Hvem ved noget om Albertine Dorthea Wittr~
Fra : Sven Trønning

Dato : 21-01-04 17:13

hej NG

Albertine Dorthea Wittrock født 19 marts 1803 i Sankt Mortens sogn i
Støvring herred, Randers amt, og døbt 15 apr 1803 i Sct. Mortens Kirke,
Sankt Mortens sogn i Støvring herred, Randers amt, som ældste datter af
Ritmester Johan Georg Wittrock og Frederiche Sophie von Arenstorff. Hvem
blev hun gift med og evt. hvor.

På forhånd tak

Svenn Chr. Trønning

Fra : Sven Trønning

Dato : 23-01-04 11:34

Tak for alle de svar jeg har fået sendt hjem til mig.

Jeg har fået oplyst hvor hun var og døde som aftægtskone.
Familiehistorien kom igen til at passe. Hun giftede sig langt under sin
stand og derfor ville familien ikke have noget med hende. Ak ja sådan var
det den gang.

Svenn Chr. Trønning

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-01-04 12:37

Sven Trønning skrev:

>Tak for alle de svar jeg har fået sendt hjem til mig.

Ja det er jo det, der forringer denne gruppes værdi. Mange af
oplysningerne går helt udenom i private mails, så gruppen for alt i
verden ikke skal få glæde af dem.
Det er trist.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

www.aner.dk/

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 23-01-04 19:32

Kaj Svenningsen wrote:

> Ja det er jo det, der forringer denne gruppes værdi. Mange af
> oplysningerne går helt udenom i private mails, så gruppen for alt i
> verden ikke skal få glæde af dem.
> Det er trist.

Hej Kaj!
Inden du "brokker" dig skal du vide at tråden har kørt i Kandu:
http://www.kandu.dk/dk/spg/30590

D.v.s. at tråden fra Kandu ikke er gengivet her i gruppen, det er vel
positivt?

--
Hilsen Jeannie Kristensen
Min slægt: http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-01-04 21:20

Jeannie Kristensen [4700] skrev:

> [...]
>http://www.kandu.dk/dk/spg/30590
>
>D.v.s. at tråden fra Kandu ikke er gengivet her i gruppen, det er vel

Det er udmærket, men ændrer jo ikke ved det grundlæggende, at så mange
forskere uddeler så mange svar på så mange spørgsmål i private mails,
selv om spørgsmålet er sendt til en offentlig diskutionsgruppe, hvor
mange ellers (måske) kunne have haft glæde af de samme svar.

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 28-01-04 17:42

Jeg kan kontakte gruppen igen her fra Kina, så her er, hvad jeg bidrog
med i en direkte mail:

Kære Sven Trønning,

Lige nu kan jeg ikke svare via nyhedsgruppen her fra Kina, hvor jeg bor.
Derfor svarer jeg direkte.

Her er, hvad jeg umiddelbart fandt på nettet og i Vibergs Præstehistorie
om Albertine Wittrock. Og der er såmænd en del at arbejde videre med.
Måske ligger der tilmed mere på nettet.

Albertine Dorthea Wittrock var gift 1. gang med Ancher Heegaard, præst i
Estvad og Rønbjerg, præstesøn fra Nordby på Samsø. Han døde af tyfus i
Nordby 21.7.1834, og Albertine blev derefter gift 4.2.1840 med sin
tjenestekarl Jens Ebbesen, der på den vis blev gårdmand i Onsbjerg på
Samsø.

Fra http://ddd.dda.dk

FT-1801 Randers, Støvring, Randers Købstad, Østergade 145, 615,
Adam Thuesen, 45, Gift, Husbonde, Skipper,
Mette Jespersdatter, 41, Gift, Hans kone, ,
Anne Thuesen, 15, Ugift, Deres barn, ,
Maren Thuesen, 13, Ugift, Deres barn, ,
Eva Thuesen, 12, Ugift, Deres barn, ,
Mette Kirstine Thuesen, 9, Ugift, Deres barn, ,
Anne Else Thuesen, 7, Ugift, Deres barn, ,
*Johan Georg Wittrog, 38, Ugift, Logerende, Pr. løjtnant ved J.R.L.Dr.,
Anders Olesen, 38, Ugift, Tjenestefolk, Gårdskarl,
Anders Matthiasen, 65, Gift, Tjenestefolk, Gårdskarl,
Maren Christensdatter, 22, Gift, Tjenestefolk, Tjenestepige,
Anne Rasmusdatter, 24, Gift, Tjenestefolk, Tjenestepige,

FT-1840 Holbaek, Samsø, Onsbjerg, Onsbjerg, , en Gaard, 46,
*Albertine Heegaard, 37, Præsteenke, lever af sin Pension og af Gaarden,
Helene Sophie Heegaard, 11, Ugift, , Hendes Børn,
Georgine Sophie Heegaard, 8, Ugift, , Hendes Datter,
Christine Lovise Anine J. Steen, 17, Ugift, , Lærerinde for Børnene,
*Jens Ebbesen Nicolaisen, 26, Ugift, , Tjenestefolk,
Ane Kathrine Madsdatter, 29, Ugift, , Tjenestefolk,

FT-1845 Holbaek, Samsø, Onsbjerg, Onsberg Bye, , Et Boelsted, 49,
*Jens Ebbesen, 31, Gift, , Boelsmand, Handelsmand, Her i Sognet
*Alberthrine Dorthea Vithrod, 42, Gift, , Hans kone, Randers
Helen Sophie Heegaard, 16, Ugift, , Deres Barn, Estvad Sogn, Ringkjøbing
Amt
Georgine Sophie Heegaard, 13, Ugift, , Deres Barn, Estvad Sogn,
Ringkjøbing Amt
Pouline Henriette Ebbesen, 5, Ugift, , Deres Barn, Her i Sognet
Ambrosius R. Ebbesen, 2, Ugift, , Deres Barn, Her i Sognet
Kirsten Pedersen, 25, Ugift, , Tjenestepige, Her i Sognet
Niels Pedersen, 21, Ugift, , Tjenestekarl, Her i Sognet

FT-1850 Holbaek, Samsø, Onsbjerg, Onsbjerg, , et Boelsted, 53,
Jens Michelsen Ebbesen, 36, Gift, , Boelsmand, Huusfader, I Sognet
Alberthine Dorthea Withroch, 47, Gift, , Hans Kone, Randers
Georgine Sophie Heegaard, 18, Ugift, , Deres Børn, Mandens Steddatter,
Estvad S Ringkøbing amt
Pouline Henriette Ebbesen, 10, Ugift, , Deres Børn, I Sognet
Andersine Bothilde Ebbesen, u1, Ugift, , Deres Børn, I Sognet
Niels Pedersen, 27, Ugift, , Tjenestefolk, I Sognet
Bodil Marie Pedersdatter, 18, Ugift, , Tjenestefolk, I Sognet

FT-1860 Holbaek, Samsø, Onsbjerg, Onsbjerg, , Boelssted, 28,
*Jens Ebbesen Nicolaisen, 46, Gift, Boelsmand, Huusfader, , I Sognet
*Albertine Vittroch, 57, Gift, hans Kone, , Randers
Andersine Ebbesen, 17, Ugift, deres Datter, , I Sognet
Hulda Thorn, 7, Ugift, Pleiebarn, , Fr. sund

FT-1870 Holbaek, Samsø, Onsbjerg, Onsbjerg, , Gaard, 97,
*Jens Ebbesen, 55, Gift, Jordbruger, Huusfader, , Onsbjerg S.
*Albertine Dorthe Vittroch, 66, Gift, hans Hustru, , Randers
Jens Johan Hansen, 26, Gift, Svigersøn, Kjøbmand, , Horsens
Andersine Bothilde Ebbesen, 26, Gift, hans Hustru, , Onsbjerg S.
Jens Andreas Hansen, u1, Ugift, deres Barn, , Onsbjerg S.
Else Kathrine Clemmensen, 24, Ugift, Tjenestepige, , Tranebj. S

FT-1890 Holbaek, Samsø, Onsbjerg, Onsbjerg, , en Kjøbmandgaard, 68,
Jens Johan Hansen, 46, Gift, Husfader, Kjøbmand, , Horsens
Anchersine Bothilde Ebbesen, 46, Gift, Husmoder, , Onsbjerg
Ancher Hegaard Hansen, 18, Ugift, Deres Børn, , Onsbjerg
Albert Vittrok Hansen, 15, Ugift, Deres Børn, , Onsbjerg
*Jens Ebbesen, 76, Gift, Aftægtsmand, , Onsbjerg
*Albertine Dortea Vittrok, 86, Gift, Aftægtskone, , Randers
Niels Peter Madsen, 32, Ugift, Tjenestekarl, , Onsbjerg
Hedvig Pauline Jenssine Thorn, 23, Ugift, Tjenestepige, , Selsingg.
Mette Kjerstine Klausen, 23, Ugift, Tjenestepige, , Onsbjerg

- og du kan ganske givet få yderligere hjælp her:

http://www.genealogy-samsoe.dk/

Venlig hilsen

Erling Vester Jacobsen