"problemer" med Soltek bundkort og Palomin~
Fra : Jensen

Dato : 23-01-04 01:24

Hejsa. På anbefaling herindefra købte jeg et Soltek bundkort.
Manual= SL-75FRN2

Jeg har selv sat det i, hvilket jeg kun har gjort en enkelt gang før.
Bortset fra at jeg er i lidt i tvivl med de små
strøm-dimser.(Mainboard-switch, etc)

Det funker sådan set glimrende, men jeg kan simpelthen ikke overclocke
på nogenmåde. Normalt (på mit gamle bundkort) var det sådan at hvis
jeg satte bios til optimal kørte min CPU = 1533 mhz. Og ellers = 1150
mhz. Altså formentlig noget med 100 i bus speed kontra 133.

Men nu her kan jeg ikke få lov at ændre på det overhovedet. Den
skriver automatisk 100 FBS halløj, og altid 1150 mhz. Uanset hvad.
Også hvis jeg prøver at give lidt ekstra volt. "Overclocking failed"
skriver den. Hvorfor dog det?

Fra : JK

Dato : 22-01-04 13:50

On Fri, 23 Jan 2004 01:23:53 +0100, Jensen <stoams@hotmail.com> wrote:

> [...]
>skriver automatisk 100 FBS halløj, og altid 1150 mhz. Uanset hvad.
>Også hvis jeg prøver at give lidt ekstra volt. "Overclocking failed"

Jeg har også SL-75FRN2-L

Du skal i bios vælge expert settings vedr. FSB for at stille på noget
der.

Det er ikke helt nødvendigt for ram. Men jeg vil anbefale at sætte ram
til at køre 100 %, dvs, synkront.

Jeg husker det nu ikke helt præcist. For dels har jeg både abit nf7 og
soltek frn2-l, dels har jeg nørklet dem på plads for 1/2 år siden, og
jeg roder sjældent med dem mere. Men de er voldsomt overclockede begge
2.
På soltek'en: 1700+@10.5x200

Men palamino varmer for meget til voldsom OC. Du kan også under Power
settings, eller hvor det er, sætte en nedluknings-temperatur.

Installer hellere solteks udmærkede hardware monitor.
Du skal være forsigtig med at flashe bundkortets bios. Det kan let
resultere i RMA. Men de har da også lært at skrive om nogle utrolig
drastiske forholdsregler, fsb100 før flash.
Jeg har helt undladt det, og kører med den første bios. Den er nu også
mest tolerant for ram.

hilsen

John

Fra : Jensen

Dato : 23-01-04 04:45

On Thu, 22 Jan 2004 13:50:04 +0100, JK <junk@mailzone.com> wrote:

> [...]
>drastiske forholdsregler, fsb100 før flash.
>Jeg har helt undladt det, og kører med den første bios. Den er nu også

Ja okay, nu virkede det. Jeg fik bare konstant en "overclocking
failed" uanset hvad jeg gjorde. Jeg havde også en defekt HD i, men det
har næppe været årsagen. mystisk.
Men tak :)