Hva' hed præstefruen?
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 22-01-04 17:21

Under indtastning af FT 1880 Jungshoved sogn, støder jeg på præstens hustru
der hedder Charlotte Henriette Fransiska R. . . . ??
Det er mig umuligt at tyde, kan det passe hun hedder Rahak??
(Ku' man virkelig hedde det?
Hilsen Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 22-01-04 20:51

"Flemming Svendsen" <zeus2FJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der hedder Charlotte Henriette Fransiska R. . . . ??
> Det er mig umuligt at tyde, kan det passe hun hedder Rahak??

Ifølge Sofus Elvius "Danmarks præstehistorie" hedder hun Charlotte Henriette
Franciska Rathsach - men det er jo ikke sikkert, at det er det, som der rent
faktisk står i folketællingen.
Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 22-01-04 22:07

"Anders B. Christophersen" <abchristophersenFJERN@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bup9jb$bhc$1@sunsite.dk...
> [...]
Henriette
> Franciska Rathsach - men det er jo ikke sikkert, at det er det, som der
*************
Takker for det, jeg tænkte nok noget var galt.
I Danmarks statistik "Hvor mange hedder" - var der ingen af det navn, så jeg
skriver i kommentar feltet hvad der er mere sandsynligt.
Ak ak, de var ikke ørne i stavning før min dansklærer kom til
Mange tak endnu en gang.
Flemming Svendsen, udi Korsør.

Fra : Varla

Dato : 23-01-04 00:35

"Flemming Svendsen" skrev d. 22-01-04 17:21 dette indlæg :
> [...]
> der hedder Charlotte Henriette Fransiska R. . . . ??
> Det er mig umuligt at tyde, kan det passe hun hedder Rahak??

Hvis det kan hjælpe dig i bekræftelsen, så er hun født 31.7.1831, altså
48-49 år gammel ved FT 1880.
Faderen var Frants Chr. Foss Rathsach og moderen Ane Fred. From (datter
af Fred. Chr. From til Lillehedinge-H. † 8.4.1833
I øvrigt en stor tak fordi du er en af de flittige indtastere af de
gamle folketællinger.
Hilsen Varla

http://www.kandu.dk/

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 23-01-04 13:21

"> I øvrigt en stor tak fordi du er en af de flittige indtastere af de
> gamle folketællinger.
> Hilsen Varla
Tak for oplysning som jeg lader sive i FT'en s bemærkningsfelt, og tak for
roser, - det er alt for meget.
F.S.