HJÆLP mine fisk dør!
Fra : MicJen

Dato : 20-01-04 22:50

Hej!

Der er sket en mindre katastrofe i mit akvarium.

Jeg havde:
3 guppyer, 1 han og 2 hunner.
4 sugemaller (brunsorte i farven - kender ikke kønnene)
3 orange fisk (ikke guld fisk men jeg husker ikke hvad de hedder - 2 hunner
og 1 han)
2 andre fisk (aner ikke hvad de hedder - en hun og en han)

For ca. 5 dage siden døde den ene hunguppy.
Jeg spurgte en "fiskekyndig" hvad jeg skulle gøre, og han sagde at jeg
skulle lade den være, den tog de andre fisk sig af (altså spiste).

Ganske rigtig gik især sugemallerne igang med at fortære den døde guppy.

Her idag finder jeg så 2 sugemaller døde. De var næsten helt hvide, også
deres øjne! Guppyen blev også hvid.

Kan det være fordi de har spist af den døde guppy?

Hvad kan ellers skyldes fiskedøden og hvad kan man gøre for at forhindre at
katastrofen udvikler sig yderligere?

Forresten så er akvariet ca. 3 mdr gammelt. Det var sådan et starter kit fra
Petworld 55 L, tror jeg, til 499,-

Vandet ser klart ud, og bliver jævnligt skiftet og pumpen renset...

Hjælp modtages meget gerne!

Mvh
June

PS: Jeg er ret ny i det hersens akvarie-halløj.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-01-04 18:07

> Hvad kan ellers skyldes fiskedøden og hvad kan man gøre for at forhindre
at
> katastrofen udvikler sig yderligere?

har du købt noget frossen eller levende foder eller skiftet foder generelt ?

Har en ven der en dag havde købt en ny portion frosne myggelarver og efter
han fodrede med dem døde hans fisk på stribe.

mvh

Thomas Jensen

Fra : MicJen

Dato : 22-01-04 11:16

Hej!

Der er ikke skiftet foder...

Den eneste ændring er at de begyndte at spise den døde fisk...

Mvh
June

Fra : MRN

Dato : 22-01-04 12:17

> [...]
>
> Mvh
> June
>
> PS: Jeg er ret ny i det hersens akvarie-halløj.

Jeg piller altid døde fisk op med det samme. De går hurtigt i forrådnelse,
og det kan have nogle uheldige bivirkninger på akvariets bakterier.
Sugemallerne får nok at æde alligevel...

Desuden er det ikke for lækkert at have et lig flydende rundt i vandet...

MRN