Styre udskrifter i FP 2000?
Fra : Tim Bregning Karlsen

Dato : 21-01-04 13:38

Hej Gruppe

Hvordan styrer jeg bedst muligt udskrifter i FP 2000? Har FP nogle
indbyggede måder at styre sideopsætning, sideskift etc.

På en del websider har jeg set at der er et link til "Printervenlig
version". Hvad specielt er der lavet ved den fil der printes? Er den
genereret automatisk, eller er det en "håndlavet" version af samme fil bare
uden reklamer, farver og streger.

Eller er det bedre bare at lave links til pdf-filer som brugeren så kan åbne
og printe ud?

Med venlig hilsen

Tim Bregning Karlsen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-01-04 15:59

Siden er lavet så den passer i format til en Printer. Somme tider bare
ren tekst, og i nogle tilfælde med grafik der er tilpasset til
Printerformat.
Typisk vil det betyde at intet enkelt element er over 640px bredt.
Nogenlunde som du kan se hvis du vælger at udskrive et kort fra
krak.dk.
Normalt fjerner man også navigation.
Om du så vælger at lave en speciel side til det eller bruger CSS er op
til dig selv.