Forsvare sin hund
Fra : Jimmy

Dato : 22-01-04 08:54

Hej

Jeg læste lige lidt af tråden omkring hundetræneren i Rødovre (Hvor Tyson
skal gå).

Hvis en træner kastede min hund i jorden ville jeg straks sørge for at
træneren var den næste der lå på jorden.

Men er der nogen der kender til juraen i dette (Spørger i .jura hvis ingen
kender til det) - altså om det er lovligt at forsvare sin hund på samme måde
som det er lovligt at forsvare sig selv mod et angreb?

Det er det vel ikke, da angrebet jo må forventes at være overstået og faren
drevet over...

Mvh
Jimmy

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 10:21

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@yahoo.co.FJERN.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis en træner kastede min hund i jorden ville jeg straks sørge for at
> træneren var den næste der lå på jorden.

Uden at være jurist : Det er en dårlig ide fordi...
Jeg vil gætte på, du risikere, at blive sigtet for vold, hvorimod et angreb
på dyr, vidst nok bliver betragtet som hærværk.

Har du ikke mulighed for, at finde et andet sted, at gå til træning med
Tyson ?

> [...]
måde
> som det er lovligt at forsvare sig selv mod et angreb?

Jeg tror det ikke. Selvfølgelig må du forsvare din hund, hvis den bliver
angrebet af en anden hund, men hvis det er et menneske, der gør din hund
ondt, så tager loven det desværre ikke så seriøst, så vidt jeg ved.
Jeg vil da gerne høre et evt. svar fra juragruppen, som jo er mere inde i
det...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jimmy

Dato : 22-01-04 10:36

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message

> [...]
angreb
> på dyr, vidst nok bliver betragtet som hærværk.

Jeg er enig - Det er også sådan jeg selv tror det er, men det ville være mig
meget svært at undgå at handle, hvis nogen kastede min hund i jorden!

> Har du ikke mulighed for, at finde et andet sted, at gå til træning med
> Tyson ?

Jo, men jeg tror nu heller ikke det er normen for deres trænere, så jeg
tager chancen alligevel, da jeg har hørt meget godt om deres trænere og de
ligger tæt på hvor jeg bor.

Mvh
Jimmy

Fra : bettinaP

Dato : 22-01-04 14:43

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@yahoo.co.FJERN.uk> wrote in message

> Jo, men jeg tror nu heller ikke det er normen for deres trænere, så jeg
> tager chancen alligevel, da jeg har hørt meget godt om deres trænere og de
> ligger tæt på hvor jeg bor.

det tror jeg sagtens du kan gøre, forhåbentlig er hun alene om at opføre sig
åndssvagt. Den træner jeg har fået derude virker i hvert fald ganske
fornuftig...lidt spøjs type, men han behandler da både hunde og ejere
fornuftigt efter min vurdering (nu har jeg så kun været der 3 gange indtil
videre)

BettinaP

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 15:34

"bettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fornuftig...lidt spøjs type, men han behandler da både hunde og ejere
> fornuftigt efter min vurdering (nu har jeg så kun været der 3 gange indtil

Nej - forhåbentligt er alle trænere i klubben ikke sådan. Men... de er
formodentligt klar over, at der er en træner, der har slået en hund så
hårdt, at den måtte aflives og alligevel lader klubben hende (træneren/
mishandleren), fortsætte med sit arbejde og evt. mishandlinger.

Jeg vil personligt ikke støtte den klub eller risikere min hunds helbred -
eller for den sags skyld risikere en sigtelse for vold, som Jimmy jo
risikere, hvis han / Tyson møder den pågældende træner. Der er jo ikke
oplyst et navn på personen, kun at det er en kvinde. ( Så er der da, måske
en chance for, at undgå hende )

Hvis klubben havde smidt hundetræneren på porten med det samme, så var det
en anden sag...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jimmy

Dato : 22-01-04 16:11

> [...]
> hårdt, at den måtte aflives og alligevel lader klubben hende (træneren/
> mishandleren), fortsætte med sit arbejde og evt. mishandlinger.

Der er noget med at man skal til et indledende møde med dem, hvor alle nye
deltagere kommer.
Der vil jeg spørge, om de kan forklare mig, om historien har noget på sig,
hvordan den i virkeligheden er, og om det er normen.

Mvh
Jimmy

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-01-04 17:57

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@FJERN.yahoo.co.uk> wrote in message

> [...]
> Der vil jeg spørge, om de kan forklare mig, om historien har noget på sig,
> hvordan den i virkeligheden er, og om det er normen.

Jeg tror ikke de vil indrømme det i så fald historien har noget på sig...
-Men ellers held og lykke med træningen!

Rinnie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-01-04 17:20

On Thu, 22 Jan 2004 08:54:25 +0100, "Jimmy"
> [...]

>kender til det) - altså om det er lovligt at forsvare sin hund på samme måde
>som det er lovligt at forsvare sig selv mod et angreb?

,det er ikke lovligt, men du kan jo være kommet til at skubbe til ham
, hunde bliver ikke regnet for noget i loven desværre. Men jeg
ville nok undersøge hvordan der bliver trænet inden jeg startede, det
er vist nemmere

>Det er det vel ikke, da angrebet jo må forventes at være overstået og faren
>drevet over...

,ja alle kan jo kalde sig trænere i dag, man skal bare have en mark at
træne på så kan man kalde sig træner

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-04 10:31

> [...]
> som det er lovligt at forsvare sig selv mod et angreb?
>
> Det er det vel ikke, da angrebet jo må forventes at være overstået og

Hej Jimmy

Med den sag som der var sidste år, med en, som helt bevidst myrdede en lille
hund, og hvis jeg ikke husker helt forkert, for øjnene af ejeren, i
tankerne, og det var også, hvis jeg ikke husker helt forkert, en temmelig
latterlig dom manden fik. Så tror jeg ikke du skal prøve at forsvare din
hund. Du er i hvert fald nødt til at snuble, så du rammer vedkommende, ved
et rent uheld ( Næsten ) ... Men jeg vil da indrømme, at jeg tror også
jeg ville prøve lykken som skuespiller. Men noget helt andet er, at der er
ingen lov, der forbyder dig at standse slaget. At træneren så kommer
tilskade ved egen kraft, kan du vel næppe gøres ansvarlig for.

M.V.H.....Benny..

Fra : Tommy

Dato : 23-01-04 13:12

Jeg ville helt sikkert få en fængselsstraf hvis der var nogen der var
voldelig over for min hund. Og jeg er ligeglad med om det så er paven eller
George Bush. Manden/kvinden ville få så mange tæsk så vedkommende ville
ligne Rocky Balboa i Rocky II når jeg var færdig med vedkommende.
Også alle dem der tæsker deres hunde med gummislanger og hvad ved jeg skulle
selv have samme.

Hilsen Tommy