Svanninge og Horne sogne
Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 21-01-04 19:40

Nyborg den 21. januar 2004

De sidste gange jeg har været på LAO har jeg mere end 90 procent af tiden
arbejdet med Svanninge og Horne sogne, da jeg har personer med
efternavnet/tilnavnet Themmesen/Temmesen, som kommer fra landsbyen Millinge.
Det har senest vist sig at en Niels Pedersen Themmesen (død 1805) var gift
med en Karen Hansdatter (død 1820), som var datter af Hans Rasmussen Greve
(død 1763). Hans Rasmussen Greve var gift med Karen Frandsdatter som døde i
1768. Hun var født i Bøjden, Horne Sogn, i 1708. Hendes forældre var Frands
Andersen (død 1740) og Maren Jørgensdatter. Der er en del mennesker fra
området som hedder noget med Frandsen og Frandsdatter og de kan med stor
sandsynlighed være i familie med hinanden.

For at vende tilbage til Hans Rasmussen Greve, fik han en søn Rasmus Hansen
Greve, hvis efterkommere har boet på Toftebjerggaard i Millinge siden 1787.
Den ligger på matriklen Millinge 20a og i den slægt er der en nu ældre dame
som jeg har kendt i 35 år og det har vist sig for knap to uger siden at hun
er en fjern slægtning til mig. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide
hvor tilnavnet Greve stammer fra?

Themmesen med og uden "h" er et tilnavn fra Millinge, men der er også nogle
på Lolland. Spørgsmålet er om der er en forbindelse mellem Millinge og
Lolland. Hvis det er tilfældet, kan det tyde på som den foreløbige research
har vist, at der er en forbindelse tilbage til Gorm den Gamle. Dette skal
naturligvis i sagens natur tages med et vis forbehold.

Med venlig hilsen

Klejnsmed & Truckfører
Tommy Rolf Nielsen
Møllerparken 31
DK-5800 Nyborg
Phone +45 65 30 32 96
Mobile +45 21 76 11 71

Mailinglist:
Genealogy (Sallinge Herred (District)):
Genealogy (Vindinge Herred (District)):
Genealogy (Fejø, Femø & Askø (Owned by Kirsten Sydendal)):

ICQ#: 78547370
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/78547370

Special surnames: Boe, Bomand, Bønnelycke, Greve,

Fra : Hugh Watkins

Dato : 22-01-04 17:30

AHOI TOMMY !

you need a lastvogn for that signature
to much for a gaffel truck
highest 4 lines is netiquette and a -- as a separator

nobody reads all that lot anyway
better on a links page and a single URL

Hugh W

--