Forskellige Browsere
Fra : Christian

Dato : 21-01-04 16:49

Hejsa NG,

Jeg har prøvet alt med min side. Den jeg har oppe validerer dog
ikk, men jeg har lavet lokalt så en af siderne validerer som
XHTMl 1.0, og CSS'en som CSS2. Men stadig ligner det lort i
mozilla og opera hvis det skal se godt ud i IE. Kan man lave et
link f.eks. hvis brugeren nu bruger mozilla bliver de sendt til
en side tilpasset til mozilla? Altså nærmest et redirect link til
de forskellige browsere.

Linket: www.rbdesign.frac.dk (den ser pæn ud i IE, ok ikke
andet.)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-01-04 17:05

"Christian" <SphinX@mail-online.dk> skrev

> [...]
> link f.eks. hvis brugeren nu bruger mozilla bliver de sendt til
> en side tilpasset til mozilla? Altså nærmest et redirect link til

Du kunne starte med at sætte en standard-sættende dtd på siden. Definer også
tegnsæt.

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/nyside.asp#basal

Dernæst bør du overveje at redesigne din side, så størrelsen på
browservinduet ikke kan vælte dit design. Selv i IE ligner siden noget, der
er løgn, hvis vinduet kun er 800*600 px stort.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Christian

Dato : 21-01-04 18:17

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> browservinduet ikke kan vælte dit design. Selv i IE ligner siden noget, der
> er løgn, hvis vinduet kun er 800*600 px stort.

Hmm underligt, jeg testede den med 800x600 i eftermiddags. Måske skulle jeg
kigge på det Det med grafik er nyt for mig!

Fra : Christian

Dato : 21-01-04 18:49

Christian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]

Så slog det mig...Kan man i CSS gøre så grafikken tilpasser sig efter
skærmstørrelsen? Altså baggrundsbilledet i %? Det ville jo være det letteste og
smarteste. Jeg ved det kan gøres med PHP, men jeg kan ikke få min Apache til at
virke

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-01-04 23:44

Christian skrev:

> Så slog det mig...Kan man i CSS gøre så grafikken tilpasser
> sig efter skærmstørrelsen? Altså baggrundsbilledet i %?

Nej.

>Jeg ved det kan gøres med PHP,

Hvordan? Man kan benytte javascript til at undersøge
skærmstørrelsen og så servere et baggrundsbillede i passende
størrelse, men et serversidesprog (som php) kan ikke trække på
oplysninger om browserens størrelse.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus Marcussen

Dato : 21-01-04 20:35

Christian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Linket: www.rbdesign.frac.dk (den ser pæn ud i IE, ok ikke
> andet.)

Jeg kiggede lige på din side - sådan set pæn nok, udover at i 1152 *
864 hænger det hele lidt oppe i venstre hjørne.

MEN - du kan da ikke forvente at blive taget seriøs med de priser !!
Ikke engang en inder ville arbejde til priser - han vil ikke kunne
betale risen ud af det.

Jeg ville i hvert fald aldrig købe noget så billigt - jeg ville ikke
forvente at få kvalitet. Ingen kan lave en blot nogenlunde fornuftig
site til ca. 25 kr. pr. side.

Nu mener jeg at kunne huske, at du ikke er så gammel igen (14??).
Men derfor er der jo ingen grund til at have prisen så lav - du
ville jo kunne tjene mere som avisbud.

Derfor overvej lige om prisen ikke skal op til noget der er rimeligt
for din alder (150-200 kr. pr. side - du skal have ca. 30-40 kr. pr.
time hvis det skal sammenlignes med andre i aldersgruppen).

Din mini-pakke koster jo nemt 5-10 tusinde hos et proffessionelt
firma, hvor man selvfølgelig også forventer mere af resultatet - men
det er jo op til dig at vise at det kan du også.

Blot et par gode råd - jeg synes det er et godt initiativ du har
gang i.

mvh Claus Marcussen

Fra : Christian

Dato : 21-01-04 21:11

Claus Marcussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg kiggede lige på din side - sådan set pæn nok, udover at i 1152 *
> 864 hænger det hele lidt oppe i venstre hjørne.

Jeg har nu fået den til at virke i 800x600 nu skal den virke i de
forskellige browsere så kigger vi på de meget høje opløsninger senere.

> [...]
>
> Jeg ville i hvert fald aldrig købe noget så billigt - jeg ville ikke
> forvente at få kvalitet. Ingen kan lave en blot nogenlunde fornuftig

Kig under priser og på de forskellige pakker her siger den 200 for den
mindste 300 for mellem og 500 for den største...

> Nu mener jeg at kunne huske, at du ikke er så gammel igen (14??).
> Men derfor er der jo ingen grund til at have prisen så lav - du
> ville jo kunne tjene mere som avisbud.

Ej er dog 13, men tæt på . Nu må vi se. Hvis det ikke går så godt
kan jeg jo gøre begge ting.

> Derfor overvej lige om prisen ikke skal op til noget der er rimeligt
> for din alder (150-200 kr. pr. side - du skal have ca. 30-40 kr. pr.
> time hvis det skal sammenlignes med andre i aldersgruppen).

Det ahr mine priser nu også været hele tiden. Men jeg harden færdige
formmailer klar, så 25 kr er let tjente penge.

> Din mini-pakke koster jo nemt 5-10 tusinde hos et proffessionelt
> firma, hvor man selvfølgelig også forventer mere af resultatet - men
> det er jo op til dig at vise at det kan du også.

Ja, men når jeg ingen form for uddannelse har er der jo ingen point i
at tage f.eks 1000 kr for den - det er det samme som ingen kunder.

> Blot et par gode råd - jeg synes det er et godt initiativ du har
> gang i.

Mange tak. Det ehr er egentlig bare et forsøg på for at se om folk kan
lide vhad de ser og kunne tænke sig noget i samme stil. Og hvorfor så
ikke tjene penge på det?

MVH.
Christian

Fra : from south

Dato : 21-01-04 20:59

"Christian" <SphinX@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG,
> [snip]
> Linket: www.rbdesign.frac.dk (den ser pæn ud i IE, ok ikke
> andet.)

Hej Christian, tag et par år mere med aviserne. Mvh Knud

Fra : Christian

Dato : 21-01-04 21:12

from south wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Christian" <SphinX@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Christian, tag et par år mere med aviserne. Mvh Knud

Ved du hvad? - Nej tak!