DFI AD75 med for hurtig processer.. ?!
Fra : kralle_28

Dato : 22-01-04 16:16

Hej alle

Jeg har fået kastet et DFI AD75 bundkort i nakken, da processeren var
stået af(en amd atlon xp 2100+). Men da det stort set er umuligt at
opdrive en Palmino med den hastighed, købte jeg en Duron 1600 / 200,
og satte den i vedvidende at specifikationerne på bundkortet for Duron
processorer siger max 1300 mhz...

Det kører såmænd også fint nok, men i forbindelse med bootup og under
egenskaber i XP får jeg af vide at processeren er ukendt og at den
kører 1200 Mhz.. Hmmm... Er det noget jeg bare skal leve med.. ?

Håber at jeg kan få kastet lidt lys over problemet... :)

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-01-04 16:25

On 2004-01-22, kralle_28 <christianhelring@hotmail.com> wrote:

> opdrive en Palmino med den hastighed, købte jeg en Duron 1600 / 200,

De ny Durons er for nye til at BIOSen kan konfigurere dem. De
er også så nye at XP ikke kender dem. Derfor ser du hvad du ser
i XP.

Thomas

Fra : kralle_28

Dato : 22-01-04 22:24

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message news:<slrnc0vqql.kro.zensonic@www.zensonic.dk>...

> De ny Durons er for nye til at BIOSen kan konfigurere dem. De
> er også så nye at XP ikke kender dem. Derfor ser du hvad du ser
> i XP.
>
> Thomas

tak for hjælpen! :) Det vil sige, at hvis jeg får opdateret min BIOS
skulle problemet løse sig selv?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 23-01-04 08:11

On 2004-01-22, kralle_28 <christianhelring@hotmail.com> wrote:
> tak for hjælpen! :) Det vil sige, at hvis jeg får opdateret min BIOS
> skulle problemet løse sig selv?

Måske. Hvis en nyere BIOS har support for de nye Durons!
Ellers må der være mulighed for at du manuelt kan sætte
FSB til det som den skal være (du ved bedre end BIOSen)

Thomas

Fra : JK

Dato : 22-01-04 17:43

On 22 Jan 2004 07:15:42 -0800, christianhelring@hotmail.com
(kralle_28) wrote:

> [...]
>kører 1200 Mhz.. Hmmm... Er det noget jeg bare skal leve med.. ?
>
>Håber at jeg kan få kastet lidt lys over problemet... :)

http://www.dfi.com.tw/Support/mb_cpu_support_list_us.jsp?CATEGORY_TYPE=MB&BY_CPU=N&INDEX_TYPE=MB

Den sidste nye bios er fra september 2002:
http://www.dfi.com.tw/Support/Download/bios_download_us.jsp

Det er godt nok for længe siden til, at kende noget til de nye durons.

Men hovedsagen er, at du kører fsb133 med bundkortet.

Download cpu-z og check det.
http://www.computerbase.de/downloads/software/systemueberwachung/cpuz/

Hvad bios poster med under boot er jo bare en tekst streng, og har kun
kosmetisk betydning.

mvh

John

Fra : kralle_28

Dato : 23-01-04 17:26

JK <junk@mailzone.com> wrote in message news:<21vv00pc3uhjr5n2j06shsmhg1gg9vb4uo@4ax.com>...

> [...]
> http://www.computerbase.de/downloads/software/systemueberwachung/cpuz/
>
> Hvad bios poster med under boot er jo bare en tekst streng, og har kun

Downloadede programmet og kunne konstatere at min FSB var sat til at
køre 100 mhz, så jeg har ændret det til 133, så nu kører det uden
problemer! :) Kan godt leve med at den ikke skriver hvilken processor
det drejer sig..
Tak for hjælpen!

Fra : Michael Andersen

Dato : 23-01-04 20:01

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse news:21vv00pc3uhjr5n2j06shsmhg1gg9vb4uo@4ax.com...
> Hvad bios poster med under boot er jo bare en tekst streng, og har kun
> kosmetisk betydning.

Det er ikke korrekt. For min maskines vedkommende skrives
den aktuelle clockfrekvens omregnet til AMD XP-type
Prøv at ændre din FSB en del eller multiplier.

Fra : JK

Dato : 24-01-04 10:33

On Fri, 23 Jan 2004 20:01:06 +0100, "Michael Andersen"
<virker@ikke.eh> wrote:

>Det er ikke korrekt. For min maskines vedkommende skrives
>den aktuelle clockfrekvens omregnet til AMD XP-type
>Prøv at ændre din FSB en del eller multiplier.

Og hvad så ? AMD XP type med + er da også bare en tekst streng.

Fra : Michael Andersen

Dato : 24-01-04 16:51

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse news:9se410lk9htd4e7aj1i366gtunvj5cvrdd@4ax.com...
> Og hvad så ? AMD XP type med + er da også bare en tekst streng.

Ja, men den tekststreng som du nævner er udtryk for din aktueller CPU frekvens,
så kan du kalde det tekst eller hvad du vil.
1000 på en tusindlap er også kun tal, men de betyder noget andet end
de 50 der står på en 50'er.