BK6 GED fejl
Fra : Jørgen Bodholdt

Dato : 22-01-04 04:11

Jeg har i dag download den nye fulde verision af BK6 6.1.25

Når man eksporter til en GED fil og igen importer GED filen.

Har den stadigvæk sammen fejl, maj bliver til MAY
og okt bliver til OCT, men kun når man indlæse
GED filen igen til BK6, og ikke i andre programmer.
jeg bruger ikke konventer engelske datoer

GED fil kan bruges til bla. web-sider

Jørgen

73 de oz7aik Jørgen Bodholdt
http://home20.inet.tele.dk/bodholdt

GedHTanc program, kontakt Jens V Olsen
http://home6.inet.tele.dk/jvo/gedcom/gedhtanc.htm

Fra : support@bk6.dk

Dato : 22-01-04 06:02

"Jørgen Bodholdt" <oz7aik@mail.dkx> skrev i en meddelelse
> Jeg har i dag download den nye fulde verision af BK6 6.1.25
> Når man eksporter til en GED fil og igen importer GED filen.

Som jeg skrev til dig, da du havde stillet samme spørgsmål onsdag frokost.
Hvis du skal kopier data fra BK6 til en anden maskine der også anvender BK6,
kan det kun anbefales at anvende sikkerhedskopi funktionen og ikke via en
GEDCOM fil.
Dette er alene til at kopier data mellem to forskellige slægtsprogrammer.

> Har den stadigvæk sammen fejl, maj bliver til MAY og okt bliver til OCT,
men kun når man indlæse
> GED filen igen til BK6, og ikke i andre programmer.
> jeg bruger ikke konventer engelske datoer

Det er klart at hvis du angiver at du vil have konverteret engelske dato, ja
så får du det heller ikke.
I øvrigt er der ingen af datoerne der er rettet, alle er på engelsk - det er
bare det eneste sted du kan se det.

ENG:
Jan, Feb, Mar, Apr, May, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec
DAN:
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Okt, Nov, Dec

> GED fil kan bruges til bla. web-sider

Ja - Men da er det vel i dit Web-program du skal indstille og ikke BK6.

Chris Gade Oxholm Sørensen - support @ brotherskeeper.dk (uden mellemrum)
www.brotherskeeper.dk

Fra : aafe

Dato : 22-01-04 08:07

On Thu, 22 Jan 2004 04:11:12 +0100, "Jørgen Bodholdt" wrote:

>Har den stadigvæk sammen fejl, maj bliver til MAY
>og okt bliver til OCT, men kun når man indlæse

Gedcom standarden kender hverken til maj eller okt, og derfor bør du
vel egentlig henvende dig til kirken i Utah, og få dem til at ændre
gedcom standarden, og tage udgangspunkt i dine behov.

Derefter skrev du i din signatur:

>GedHTanc program, kontakt Jens V Olsen
>http://home6.inet.tele.dk/jvo/gedcom/gedhtanc.htm

Og, det er en reklame, der - som sådan - ikke hører hjemme her i
gruppen.

Mvh.
Arne
p.s. der er sat FUT til dk.admin.netikette

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-01-04 08:25

aafe <intet@svar.dk> skrev Thu, 22 Jan 2004 08:06:53 +0100

>Og, det er en reklame, der - som sådan - ikke hører hjemme her i
>gruppen.

Nej nu må du lige styre dig. Det kan aldrig blive reklame at komme med
en URL til et gratis program en helt tredie person har lavet og lagt til
fri download.!

Og selvom der ikke var en korrekt signaturadskiller, så var det dog i
hans signatur.!

Fut: dk.admin.netikette

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : aafe

Dato : 22-01-04 09:29

On Thu, 22 Jan 2004 08:25:10 +0100, Arne Feldborg wrote:

>Nej nu må du lige styre dig.

Mon ikke det er dig, der skal styre dit temperament og din sprogbrug,
og især din fremherskende opfattelse af dig selv som newsgruppeejer!

mvh
Arne

Fra : Bent Fleron

Dato : 22-01-04 12:05

> Mon ikke det er dig, der skal styre dit temperament og din sprogbrug,
> og især din fremherskende opfattelse af dig selv som newsgruppeejer!

Vås - Arne F har selvfølgelig ret.
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 22-01-04 16:20

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er dig, der skal styre dit temperament og din sprogbrug,
> og især din fremherskende opfattelse af dig selv som newsgruppeejer!

Til "aafe",

Da du åbenbart ikke selv overholder din FUT, skriver jeg også her (undskyld
NG):
Jeg synes du skal klappe hesten. Det er aldrig særlig smart at tale mod
bedre vidende,- og det er Arne Feldborg (også) i denne situation.

Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-01-04 08:34

"Jørgen Bodholdt" <oz7aik@mail.dkx> skrev Thu, 22 Jan 2004 04:11:12
+0100

>Har den stadigvæk sammen fejl, maj bliver til MAY
>og okt bliver til OCT, men kun når man indlæse
>GED filen igen til BK6, og ikke i andre programmer.
>jeg bruger ikke konventer engelske datoer

I en gedcom fil *skal* datoerne være på engelsk, ligesom iøvrigt alle
andre betegnelser (fødsel, død, etc.) også er det. Det importerende
program vil så normalvis ændre det til det sporg programmet er
indstillet til at bruge.

>GED fil kan bruges til bla. web-sider

Hvis du har et program der ikke foretager denne konvertering, så kan du
tage gedcom filen ind i en almindelig teksteditor og lave en søg&erstat
på de to månedsnavne det drejer sig om.

Fra : Jørgen Bodholdt

Dato : 22-01-04 17:25

hej igen

Det var mig selv der har fjernet fluebenet i 'Konverter engelske datoer'
programmet køre som det skal.

ellers tak for hjælpen

Jørgen

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8vuu009mgk2v51ruep0qtncngiedj2msh5@news2.tele.dk...

Fra : Alf Christophersen

Dato : 22-01-04 18:23

On Thu, 22 Jan 2004 17:25:15 +0100, "Jørgen Bodholdt"
<oz7aik@mail.dkx> wrote:

>hej igen
>
>Det var mig selv der har fjernet fluebenet i 'Konverter engelske datoer'
>programmet køre som det skal.
BK skal ____IKKE____ endre datobetegnelser til danske månedsnavn i en
Gedcom-fil.
Det er en kjempebug å ha introdusert en slik mulighet!! Så alvorlig at
sider som tester brukelighet av programvare bør advare mot å ta
programmet i bruk da det oppfordrer til å lage gedcom-filer som andre
programmer ikke kan lese.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 22-01-04 18:35

Thu, 22 Jan 2004 18:22:40 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi, Alf
Christophersen <alf.christophersen@basalmed.uio.no> wrote:

> [...]
>sider som tester brukelighet av programvare bør advare mot å ta
>programmet i bruk da det oppfordrer til å lage gedcom-filer som andre

programmet endrer ikke månedsnavn til dansk
Programmet lager en gedcom på helt ordinær måte og lager en GEDCOM med
engelsk månedsnavn helt i henhold til standard.

Du er på feil bane. Her var det snakk om en import og ikke eksport.
Her hadde vedkommende hadde fjernet en opsjon "fluebenet" som SKAL være
anmerket.

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : Alf Christophersen

Dato : 22-01-04 18:19

<oz7aik@mail.dkx> wrote:

>Har den stadigvæk sammen fejl, maj bliver til MAY
>og okt bliver til OCT, men kun når man indlæse
>GED filen igen til BK6, og ikke i andre programmer.
>jeg bruger ikke konventer engelske datoer

Dette er da ingen feil, men derimot helt korrekt. Gedcom-standard
tillater kun engelske 3-bokstavers månedsnavn. Så Maj skal konverteres
til MAY i Gedcom. og Okt til OCT og Des til DEC.

Alt annet er helt feil.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 22-01-04 18:32

Thu, 22 Jan 2004 18:18:37 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi, Alf
> [...]

>tillater kun engelske 3-bokstavers månedsnavn. Så Maj skal konverteres
>til MAY i Gedcom. og Okt til OCT og Des til DEC.

Tolkningen er som følger ved å lese alle meldingene:

Det er produsert en GEDCOM i henhold til standard (engelsk)
Det forventes at importen skal gå til dansk språk.
Vedkommende har fjernet fjerner "fluebenet" som gjør at importen av
GEDCOM (Engelsk) blir konvert til riktig språk. Dermed blir ikke GEDCOM
konvertert til aktuellt språk, i dette tilfellet dansk:
Dermed står det OCT og ikke Okt.

Dette står beskrevet i meldinger av Thu, 22 Jan 2004 17:25:15 +0100,
fra Jørgen. Vi har alle forstått det :=)))

Produsenten er bedt om permanent også fjerner "fluebenet" i importen av
GEDCOM :=))