Et script der kører hvert 10 minut...
Fra : Mads Frandsen

Dato : 21-04-01 18:14

Hey

Jeg har et lille problem...
Jeg har et script som jeg gerne ville have ti lat køre en gang hvert
10 minut eller noget i den retning, og jeg har ikke adgang til
cronjobs - er der så noget at gøre??

mvh - og tak!
Mads

Fra : Niels Andersen

Dato : 21-04-01 19:14

"Mads Frandsen" <mads@south-park.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et lille problem...
> Jeg har et script som jeg gerne ville have ti lat køre en gang hvert
> 10 minut eller noget i den retning, og jeg har ikke adgang til
> cronjobs - er der så noget at gøre??

Det er i hvert fald ikke noget PHP kan gøre...

Hvilket styresystem drejer det sig om?
Spørg meget gerne i en gruppe der handler om det pågældende styresystem...
:)

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-04-01 22:39

Mads Frandsen skrev:

> Jeg har et script som jeg gerne ville have ti lat køre en gang hvert
> 10 minut eller noget i den retning, og jeg har ikke adgang til
> cronjobs - er der så noget at gøre??

Næ... Ikke på Linux/Unix, i hvert fald. Jo, du kunne selvfølgelig lade
et script køre i en evig løkke... : )

<?php
set_time_limit(0);

while (true) {
goerEtEllerAndet();
sleep(600);
}
?>

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Ghashûl

Dato : 22-04-01 10:41

On Sat, 21 Apr 2001 23:38:31 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.epostadresse@eksempel.dk> wrote:

>Næ... Ikke på Linux/Unix, i hvert fald. Jo, du kunne selvfølgelig lade
> [...]

Er serveren særligt glad for det?

Kunne man tænkes at indsætte en refresh i det document der skulle køres
igen?
Så ville det blive browserens opgave at huske det, istedet for
serveren.

<?
header ("Refresh: 600; $PHP_SELF");
?>

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk/

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-04-01 10:50

Ghashûl skrev:

> Er serveren særligt glad for det?

Som smileyen antydede, var det mest ment som en vits. Det korte af det
lange er således, at du ikke kan få et script til at køre hver tiende
minut uden cron-adgang.

> Kunne man tænkes at indsætte en refresh i det document der skulle
> køres igen?

Nå ja, men altså... Så skal du jo holde en browser åben i al den tid.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Ghashûl

Dato : 22-04-01 11:04

On Sun, 22 Apr 2001 11:50:17 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.epostadresse@eksempel.dk> wrote:

>Nå ja, men altså... Så skal du jo holde en browser åben i al den tid.

Ja, men hvis man nu ikke har adgang til cron er det vel den eneste
rigtige løsning.

Fra : Dennis T.

Dato : 22-04-01 12:24

Ghashûl wrote on Sunday 22 April 2001 12:04 in
<e4b5et0t49gck855e93p1tiag12c75bsc5@ghashul.dk>:
> Ja, men hvis man nu ikke har adgang til cron er det vel den eneste
> rigtige løsning.

Hvis du har nok besøgende på din site, så kan du godt lave noget, der
tilnærmelsesvis kører hvert 10. minut uden cron.

/Dennis

Fra : Morten Davidsen

Dato : 29-04-01 19:33

Nogen som ved hvordan man så gør det med cronjobs.....
altså at den kører en PHP side .... et given tidspunkt...
??

mvh
Morten Davidsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-04-01 19:47

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen som ved hvordan man så gør det med cronjobs.....
> altså at den kører en PHP side .... et given tidspunkt...
> ??

Er du i tvivl om hvordan man laver cron-jobs, hvordan man kører php uden
webserver/browser, eller begge dele?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 29-04-01 21:10

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk> wrote in
<9chmp5$126m$1@news.net.uni-c.dk>:

>Nogen som ved hvordan man så gør det med cronjobs.....
>altså at den kører en PHP side .... et given tidspunkt...
>??

Det har de sandelig også skrevet lidt om på Webcafe.dk:
<http://webcafe.dk/diverse/artikler/202/da202.php3>

Læs gerne <http://www.usenet.dk/netikette/quote.html> også.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Anders Johannsen

Dato : 24-04-01 09:51

> Er serveren særligt glad for det?

Hvordan tror du at cron er lavet?

(nu er C og PHP kode selvfølgelig heller ikke _helt_ det samme)

/A

Fra : mema

Dato : 28-04-01 19:40

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> Næ... Ikke på Linux/Unix, i hvert fald. Jo, du kunne selvfølgelig lade
> et script køre i en evig løkke... : )

Man kan vel også gemme tiden sidst scriptet blev kørt og så tjecke hvor lang
tid siden det er det sidst er blevet kørt hver gang siden bliver hentet!

Det gør jeg i hvert fald.

Mikkel