Hurtig opdatering ?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-01-04 22:15

Ville lige opgradere Mac OS 10.2.6 til 10.2.8. Det er en fil på 40 MB
(+). Satte puteren til at hente det hele på min ISDNforbindelse, som jo
er lidt langsom i det.
Det startede klokken 20,35. Med erfaringen om langsom ISDN tænkte jeg,
at der så var _god_ tid til at tage et bad :)
Klokken 20,55 gav maskinen lyd fra sig. Opdateringen var færdig.
Genstart og sæt strømstikket i, sagde den. Tak, skal du ellers have, det
var speedy :)

Jeg var naturligvis skeptisk, så jeg tjekkende lige "Om denne computer",
den sagde, at den nu er 10.2.8

Godt nok, tænker jeg så, men jeg er stadigvæk lidt usikker.

Hvordan kan man rent _praktisk_ se, at den er opdateret?

Har selvfølgelig tjekket softwareupdate igen. Den taler ikke mere om en
OSupdate, så den anerkender det åbenbart.

Et tillægsspørgsmål: husker jeg rigtigt med, at der er flere advarsler
mod at opdatere Java (til nyeste version)? Nå, det er vist nærmest et
akademisk spørgsmål, for softwareopdateren viser den ikke mere. Måske er
jeg så allerede på nyeste Java ?!

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-01-04 22:59

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> [...]
> mod at opdatere Java (til nyeste version)? Nå, det er vist nærmest et
> akademisk spørgsmål, for softwareopdateren viser den ikke mere. Måske er

Kan det virkelig passe, at ingen har et svar på mine spørgsmål i denne
véd-at-ng-Mac ?

Har sidenhen tænkt lidt på om den update (fra OS 10.2.6 til 10.2.8) slet
ikke er 40 MB men kun 4 MB? Tastefejl hos Apple? (næppe?)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 24-01-04 23:27

> [...]

> Har sidenhen tænkt lidt på om den update (fra OS 10.2.6 til 10.2.8) slet
> ikke er 40 MB men kun 4 MB? Tastefejl hos Apple? (næppe?)

Hej og god aften Michael....

Først er opdateringen på 40MB.....den er god nok.....men kan det bare
ikke tænkes, at du har fået fri proces, da du hentede den?

Ingen støj på ledningen - uhindret adgang - og vupti........så var den
der?

Ku´ man forestille sig det?

Det er jo, som om alt er som det skal være......men ærligt, jeg ved det
ikke..

God weekend
M.

(Der var noget med java´en med bestemte konfigurationer, men husker ikke
hvilke...)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-01-04 23:53

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hej og god aften Michael....
>
> Først er opdateringen på 40MB.....den er god nok.....men kan det bare
> ikke tænkes, at du har fået fri proces, da du hentede den?

Det der med "fri proces" kender jeg kun fra retssystemet og Mac OS er da
ikke noget retssystem, vel? :)

> Ingen støj på ledningen - uhindret adgang - og vupti........så var den
> der?

> Ku´ man forestille sig det?

Jo, måske, men på min ISDN forbindelse downloader jeg med en hastighed
omkring 7 MB, så regnestykket går vel ikke rigtigt op? (orker ikke at
finde en regnemaskine frem og min egen hjerne er vist på vej til
sleepmode) .)

> God weekend
> M.

I lige måde. Håber jeres lørdag i Herlev var god!

> (Der var noget med java´en med bestemte konfigurationer, men husker ikke
> hvilke...)

Ja, det er jo lige det. Jeg har også en svag erindring om nogle
forbistringer. Nå, men nu er det jo, som det er. Kan (vist)nok altid
hente den ældre version fra min backup :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 25-01-04 17:12

> [...]

> forbistringer. Nå, men nu er det jo, som det er. Kan (vist)nok altid
> hente den ældre version fra min backup :)

Prøv nu bare at være glad for X, 10.2.8 - som er bedre end vores X,
10.3.2.........(nu får jeg ballade)

Og tjek ASP(systemprofiler) - hvis alt er, som det skal være, så er du
bare en glad, og ikke så fattig mand

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-01-04 18:05

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Prøv nu bare at være glad for X, 10.2.8 - som er bedre end vores X,
> 10.3.2.........(nu får jeg ballade)

Jamen, jeg er skam da glad for den :)
Og endnu et: ja, du får nok på hattepulden nu, men ikke fra mig .-D

> Og tjek ASP(systemprofiler) - hvis alt er, som det skal være, så er du
> bare en glad, og ikke så fattig mand

Den siger, at jeg har 10.2.8. Jeg vil gerne lige gentage mit spørgsmål:
Er der nogen måde, hvorpå jeg i praksis kan se eventuelle forbedringer
(jeg synes ikke at mærke noget, jo, Mail viser nu, hvad den henter i en
linie lige under topbarren)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen