Lidt hjælp til akvarie køb
Fra : Kasper Malmberg

Dato : 21-01-04 19:47

Hej gruppe

Jeg har brug for lidt hjælp til akvarie køb,

Jeg har fundet lige det der passer til min stue, (
http://www.akvarieudstyr.dk/database/vis_produkter.asp?ProduktID=9019 )

Men jeg er ikke helt sikker på holdbarheden af akvariet, her tænker jeg på
at der ikke er noget særlig beskyttende ramme. ?

Hvad med pumpe og filter halløj, skal jeg lave et bund-filter eller kan jeg
nøjes med et pumpe med et filter i det ene hjørne. ?

Og hvormange fisk/forskellige arter anbefaler I at starte med for en helt
grøn nybegynder ?

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-01-04 20:36

Kasper Malmberg wrote:
> [...]
>
> Men jeg er ikke helt sikker på holdbarheden af akvariet, her tænker
> jeg på at der ikke er noget særlig beskyttende ramme. ?

Alurammen på eks. Akvastabil er kun til pynt, så du behøver ikke at være
bange.

> Hvad med pumpe og filter halløj, skal jeg lave et bund-filter eller
> kan jeg nøjes med et pumpe med et filter i det ene hjørne. ?

Jeg ville vælge et indv. motorfilter, eks. Fluval 3+

> Og hvormange fisk/forskellige arter anbefaler I at starte med for en
> helt grøn nybegynder ?

Det afhænger af hvilke fisk du vil have. Er det et "alm" pryd akvarie
med neon og tetraer eller er det til store cichlider?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Akvarieleks.dk

Dato : 03-02-04 20:31

Hej Kasper.
Kig ind forbi min hjemmeside, og kig derudover i et par bøger.

Mvh.

Jesper, Akvarieleks.dk