A K U T katteovertagelse!!!!
Fra : Helle

Dato : 22-01-04 12:51

Hejsa.

Min kærestes bror og svigerinde har to katte som er et par år gamle. En han
og en hun, søskende. Da de lige er flyttet og ikke mener at kattene vil
finde sig tilpas i naturen vælger de at få dem aflivet nu på mandag kl. 14.
De har boet i huset i et par uger og kattene bliver flået når de kommer ud -
det er jo ganske naturligt da de jo skal finde en ny rangorden. Dette kan
broderen og svigerinden ikke lide/leve med så nu vælger de at skille sig af
med kattene. De siger de har talt med en person som har meget forstand på
katte OG som mener det er bedst at lade dem aflive og at det vil være synd
at lade dem flytte igen eller blive indekatte - sidstnævnte kan jeg til dels
give vedkommende ret i.
Kattene er ekstremt store og i god fysisk og psykisk form, super kælne og er
fejler intet - vant til børn og er vant til at komme ud. (Huskatte).
Hunkatten er hvid med røde og sorte pletter mens hankatten er meget mørk
rød. uuff de er bare for lækre. Hvis bare jeg kunne tilbyde dem at bo her
gjorde jeg det omgående for jeg synes ærlig talt det er synd at aflive to
super raske katte fordi det er en anelse besværligt at finde et nyt hjem -
men det er jo deres valg.

Der er blevet givet grønt lys for, at vi må finde et hjem til dem inden
mandag hvis vi kan. (kattene behøver vidst ikke flytte inden mandag).

Så jer derude: hvis I kender nogen som er interesseret i disse to katte (de
skal til samme hjem) så sig til omgående!!!
Ellers sker det desværre på mandag.

Det er meget vigtigt at det kommende hjem er fuld af kærlighed og har
mulighed for at kattene kan komme ud uden at komme for tæt på en stor vej.

Kontakt mig omgående på mail @ hellenielsen.dk

Mvh Helle

Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Fra : lena thiesen

Dato : 22-01-04 13:20

Undskyld mig, men jeg ville ALDRIG aflive en (eller flere katte) fordi
man mener de ikke vil kunne tilpasse sig?!?!?!?!
Hvad med Inges kattehjem? Eller andre af slagsen. Det er da kattenes
chance for at få et godt LIV. I stedet for at aflive dem...
venlig hilsen
Lena

Med venlig hilsen
lena thiesen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 22-01-04 16:32

"lena thiesen" <lenaogpeterKATTE@BAKKEamagerkollegiet.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad med Inges kattehjem? Eller andre af slagsen. Det er da kattenes
> chance for at få et godt LIV. I stedet for at aflive dem...

Hej Lena.

Giver dig fuldstændig ret - derfor er jeg også helt ude af den fordi jeg
gerne vil finde et godt hjem til misserne.

Mvh Helle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-01-04 15:35

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse news:400fb92d$0$95100$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> broderen og svigerinden ikke lide/leve med så nu vælger de at skille sig af

Hvad med simpelthen af hegne have ind eller lave en løbegård,
så kattene bliver på deres egen grund (hvad de jo også skal iflg. lovgiivningen)

Og er det udelukket, så find et kattehjem, der vil tage imod dem
- men giv lige en lidt længere frist end til på mandag!
At aflive to sunde og raske katte på det grundlag - det er simpelhen for langt ude!

Var kattene forresten indekatte før, siden de ikke mener, at de vil
kunne finde sig til rette i naturen?
I så fald er det jo bare at holde dem inde, så er der problem
ude af verden!

Eva

Fra : Helle

Dato : 22-01-04 16:35

[...]

Hej Eva.
Svigerinden vil ikke have kattene mere og sådan er det bare (desværre) så
løbegård er helt udelukket. Jeg ved ikke hvorfor de ikke vil give en lidt
længere frist end til på mandag...det er meget synd. Jeg synes det er
skrækkeligt og kan næsten ikke være til ved tanken om at to sunde, raske
katte skal aflives pga. det.

Kattene har aldrig været indekatte men fordi de jo naturligvis slås og får
nogen på hovedet i naturen det nye sted, så mener de det er synd og at det
er fordi de ikke kan finde sig til rette.

De synes det er dyreplageri at holde kattene indenfor som indekatte.

Mvh Helle

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 22-01-04 16:34

> [...]
>
> Mvh Helle
>

> Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

Der er lige en ting jeg ikke forstår. Hvorfor vil de ikke forsøge at lukke
kattene ud og se hvad der sker INDEN de vælger at aflive dem? Kan ikke lige
se fidusen når de samtidig søger et nyt hjem hvor de skal være udekatte.
For mig lyder det mere som om at de ikke ønsker at kattene skal med til det
nye hjem, men det har jeg nok bare misforstået

Linda

Fra : Helle

Dato : 22-01-04 16:44

> [...]
det
> nye hjem, men det har jeg nok bare misforstået

Kattene ér ude nu men de kan høre og se at de slås med områdets andre katte.
Så de har "forsøgt" lidt...men opgiver lige lovlig hurtigt efter min mening.
Jeg tror der er så mange ting som spiller ind lige i den her sag så der ikke
er så meget andet at gøre end at finde et andet og bedre hjem til dem.

Mvh Helle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-01-04 17:12

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse news:400feff1$0$95106$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> er så meget andet at gøre end at finde et andet og bedre hjem til dem.

Helle, er kattene neutraliserede?

Ellers ville de sikkert hjælpe en del på problemet,
at få dette gjort!
Deres bekendt, som har anbefalet aflivning, kan ikke have så meget forstand på katte,
som han/hun selv tror, for det kan sagtens lade sig gøre,
at give kattene et godt liv et andet sted.
Men hvorfor pokker skal det ske sådan hu-hej, at de skal lade livet?
Jeg kan forstå på dig, at de end ikke har forsøgt at få et katteinternat til at tage dem
- og det gør mig ærlig talt stram i masken!
De katte fortjener en chance - håber virkelig du kan få familien overtalt til ikke bare at aflive kattene!

mvh Eva

Fra : Helle

Dato : 22-01-04 17:21

[...]

Ja jeg er helt enig med dig og vi arbejder hårdt på at få dem overtalt til
at give bare 14 dages chance for at finde et andet hjem til misserne. Begge
katte er vaccineret og øretatoveret og hankatten er kastreret. Nej, de har
ikke forsøgt med internat og tvivler på de vil være med til det. Jeg kæmper!
Jeg er også meget harm over at to så store, sunde og raske katte må lade
livet så hurtigt...det er virkelig sørgeligt.
Til at starte med ville de slet ikke høre tale om at finde et andet hjem da
de var overbevist om, at dette ville være synd og slet ikke ville fungerer.
Derfor blev der bestilt tid hos dyrlægen på mandag kl. 14. Vi har så fået
overtalt manden til at give os lov til at finde et hjem hvis vi kan - derfor
denne hast.

Sørgerligt...

Mvh Helle som er meget trist

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 22-01-04 18:21

Hej Helle

Hvor er det synd for kattene. Findes der nogle billeder af dem ? Og hvor
befinder de sig i landet ? Og du skriver de er store, præcist hvor tunge er
de ? Og er det alm. huskatte ?

Jeg tænkte bare det er nogle ting en eventuelt ny ejer gerne ville vide, så
hvem ved ......

Johny Pedersen

Fra : Helle

Dato : 22-01-04 20:06

"Hr. Pedersen" <johny_pedersen@FJERNhotmail.com> wrote in message
> [...]
er
> de ? Og er det alm. huskatte ?
>
> Jeg tænkte bare det er nogle ting en eventuelt ny ejer gerne ville vide,

Hej Johnny.
Ja jeg har billeder af kattene liggende og de befinder sig på Sydfyn. Jeg
ved ikke hvor tunge de er men vil skyde til omkring 4 kg og ja, det er
huskatte.

Mvh Helle

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-01-04 18:29

Hej Helle!
Som sagt så snakker jeg lige med min dyrlæge imorgen om de kan hjælpe.
Bare så de kan komme væk derfra i forste omgang.

Knus Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : CC

Dato : 22-01-04 20:20

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mvh Helle
>

> Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

Ja, du må også undskylde mig meget, men jeg syntes det mest af alt lyder,
som de sædvanlige søforklaringer, man
har hørt flere gange fra katteejere, som ikke syntes det er sjovt at have
katten længere, enten af den ene eller
anden årsag.

"Nu er vi blevet trætte af den interesse og så smider vi bare dyrene væk".

Hvis deres små forkælede poder så en dag begynder, at plage for at få en
lille killing, ja så får de jo bare en ny kat -
vi kan jo også bare få den aflivet, når poderne bliver trætte af den - sådan
en kat koster jo normalt ikke det store i
indkøb.

Det er fuldstændig uacceptabelt og ene og alene, fordi de ikke er deres
ansvar bevidst (og fordi det ikke har nogen
konsekvenser for dem). Deres deadline bærer også præg af, at de har
besluttet sig for at aflive dyrene

Den såkaldte "ekspert", som ved så meget om katte - er du sikker på, at han
har set en kat før???!!! Af egen erfaring kan oplyses,
at vi idag har 4 katte, som før vi købte dem, alle var indekatte og det kan
godt være, at de i begyndelsen var lidt ydmyge
overfor kvarterets indfødte katte, men efter et par måneder, så vi slet ikke
nogen fremmede katte i vores have længere -
territoriet var overtaget af vores katte.

De kan prise sig lykkelige over, at det ikke er mig, som er deres svoger
alligevel held og lykke med omplaceringen.

en mopset hilsen herfra
Claus

Fra : Helle

Dato : 22-01-04 20:07

> [...]
>
> De kan prise sig lykkelige over, at det ikke er mig, som er deres svoger
> alligevel held og lykke med omplaceringen.

Hej Claus.

Jeg kan kun give dig ret i alt det du skriver....

Mvh Helle

Fra : Doris

Dato : 23-01-04 01:45

Hej Helle.
Prøv og sætte billederne af dem ind, hvis du kan.
K.H. Doris.

Fra : Helle

Dato : 23-01-04 16:19

Hejsa.

Så fik jeg overtalt vedkommende som har nedenstående katte, til at aflyse
tiden hos dyrlægen på mandag hvor kattene skulle aflives! Pyha, dét er en
stor lettelse!!
Så nu er der en masse tid at løbe på og tid til at finde et hjem til
kattene. Det er godt nok rart!
Tiden er aflyst.

Mvh en lettet Helle

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-01-04 17:07

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse news:40113ba7$0$95026$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> stor lettelse!!
> Så nu er der en masse tid at løbe på og tid til at finde et hjem til

Hej Helle

Det var dejligt at høre - godt du gjorde en indsats for kattene
og at de lykkedes at redde dem!

Nu skal der så bare findes en ny familie - men det skal nok også gå
- der er mange der gerne vil have voksne katte!
Synd hunkatten ikke er neutraliseret, for så kunne de sættes på vildkat dk.
Der har mange voksne katte fundet et nyt hjem!
Det er vel udelukket at de vil bruge pengene,
de sparer på aflivning, til at få hende neutraliseret???

Igen - godt gået Helle!

mvh Eva

Fra : Helle

Dato : 23-01-04 18:13

Hej Helle

[...]

Jeg tror ikke de vil bruge penge på at få hende neutraliseret...men jeg
prøver at spørge. Har lagt en mail til dem om det. Man kan jo altid spørge

Det er rart når man kan gøre en forskel og redde katteliv

Mvh Helle

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-01-04 17:16

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> writes:

> [...]
> tiden hos dyrlægen på mandag hvor kattene skulle aflives! Pyha, dét er en

Kanon godt gået Helle

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin