Router "sover"
Fra : Leo

Dato : 21-01-04 18:34

Hejsa har lige sat en router op på min Netexpress forbindelse i ved den med
et modem og skillefilter alt funker sådan set perfekt maskinerne kan komme
på nettet og de kan se hinanden og alt det der, problemet er at hvis Nettet
ikke har været brugt et stykke tid og jeg så lukker exploren op og vil på
nettet sker der ikke en dyt måske efter et godt stykke tid er der hul
igennem ellers skal jeg lige lukke explorer ned igen og åbne påny så kommer
der hul med det samme, det er det samme med mail så det er lisom den først
skal vækkes inden den vil gå igennem, burde der ikke være hul igennem hele
tiden ??? det tager længere tid end det gjorde da man skulle kalde op med
det gamle 56K modem det kan da ikke være meningen, problemet er opstået
i forbindelse med routeren, direkte igennem med modemet er der ingen
problemer nogen forslag eller kommentarer ????
PS: det er en standard linksys router fra tdc og systemerne er win xp pro
incl sp1 på begge maskinerne og modemet er en ericsson

--
Venlig hilsen
Leo Stisen.

Fra : Leo

Dato : 22-01-04 22:12

Problemet er løst det var "Max idle time " der skulle sættes drastisk op
stod til 6 min

Leo