adgang til ip adresse
Fra : Kenneth G

Dato : 22-01-04 19:21

Hej i ng

jeg har en ven den gerne vil give mig adgang til hans pc over nettet hans
give mig sin IP adresse med hvordan skal jeg gøre?

Skal jeg bare skrive den i adresse feltet http:// xxx.xxx.xxx Eller hvad ?

Hilsen Kenneth

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-01-04 20:50

On Thu, 22 Jan 2004 19:21:05 +0100, "Kenneth G" <nul@putte.amager>
wrote:

>jeg har en ven den gerne vil give mig adgang til hans pc over nettet hans
>give mig sin IP adresse med hvordan skal jeg gøre?
>
>Skal jeg bare skrive den i adresse feltet http:// xxx.xxx.xxx Eller hvad ?

Hej Kenneth,
Hvis det er adgang til hans web-server su skal ha', så ja - enten:
http://
eller
http://

- men et eller andet siger mig, at det måske ikke er http-adgang, du
vil have?
Kan du evt. uddybe?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kenneth G

Dato : 23-01-04 19:44

der er for at kunne hente file fre en delt mappe

kenneth

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-01-04 03:36

On Fri, 23 Jan 2004 19:43:50 +0100, "Kenneth G" <nul@putte.amager>
wrote:

[Jeg flytter lige rundt på dit svar, så det er til at svare på.]

> [...]
<snip>
>der er for at kunne hente file fre en delt mappe

Til en start kan du prøve med:
\\<hans ip-adresse>

- men for hans skyld vil jeg næsten håbe, at du ikke får ret meget ud
af det

Problemet er, at man skal tænke sig om en ekstra gang, inden man åbner
op for fildeling via internet. - Ikke at det ikke kan lade sig gøre,
det kan det sagtens, men I skal lige finde ud af hvordan I (og især
din ven) har tænkt sig det skal ske.

Umiddelbart vil jeg sige at den enkleste måde er at sætte en
password-beskyttet FTP-server op på din vens maskine.
Det giver en nogenlunde fleksibel løsning, som er rimeligt beskyttet.

Men der er flere andre muligheder afhængigt af hvilken sikkerhed m.v.
I ønsker. I første omgang er det som sagt din ven, der skal tage
stilling til, hvordan han vil åbne sin maskine for omverdenen -
bagefter skal du så på banen for at hente filerne ...

Good luck!

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 22-01-04 22:49

"Kenneth G" <nul@putte.amager> wrote in message
> jeg har en ven den gerne vil give mig adgang til hans pc over nettet hans
> give mig sin IP adresse med hvordan skal jeg gøre?

Ved din ven det godt? - for så kan du jo spørge ham

/Jørgen H. Andreasen