Mystisk reset af BIOS på A7N8X
Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 22-01-04 12:10

Hej

Jeg har lige sat en ny harddisk i min computer. Jeg installerede windows
2000 og det var godt. Efter jeg havde installeret alt jeg skulle, sad jeg og
surfede. Pludselig går det hele ned. Underligt, da computeren på det
tidspunkt havde været tændt i mere end 6 timer.

Jeg har et Asus A7N8X deluxe med 2 x 256 mb samsung pc2700. Efter det hele
er gået ned, ser jeg at frekvensen af både RAM og CPU står til 100 mhz -
normalt står de til 166. Jeg går ind i BIOS, hvor jeg ser at det hele står
som normalt - altså begge ved 166.

Jeg gemmer og genstarter. Alt er nu normalt igen, begge ting ved 166, og jeg
havde ikke ændret noget overhovedet.

Det sker så igen. Jeg åbner kabinettet og ser at et af mine strømkabler er
smuttet ud af det bånd jeg har sat dem fast med, og nu berører en af mine
RAM klodser.

Nu er mit spørgsmål: Kan dette være grunden til at den gik ned? Er RAM
klodser så sensitive?

Og hvis ikke, er der så nogle der har oplevet eller hørt om noget lignende?
Jeg tænkte det måske kunne være harddisken, men kan ikke se hvordan den skal
kunne resette mine BIOS indstillinger.

Håber en eller anden ved noget. :)

/Carsten

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-01-04 12:49

On 2004-01-22, Carsten H. Pedersen <ged@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> RAM klodser.
>
> Nu er mit spørgsmål: Kan dette være grunden til at den gik ned? Er RAM

Hvis der bliver tilført forkert spænding til dele af et elektronik
kredsløb kan du sagtens opleve noget som ovenstående. Det kunne
have gået meget værre.

Nogle gange kan du resette en computer bare ved at røre ved den idet
du har et andet potientiale end computeren har!!!

Min $0.05

Thomas