Nogen der der kan hjælpe med en update af ~
Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 21-01-04 04:28

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe med at finde en update af firmwaren til min
router.

Det er en Nortq 9100

I følge manualen skulle den kunne findes her:
http://www.123.com.tw

Men det hjælper mig ikke så meget

Mvh

Thorkild Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 21-01-04 07:54

> [...]
> router.
>
> Det er en Nortq 9100
>
> I følge manualen skulle den kunne findes her:

d. 16/1 lovede en medarbejder fra Datapoint/Northq mig at "den lægges online
idag eller i morgen"

Det er så ikke sket, men man har da lov til at håbe på at der snart sker
noget.

/Jesper

Fra : Knud

Dato : 21-01-04 08:22

Thorkild Nielsen wrote:

> [...]
> router.
>
> Det er en Nortq 9100
>
> I følge manualen skulle den kunne findes her:

Hvad skulle den update bevirke ?

Jeg har brugt en update fra Eddimax, så min er blevet til en Eddimax.
(Problmer med VPN, men det hjalp ikke eller var ikke årsagen)

Knud

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 21-01-04 11:11

Jeg har fast ip, og i min opsætning står den til static ip. Det kører
fantastisk, men en gang i mellem kan man bare ikke surfe på nettet. Mail og
div. virker. Efter genstart af routeren virker det igen. Fejlen opstår mest
når firewallen er slået til. Derfor håbede jeg at en evt. opdatering ville
hjælpe.

/Thorkild

Fra : Knud

Dato : 21-01-04 12:23

Thorkild Nielsen wrote:

> [...]
> når firewallen er slået til. Derfor håbede jeg at en evt. opdatering ville

Nu ved jeg ikke hvem din udbyder er, jeg har tele2 og fast IP men
routeren er sat til DHCP, det virker fint.

Firewall'en giver heller ikke problemer.

Knud

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 21-01-04 21:50

Har før haft tdc og sat den til dhcp. Det virkede fint hvis firewallen var
slået fra, ellers svant flowet efter ca 5-10 min..

Nu har jeg Struer.net hvilket bare kører kanont..

Routeren har bare stoppet flowet 2 gange nu på 3 uger. En reset og den er
på igen.. Jeg vil lige prøve at lave om fra static ip til dhcp og se om det
er bedre (takker for rådet)

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 21-01-04 22:01

Nope, det virker ikke.

/Thorkild

Fra : Knud

Dato : 21-01-04 22:10

Thorkild Nielsen wrote:
> Nope, det virker ikke.
>
> /Thorkild
>

> "Thorkild Nielsen" <Thorkild_fjern_@s16.dk> skrev i en meddelelse

> det

Hvis du tør kan jeg sende dig den Eddimax firmware ?

Knud

Fra : Jesper

Dato : 22-01-04 00:22

> Hvis du tør kan jeg sende dig den Eddimax firmware ?

Jeg vil gerne have den - jeg har prøvet*alle* der minde om noget jeg kunne
bruge på Edimax's hp - uden held. Den kan ikke flashe routeren :(

Fra : Knud

Dato : 22-01-04 07:43

Jesper wrote:

> Jeg vil gerne have den - jeg har prøvet*alle* der minde om noget jeg kunne
> bruge på Edimax's hp - uden held. Den kan ikke flashe routeren :(

Jeg sender den i aften når jeg kommer hjem.

Knud

Fra : Jesper

Dato : 22-01-04 11:50

Takker jamstrup@sol.dk

Fra : lillejorn

Dato : 05-02-04 13:28

"Knud" skrev d. 21-01-04 22:10 dette indlæg :

> Hvis du tør kan jeg sende dig den Eddimax firmware ?
>
> Knud

Du må også meget gerne sende Edimax firmwaren til mig!
rune_holstvig@hotmail.com

http://www.kandu.dk/

Fra : Kimselimse

Dato : 22-02-04 10:49

"Thorkild Nielsen" skrev d. 21-01-04 04:28 dette indlæg :
> [...]
> router.
>
> Det er en Nortq 9100
>
> I følge manualen skulle den kunne findes her:

Hej Thorkild,
jeg har selv haft problemer med at komme på nette når firewall'en var
aktiveret.
MEN jeg har også fundet frem til en løsning, men da jeg ikke ved om du
stadigvæk har problemet - kan du da lige kontakte mig (skrive en indlæg)

Med venlig hilsen,
Kim

http://www.kandu.dk/