Forstærke signalet på trådløst netværk
Fra : Lars

Dato : 20-01-04 21:05

Hejsa,

Er det muligt at forstærke signalet som kommer fra AP/router i et WLAN. Fx.
ved at sætte en antenneforstærker op?

/Lars

Fra : Jan Bachman

Dato : 20-01-04 22:24

>Er det muligt at forstærke signalet som kommer fra AP/router i et WLAN. Fx.
>ved at sætte en antenneforstærker op?

Ja, men husk at det er tovejskommunikation. Det er ikke nok kun at
forstærke signalet fra AP'et, hvis klienten ikke er stærk nok til at
sende signal tilbage.

Med det sagt, så kan du sætte kraftige indendørs/udendørs antenner op
i begge ender. Jeg har dog ikke prøvet det, da behovet ikke har været
der

http://www.dlink.com/products/antennas.asp
http://www.trendnet.com/en/products/TEW-IA04O.htm
http://www.trendnet.com/en/products/TEW-IA06D.htm

/Jan

Fra : Jens

Dato : 21-01-04 00:09

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> skrev i en meddelelse
Fx.

> Ja, men husk at det er tovejskommunikation. Det er ikke nok kun at
> forstærke signalet fra AP'et, hvis klienten ikke er stærk nok til at
> sende signal tilbage.

Nu er jeg stødt på den forklaring en del gange. Umiddelbart så er den ikke
korrekt ud fra hvad jeg kan læse i denne tråd:

Er der nogen der kan give en ordentlig forståelig forklaring ? Hvad er
sandt og hvad er falsk ?

Jens

Som ikke er ekspert i antenner til trådløse netværk.

Fra : Jan Bachman

Dato : 21-01-04 08:33

>Nu er jeg stødt på den forklaring en del gange. Umiddelbart så er den ikke
>korrekt ud fra hvad jeg kan læse i denne tråd:
Interessant

/Jan

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 21-01-04 09:06

> Nu er jeg stødt på den forklaring en del gange. Umiddelbart så er den ikke
> korrekt ud fra hvad jeg kan læse i denne tråd:

Der er en der ikke har hørt efter, eller er blevet fyldt op med (sensur).

> Er der nogen der kan give en ordentlig forståelig forklaring ? Hvad er
> sandt og hvad er falsk ?

Hvis der er forstærkning i en antenne, så gælder det selvfølgelig begge
veje.
--
Mvh Kai Hoffmann

Læs om citatteknink på:

Fra : Jens

Dato : 22-01-04 01:13

"Kai Hoffmann" <nospam@hoffmann.cc> skrev i en meddelelse

> Hvis der er forstærkning i en antenne, så gælder det selvfølgelig begge
> veje.

Hvad er så problemet, når jeg med ekstern antenne ikke kan gå længere væk
fra mit accesspoint end jeg kan uden ekstern antenne ?
Jeg har endnu ikke modtaget en ordentlig forklaring fra nogen, som har
været til at forstå, hvem kan give en sådan ?

Jens