cisco 806 manglende flash
Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 21-01-04 19:03

Hej alle, har overtaget en ciscorouter, hvor den forhenværende ejer,
har fået slettet flashen, er der en der har en der virker, og gerne
sammen med en opsætning til TDCmedarbejderbredbaand.

M.v.h.
Kenneth Rugaard
mail@no-spamkenneth-rugaard.dk

Fjerne no-spam hvis jeg skal mailes.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-01-04 22:48

On Wed, 21 Jan 2004 18:02:30 GMT, Kenneth Rugaard
<apollo14dk@hotmail.com> wrote:

> Hej alle, har overtaget en ciscorouter, hvor den forhenværende ejer,
> har fået slettet flashen, er der en der har en der virker, og gerne
> sammen med en opsætning til TDCmedarbejderbredbaand.

Hvad mener du? Har han slettet routerens opsætning eller dens
software?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 22-01-04 08:04

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> Hvad mener du? Har han slettet routerens opsætning eller dens
> software?

Så vidt jeg kan se, kan jeg slet ikke få kontakt med den nu. Kan slet
ikke bruge særligt mange kommandoer, så jeg tror den har slettet hele
flashhukommelsen.

--
Apollo14 aka Kenneth Rugaard
Nyd livet, det er alt for kort.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-01-04 19:48

On Thu, 22 Jan 2004 07:04:19 GMT, Kenneth Rugaard
<mail@no-spamkenneth-rugaard.dk> wrote:

> Så vidt jeg kan se, kan jeg slet ikke få kontakt med den nu. Kan slet
> ikke bruge særligt mange kommandoer, så jeg tror den har slettet hele
> flashhukommelsen.

Kan du være lidt mere specifik? Hvordan forbinder du dig til
routeren, hvilket output får du, hvad kan du, og hvad kan du
ikke?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 23-01-04 11:51

> Kan du være lidt mere specifik? Hvordan forbinder du dig til
> routeren, hvilket output får du, hvad kan du, og hvad kan du
> ikke?
>
> -A

Bruger consolkabel, og kan sådan set ikke meget andet end lave en ny
flashdownload. Kan ikke engang bruge enable og lign. kommandoer. Får
bare Rommon1> frem, og der kan man jo ikke meget.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-04 13:43

On Fri, 23 Jan 2004 10:50:52 GMT, Kenneth Rugaard
> [...]

> lave en ny flashdownload. Kan ikke engang bruge enable og
> lign. kommandoer. Får bare Rommon1> frem, og der kan man

Prøv lige at starte med at sende output fra 'dir flash:' og
'set'.

-A

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 23-01-04 14:08

> Prøv lige at starte med at sende output fra 'dir flash:' og
> 'set'.

Det kommer så her:
dir flash:
File size Checksum File name
4895 bytes (0x131f) 0x71f7 HOME.HTML
3463 bytes (0xd87) 0x0d3d VPNLOGIN.HTML
47026 bytes (0xb7b2) 0x1b3f GUI.HTML
826887 bytes (0xc9e07) 0xb38e CRWS_1.JAR
343149 bytes (0x53c6d) 0xd9ad CRWS_2.JAR
61492 bytes (0xf034) 0x90f6 CRWS_VPNLOGIN.JAR
252 bytes (0xfc) 0x3886 IPCPSUBNET.CFG
8082 bytes (0x1f92) 0x97c6 LOADING.GIF
474217 bytes (0x73c69) 0x1533 CRWSBHLP.HTML
986 bytes (0x3da) 0x5eab CONFIGEXP_806.CFG
792 bytes (0x318) 0x3a29 CONFIGEXP.CFG
rommon 12796 > set
PS1=rommon ! >
BSI=0
?=0
rommon 12797 >

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-01-04 20:14

On Fri, 23 Jan 2004 13:07:33 GMT, Kenneth Rugaard
> [...]

> 8082 bytes (0x1f92) 0x97c6 LOADING.GIF
> 474217 bytes (0x73c69) 0x1533 CRWSBHLP.HTML
> 986 bytes (0x3da) 0x5eab CONFIGEXP_806.CFG

Ja, det ser jo ikke så godt ud. Der er ikke noget software på. Du
skal have fat i noget software fra dem, der oprindelig har solgt
routeren... Fx c806-y6-mz.122-11.T10.bin, der lige kan være i de
16 MB RAM, der er i routeren.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 23-01-04 21:43

> [...]
> skal have fat i noget software fra dem, der oprindelig har solgt
> routeren... Fx c806-y6-mz.122-11.T10.bin, der lige kan være i de

Ja og det er så lige der problemmet er, har prøvet at få et login på
cisco.com, og der kan jeg ikke få fat i den, da jeg ikke har adgang til
det område, og idioten der havde routeren, kan ikke huske hvor han
købte den, og kan heller ikke finde kvitteringen, så pt. er jeg på
herrens mark.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-01-04 15:50

On Fri, 23 Jan 2004 20:43:21 GMT, Kenneth Rugaard

> Ja og det er så lige der problemmet er, har prøvet at få et login på
> cisco.com, og der kan jeg ikke få fat i den, da jeg ikke har adgang til
> det område

Det er derfor jeg henviser dig til forhandleren.

> og idioten der havde routeren, kan ikke huske hvor han købte den, og
> kan heller ikke finde kvitteringen,

Så gammel er den box altså ikke, så enten har han en urimeligt
dårlig hukommelse, eller også har han nok købt den på et værtshus
eller i Sydhavnen...

> så pt. er jeg på herrens mark.

Du kan vel sige til sælger, at han skal tage sin box tilbage?

Evt. kan du jo sige til ham, at alternativet er, at du spørger
politiet, om der er nogen, der mangler en router med det serie-
nummer...

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kenneth Rugaard

Dato : 23-01-04 14:09

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> Prøv lige at starte med at sende output fra 'dir flash:' og
> 'set'.
>
> -A

Og det er hvad den skriver når jeg laver en reset:
System Bootstrap, Version 12.2(1r)XE2, RELEASE SOFTWARE (fc1)
TAC Support: http://www.cisco.com/cgi-bin/ibld/view.pl?i=support
Copyright (c) 2001 by cisco Systems, Inc.
C806 platform with 16384 Kbytes of main memory

loadprog: bad file magic number: 0x0
boot: cannot load "flash:"þ

rommon 1 >