Genetik
Fra : Helle Madsen

Dato : 20-01-04 18:49

Hejsa Gruppe

Er der nogen af jer der kan anbefale noget litteratur om katte og genetik.
Kunne godt tænke mig at sætte mig ind i hvilke gener der er rescessive og
hvilke der er dominante, samt ha lidt mere styr på fæno og genotyper.

Mvh Helle Madsen

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 20-01-04 19:45

Hej Helle,

i første omgang kan jeg anbefale genetik-afsnittet i Politikens Kattebog
samt genetikdelen af www.felesgrata.dk.

Har du mod på mere, er der mange gode artikler (på svensk!) på
www.kattgenetik.net.

Endelig er der biblen over dem alle "Robinson's Genetics for Cat
Breeders and Veterinarians". Den koster en arm og et ben, men
Landbohøjskolens bibliotek har et eksemplar, som du kan få skaffet hjem
til dit lokale bibliotek via www.bibliotek.dk.

Det har i hvert fald været mine primære kilder.

/Pernille
www.garion.dk