Alene Hjemme
Fra : LejfM

Dato : 21-01-04 20:58

Hej Ng
Ja nu er vores hund, en dejlig blanding af en golden og en labrador,
efterhånden blevet 6 mdr.
Og pludselig er den begyndt at bide i alt hvad den kan komme i nærheden af,
selv vægen, når den er selv hjemme , hvilket den er fra kl ca 7:30 til
14.00 hvor vores datter kommer hjem. Er det mon kun en overgang ??
den hyler og gør ikke, men det er da lidt ærgeligt at jeg skal til at pudse
vægen op igen.... og igen.. .
Den har sin kurv, lidt legetøj, og selvfølgelig sin mad og vandskål, hos
sig......

LejfM

Fra : pedellen

Dato : 21-01-04 21:09

"LejfM" skrev d. 21-01-04 20:58 dette indlæg :
> [...]
pudse
> vægen op igen.... og igen.. .
> Den har sin kurv, lidt legetøj, og selvfølgelig sin mad og vandskål,

Hej LejfM

Tja, der er jo en grund til at så mange ejere søger nye hjem til deres
hunde når de - hundene altså - er mellem 6 mdr og 1 1/2 år.
Og der er mange forklaringer på hvorfor de begynder at ødelægge. En af
dem som jeg har hørt er at det er fordi hunden er stresset. Det kan også
være fordi den ganske simpelt får for lidt hjernegymnastik og motion
Du kan prøve at pensle eddike på væggen, det kan min border colliehvalp
i hvert fald ikke lide smagen af.

Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : MariaHansenDK

Dato : 21-01-04 23:08

Eddike på væggen? Så ved jeg ikke om dine møbler, gardiner, gulvtæpper
osv skal have samme omgang... Istedet skal du gå ind på
www.hunde-info.dk Der står stort set alt du har brug for at vide om
hunden mht problemer og andet.

http://www.kandu.dk/

Fra : LejfM

Dato : 22-01-04 08:19

"MariaHansenDK"skrev
Eddike på væggen? Så ved jeg ikke om dine møbler, gardiner, gulvtæpper osv
skal have samme omgang... Istedet skal du gå ind på
> www.hunde-info.dk Der står stort set alt du har brug for at vide om

Hunde-info er OK .. Men i den sidste ende tror jeg bare at hunden bare har
haft kløe i tændene.. den har lige tabt den sidste af sine "baby"
hjørnetænder..
Vi får at se om det hjælper lidt nu hvor "tandsmidningen" er overstået...

LejfM

Fra : bettinaP

Dato : 22-01-04 14:44

"LejfM" <lejfm@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> hjørnetænder..
> Vi får at se om det hjælper lidt nu hvor "tandsmidningen" er overstået...

det er i hvert fald ret sandsynligt. Samtlige knaster på mit
egetræsplanke-sofabord røg på 14 dage, da min gamle hund skiftede tænder. og
så ødelagde han iøvrigt ikke andet efterfølgende

BettinaP

Fra : Susanne Drews

Dato : 24-02-04 15:55

On Thu, 22 Jan 2004 14:44:28 +0100, "bettinaP" <bep@bep.dk> wrote:

>det er i hvert fald ret sandsynligt. Samtlige knaster på mit
>egetræsplanke-sofabord røg på 14 dage, da min gamle hund skiftede tænder. og
>så ødelagde han iøvrigt ikke andet efterfølgende

Det lyder bekendt . I mit "tidligere liv" var jeg medejer af en
vældig sød, lidt skeljøjet Labradorblanding. Hun var jordens rareste
hund, men det ændrer ikke ved, at hun kostede os en lænestol og et nyt
gulvtæppe til stuen. Tæppet var skarret midt på gulvet, og hun må jo
lissom have fået fat i en lille tråd - i hvert fald var der ved vores
hjemkomst "ædt" et stykke på ca. 20 x 120 cm.

Min nuværende lille rotte gik som hvalp ambitiøst i gang med at æde
en hel kaneseng i fyrretræ. Det projekt opgav han dog, men jeg tror
ikke, ret mange hundejere kommer gennem hvalperperioden uden episoder
som de her nævnte.

/Susanne Drews