultat, og jeg husker
simpelthen ikke løvesmedens fornavn eller andre data.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Ole Dupont

Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 22-01-04 23:37

> Søgninger på Ekmann Hørsel giver intet resultat, og jeg husker
> simpelthen ikke løvesmedens fornavn eller andre data.

Hvor har du søgt ???

www.krak.dk er da der både Jan Hørsel Ekmann i Hjørring og Ole Hørsel
Ekmann i Hirtshals.

Niels Jørgen Engel

Fra : Ole Dupont

Dato : 23-01-04 10:47

"Niels Jørgen Engel" <niels.engel@skolekom.dk> wrote in message news:<4010508f$0$29391$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

> Hvor har du søgt ???
>
> På www.krak.dk er da der både Jan Hørsel Ekmann i Hjørring og Ole Hørsel
> Ekmann i Hirtshals.

Tusind tak Niels Jørgen Engel, det var snedigt af dig at søge på
Ekmann som efternavn i stedet for Hørsel. Familien må have ændret
dette, fo jeg er 100% sikker på, at Ekmann var fornavn (måske købt) og
efternavnet var Hørsel, som måske også var "købt".

Endnu engang tak for hjælpen til det indlysende.

Mange hilsner Ole Dupont

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 25-01-04 20:02

"Ole Dupont" <dupont@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dette, fo jeg er 100% sikker på, at Ekmann var fornavn (måske købt) og
> efternavnet var Hørsel, som måske også var "købt".

På deres vogne stod Ekmann Hørsel.
Jeg har tidligere ofte set dem her i Aalborg.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Ole Dupont

Dato : 23-01-04 12:33

> Hvor har du søgt ???
>
> På www.krak.dk er da der både Jan Hørsel Ekmann i Hjørring og Ole Hørsel
> Ekmann i Hirtshals.

Tak til Niels Jørgen Engel (jeg ved ikke, om du fik mit svar).

Familien har tilsyneladende byttet om på navnene, således efternavnet nu er Ekmann.

Mange hilsner fra Ole Dupont

Fra : K. Thidemann

Dato : 25-01-04 23:08

On 22 Jan 2004 14:06:49 -0800, dupont@sport.dk (Ole Dupont) wrote:

> [...]
>
>Han er en mulig ane, og jeg mener, at han hed Kristiansen/Christiansen
>til efternavn. Han havde i hvert fald en søn, som tog navnet Ekmann

Prøv at søge på http://www.noks.dk/
(Nordjyllands Kulturhistoriske Søgebase)

Søgeord: Ekmann

Mvh
Ketty Thidemann